Türkiye'nin 2023 hedeflerinden en iddialısı, 1,1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefi. Bu
rakama ulaşmak için ise ciddi bir lojistik altyapısı gerekiyor. 2014’e
umutlu bakan lojistik şirketlerinin ajandasında da 2023 hedefleri önemli
bir yer tutuyor. Zaten bu yüzden son yıllarda giderek artan ciddi
yatırımlara şahit oluyoruz. Lojistikçilerin yatırımları, 2014’te de hız
kesmeyecek gibi görünüyor. Yatırım alanlarında ilk sırayı ise yeni
depolama merkezleri alıyor. Türkiye’de toplam 5 milyon metrekare olan
depo alanının, yakın zamanda hem büyüklük hem teknoloji açısından çok
daha ileri düzeye ulaşacağı ortada. İşte sektör devlerinin 2014
yatırımları...
Tabloyu görmek için görsele tıklayın. ALIŞAN, YÜZDE 20 BÜYÜYECEK
Sektörün
önemli oyuncularından Alışan Lojistik, 2014’e hızlı girenlerden.
2013’ün sektör açısından hareketli geçtiğini söyleyen Alışan Lojistik
Yönetim Kurulu Üyesi Yonca Alışan, “Önümüzdeki dönemin daha da hareketli
geçeceğini düşünüyoruz” diyor. Ancak Yonca Alışan’a göre sektörün
alacağı daha çok yol var. Verimlilik odaklı çalışmaların sürdüğünü
söyleyen Alışan, 2014 planlarını şöyle özetliyor: “Sektördeki
etkinliğimizi artıran, hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve
verimlilik projeleri üzerinde çalışıyoruz. Alternatif taşıma modları,
yeni depo yatırımları ve bölgesel büyüme stratejileri, planladığımız
projeler arasında sayılabilir. 2014’te demiryolu taşımacılığının önemi
artacak. Limanların kapasitesinin artırılmasıyla Türkiye, sadece iç
lojistik için değil, bölge lojistiğinde de etkin olacak.”
2012
yılını hedefleri doğrultusunda 270 milyon TL ciroyla tamamlayan şirketin
2013 yılı 9 aylık sonuçları da beklentiler doğrultusunda. İlk yarı
hedeflerini gerçekleştirdiklerini söyleyen Yonca Alışan, “Yıl sonunu
yüzde 20 büyümeyle tamamlamayı düşünüyoruz” diyor ve ekliyor: “Depolama
faaliyetleri toplam iş hacmimizin yüzde 40’ını oluşturuyor. Tuzla Deri
OSB’de 40 bin palet büyüklüğünde depomuzu hizmete açtık. Böylece 120 bin
paletlik depo alanımızı 160 bine çıkardık. Toplamda 160 bin paletlik
depolama alanı ve 450 birimlik özmal araç filoyla başta Avrupa olmak
üzere CIS ülkeleri ve Ortadoğu’ya yönelik lojistik hizmetler sunuyoruz.
2014 ve sonrası depolama yatırımlarımızda öncelikli lokasyon hedefimiz
İzmir. İskenderun da bizim için önemli bir yatırım noktası. ”~ ARKAS'IN GÖZÜ ANADOLU'DA
Arkas
Holding’in lojistikte büyüme planı Anadolu üzerine kurulu. Arkas
Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Diane Arkas Aktaş, “Anadolu
projemiz kapsamında Marmaray ile bağlantılı bir şekilde ‘kara limanları’
oluşturmaya başladık” diyor ve ekliyor:
“İzmit-Kartepe,
Mersin-Yenice, Bilecik-Bozüyük ile Konya, Ankara ve Gaziantep’te
kurulacak terminaller bir nevi ‘kara limanı’ işlevi üstlenecek. Proje
hayata geçtiğinde, Avrupa’dan gelen bir katara bu terminallerden yeni
yük ilave edilerek Anadolu’nun diğer illerine ve komşu ülkelere doğrudan
ulaşım sağlanmış olacak. Terminal sayısını, ticaret hacmi arttıkça
çoğaltmak istiyoruz. Arazi alımlarını tamamladık. Marmaray’ın
tamamlanmasıyla yatırım planının ikinci aşamasına geçeceğiz.” Sektörün
gündemindeki en önemli başlığın demiryollarının serbestleşmesi olduğunu
belirten Arkas, şunları söylüyor:
“Biz yıllarca demiryolunun
önemine değindik ve yatırımlar yaptık. 2003’te demiryolu taşımacılığı
şirketimiz Ar-Gü’yü kurduk. Bugün 700’e yakın vagonla demiryolu taşıması
yapıyoruz. Arkas olarak tren, gemi ve kamyonun birbirine entegre olduğu
bir taşıma sistemi sunuyoruz. Serbestleşme Kanunu’nun detaylarının
netleşmesinin ardından özel tren işletmeciliğine başlamayı ve lokomotif
yatırımı yapmayı planlıyoruz.” Lojistik hizmetleri alanında 2012’yi
yüzde 10 büyümeyle kapatan Arkas, 2013’te de benzer büyümeyi yakalamayı
bekliyor.
DHL'İN BÜYÜME PLANI
Türkiye’deki potansiyel
lojistik pazarının 90 milyar dolar olduğunu söyleyen DHL Supply Chain
Genel Müdürü Hakan Kırımlı ise Türkiye’nin altyapı yatırımlarına
odaklanarak bu potansiyeli hayata geçirmesi şart diyor. Kırımlı,
sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Altyapı yetersizliği nedeniyle
modlar arasındaki denge maalesef henüz kurulamamış durumda. Mevcut
demiryolu ağının yetersizliği ve liman bağlantılarının bulunmaması
nedeniyle demiryolunun en önemli beslenme noktası olan limanlardan
gerçekleşen yük trafiğinin azlığı, altyapı yetersizliğinin önemli
göstergeleri. Şirketlerin, araç filolarını yenilemesinin, depolama
alanlarını modernleştirerek kapasitelerini artırmalarının, çevreci
yaklaşımla yeşil lojistik konularına ağırlık vermelerinin önemli
olduğuna inanıyorum.” Kırımlı, 2013’ü sektörün üzerinde ve çift haneli
büyümeyle kapatmayı hedefleyen DHL Supply Chain’in yatırım planını ise
şöyle özetliyor:
“Son 3 yılda 20 milyon Euro’dan fazla tesis ve
altyapı yatırımımız oldu. 2012’de ülke çapındaki dağıtım merkezi
sayımızı 18’e çıkardık. Bugün İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük
şehirler dışında Antalya, Adana, Kayseri, Konya gibi önemli lojistik
duraklarındaki aktarma platformlarımızla hizmet sunuyoruz.~
DHL,
önümüzdeki 10 yıldaki tüm yatırım planlarını Türkiye’nin bölgenin
lojistik üssü olacağını öngörerek hazırlıyor. Global organizasyon,
Türkiye’yi çok önemsiyor. Yeni tesis açılışlarıyla istihdamı artırmayı
planlıyoruz.”
EKOL'DEN VERİMLİ ÇÖZÜMLER
Ekol Lojistik
CEO’su Tayfun Öktem, sektördeki çift haneli büyümenin 2014’te de
süreceğini öngörenlerden, Öktem, Ekol Lojistik olarak da yüzde 30’lar
düzeyindeki büyümelerini devam ettireceklerini belirtiyor. Yeni yıla
dair büyüme ve yatırım planlarını şöyle paylaşıyor: “2014, ‘Verimlilikle
Gelen Kârlılık’ programımızın devam ettiği ve programın meyvelerini
toplamaya devam ettiğimiz bir yıl olacak. Önümüzdeki 5 yıl içinde
Avrupa’da lojistik denilince akla gelen ilk 5 marka olma hedefiyle 2011
yılında Avrupa yatırımlarımıza hız verdik.
2011 yılında
yakaladığımız büyüme hızının 2012’de de kesintisiz devam etmesini ve
yeni yatırımlarla birlikte süreklilik arz etmesini sağladık. 2012’nin
son çeyreğinde gerçekleştirdiğimiz Avrupa yatırımlarımızla en önemli
markalardan biri olmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2013’te de
yüzde 30’lar gibi büyüme oranlarına yaklaşmayı hedefliyoruz. Bu yılın
sonuna dair toplam ciro beklentimiz 340 milyon Euro.” Ekol’ün Türkiye’de
400 bin m2 kapalı alanda depolama hizmeti verdiğini ifade eden Öktem,
şu bilgileri aktarıyor:
“Gümrük faaliyetleri için 6 farklı
konumda antrepolarımız bulunuyor ve kapalı alanının 22 bin m2’si buna
ayrılmış durumda. Yurtdışında ise Almanya, İtalya, Yunanistan, Fransa,
Ukrayna, Bosna ve Romanya’da yer alan toplam 86 bin m2’lik kendi
tesislerimizle müşterilerimize depolama hizmeti sunuyoruz. Yeni
yatırımlarımızdan Ukrayna’da 2014 yılı içinde mevcut depolama
alanlarımıza ilave 25 bin m2’lik kapasite artışı planlıyoruz. Bunun yanı
sıra Moskova’da 20 bin m2 depolama kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz.”
TLS'NİN CİRO HEDEFİ 300 MİLYON TL
Sektörün
yüzde 100 Türk sermayeli şirketlerinden TLS Lojistik’in yönetim kurulu
başkanı Altuğ Hacıalioğlu, iddialı hedefleri olduğunu belirtiyor. “2013
yılının ilk 6 ayında 107 milyon lira ciro elde ettik ve bu rakamla
hedefimizi birebir tutturduk” diyen Hacıalioglu, “2013’ü toplam 240
milyon TL ciroyla kapatacağız” şeklinde konuşuyor. 2013’ü “yatırım yılı”
olarak geçirdiklerini belirten Hacıalioğlu’nun geleceğe dair hedefleri
ise şöyle:
“Yatırımları ağırlıklı olarak yeni depo kurulmasına ve
tüm filomuzu Euro 5 standartlarına uygun araçlarla donatmaya ayırdık.
Kocaeli Şekerpınar’da 25 bin metrekarelik yeni depomuzu hayata geçirdik.
2014’te 20 bin metrekarelik yeni depo kurmayı planlıyoruz. Teknoloji
konusundaki yatırımlarımızı da sürdürdük. Yeni bir ERP altyapısı
kuruyoruz. Depolarımız Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir ve
Kocaeli’nde faaliyet gösteriyor. Toplam depolama alanımız 135 bin
metrekareyi geçmiş durumda. Son açtığımız, 10 milyon dolar yatırımla
hayata geçen Şekerpınar’daki depomuzda, güvenlik, yangın sistemleri ve
çevrenin korunması açısından dünyadaki mevcut en ileri standartları
gözettik.~
2014 ve sonrası için depolama alanındaki yatırımlarımız
sürecek. Yaklaşık 20 bin metrekarelik depo açmayı planlıyoruz. TLS
olarak bugüne kadar hep sektörün çok üstünde büyüme kaydettik. Bu
çizgiyi sürdürmeyi hedefliyoruz. Az sayıda kalan yüzde 100 Türk
sermayeli şirketlerden biri olduğumuzu biliyoruz ve bu da bize daha
fazla sorumluluk yüklüyor. 2014 ciromuzu 300 milyon TL’nin üzerine
çıkarmaya çalışacağız.”
MARS'TAN LOJİSTİK ÜS
Mars
Lojistik, bu yıla ilişkin hedeflerini tutturacak şirketlerden biri. “275
milyon dolar ciroyla yüzde 22 büyüme hedefimizi yıl sonunda
tutturacağız” diyen Mars Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Ali Tulgar,
2014’te sektörün de yüzde 10 civarında büyüyeceğini öngörüyor. Tulgar’ın
hem sektöre hem şirkete dönük projeksiyonları şöyle:
“2023’te 500
milyar dolar ihracat hedefine giden ülkemizin büyüme trendine paralel
olarak sektörde özellikle lider konumdaki şirketler depo ve tır filo
yatırımlarını artıracak. Keskin bir fiyat rekabetinin olduğu
sektörümüzde ölçek büyüterek maliyetleri düşürmenin gerekliliği de bu
yatırımları destekliyor. Başta çok uluslu yabancı şirketler olmak üzere
giderek artan sayıda şirketin depolama ve dağıtım işlerini outsource
etmesi, özellikle depolama yatırımlarının artmasına sebep oluyor. Şirket
olarak biz de bu alandaki yatırımlarımıza devam edeceğiz. İstanbul
Hadımköy’de yaklaşık 70 bin m2’lik bir lojistik üs kurmayı planlıyoruz.
Bunun yanında mevcutta 1.000 tırlık filomuzu da 2014 yılı 3’üncü
çeyreğine kadar büyüteceğiz.
Mars Logistics olarak, İstanbul
Yenibosna, Tuzla, Avcılar, Esenyurt, Kıraç, Bursa, İzmir, Adana olmak
üzere 8 lokasyonda toplam 112 bin 500 metrekare büyüklüğünde depolama
alanımız bulunuyor. Gelecek yıl yatırımlarımızı ve büyüme hedeflerimizi
kasım sonuna kadar netleştireceğiz. Ancak şu an öngörümüz yüzde 20
büyüme gerçekleştirmek yönünde. Yatırımlarımız ölçek büyüterek
maliyetleri daha kontrol altında tutmamızı sağlayacak ve bu sayede ciddi
fiyat rekabeti olan sektörümüzde ciroda büyürken kârlılığımızı da
korumamıza destek verecek.”
TNT'DEN İZMİR'E YATIRIM
TNT
Express Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız ise 2014’ten umutlu olan bir
diğer isim. “UTİKAD tahminleri, sektörün 2014’te yüzde 18 büyüyeceğini
öngörüyor” diyen Yıldız, sektörün önemli gündem maddelerini uluslararası
ve transit taşımaların artması, lojistik yatırımlar, teşvikler ve
e-ticaretteki hızlı büyüme olarak özetliyor. Yıldız’ın sektör geneline
dair yorumları şöyle:
“Son yıllarda hızlı bir gelişme gösteren
lojistik, yatırıma çok açık bir alan. Taşımacılık, depolama, paketleme,
gümrükleme ve tüketiciye teslimatı kapsayan lojistik hizmetlerinin dünya
genelindeki hacmi ve önemi gün geçtikçe artıyor. Lojistik altyapısı
gelişmiş ülkelerin ticaret faaliyetlerinin daha etkili ve verimli olduğu
görülüyor.”~
Turgut Yıldız, yatırımlarının artarak süreceğini
belirtiyor ve ekliyor: “TNT Express olarak Avrupa’da lideriz ve bu
liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Gelişen pazarlarda da lider olmak
adına yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Yapacağımız yatırımlar için
ortalama olarak 5 milyon Euro’luk bütçe ayırıyoruz. Ayrıca e-ticaret,
çevreci çözümler ve müşteri memnuniyeti bizim için öncelikli konular
olmaya devam edecek.
Türkiye’de 35 noktada hizmet veriyoruz. 5
bin metrekare antrepo ve 20 bin metrekare depo alanımız var. Ana
operasyon merkezimiz Sabiha Gökçen Havalimanı’nda. İlk depolama alanı
planımız İzmir’de olacak. Bu yatırımla İzmir’deki eksik olan gümrüklü
antrepo hizmetini kendi antreposuyla sunacak tek uluslararası
taşımacılık şirketi olacağız. Yatırımın miktarı 300-350 bin Euro olacak.
Depolama alanı 2014 yılının başında faaliyete geçecek.”
CEVA'DAN 3 YENİ DEPO
Pazarın
lider oyuncularından Ceva’nın Türkiye’ye dönük hedefi, her yıl yüzde
10-15 oranında büyümek. Ceva Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat
Adoran, “2013’ün ilk 9 ayı iyi geçti. Yılın geri kalan kısmının daha iyi
geçeceğini öngörüyoruz” diye konuşuyor. Sektördeki en önemli sıkıntıyı,
büyümeye rağmen kârlılıkların azalması olarak dile getiren Adoran,
pazara dair 2014 öngörülerini de paylaşıyor:
“Pazarın son
yıllardaki performansı göz dolduruyor. Dünyada lojistik sektörü ortalama
olarak yüzde 10 büyürken Türkiye’de potansiyel her yıl yüzde 20
artıyor. Sektör 2014’te de büyümeye devam edecek. Birleşme ve satın
almalarla şirket sayısı azalacak. Bu azalma sonucunda da rekabet fiyat
odaklılıktan teknoloji odaklılığa geçecek. Geçen süre içinde araç
filoları büyüdü, depolama sahaları 5-10 bin m2 alanlardan 25-50 bin m2
ölçeklere ulaştı. Diğer bir gelişme de insan kaynağı ve teknoloji
kullanımında gerçekleşti. Sektörde artık daha fazla eğitilmiş eleman
kullanılıyor, bilgi sistemlerine yatırım yapılıyor. ”
Adoran’ın
Ceva Türkiye’ye ilişkin hedefleri ise şöyle: “Ceva Lojistik olarak 160
ülkede, 1.000’i aşkın lokasyonda, 10 milyon m2 alanda faaliyet
gösteriyoruz. Odaklandığımız sektörler otomotiv, perakende, hızlı
tüketim malları, enerji, teknoloji ve endüstriyel. Türkiye’de ise 600
bin m2’lik depo yönetimi yapıyoruz. Depolarımız İzmit, İzmir, Bursa,
Samsun, Adana ve İstanbul’da yer alıyor. Hedefimiz Balıkesir, Trabzon ve
Diyarbakır’da yeni depo açmak. 2014’te tekstil ve ilaç sektörlerine
odaklanacağız. Ceva olarak 2013 sonunda organik büyümemizi sürdürerek en
az yüzde 15 büyüyeceğiz. Gelmeyi beklediğimiz nokta, 5 yıl içinde en
beğenilen, cirosu en yüksek 100 şirketten biri ve Ceva Global’de en
kârlı 3 ülkeden biri olmak.”~ İNCİ, VERİMLİLİĞE ODAKLANDI
İnci
Lojistik Genel Müdürü Cihan Elbirlik’in 2014’e ilişkin öngörüleri de
diğer şirket yöneticilerinden farklı değil. Pazarın, dış ticaret, iç
pazar ve transit taşımaların büyümesine paralel olarak büyümesini
bekliyor. “Sektörün gündeminde şehir içindeki depolama ve dağıtım
operasyonlarının verimsizliği, organize lojistik depo alanlarının azlığı
gibi konular olacak. Ayrıca demiryolu ve limanlar gibi önemli altyapı
gelişimleri de önemli başlıklar olmaya devam edecek” diyor ve şöyle
konuşuyor:
“Ağır rekabet koşulları altında daralan kâr marjlarını
normalleştirmeye çalışan yöneticilerin, verimliliği artırmak üzere
çalışacakları bir döneme girdik. Herhangi bir işletmede lojistik
süreçleri bir bütün olarak ele alındığında çok anlamlı maliyet
iyileştirmeleri ortaya çıkabiliyor. 2014 yılında lojistik çözümlerin
yanı sıra müşteriye özel tedarik zinciri çözümleri ve tedarik zinciri
danışmanlık hizmetleri vermeyi planlıyoruz. Bu sebeple özel optimizasyon
yazılımları ve depolama sistemleriyle ilgili yatırımlar önceliğimizde.
İnci
Lojistik için öngördüğümüz büyüme oranı yüzde 12-15 seviyesinde.
Önümüzdeki yıllar için grubun büyüme oranlarına daha fazla katkıda
bulunacak projeler üstünde çalışıyoruz. Şu anda toplam 40 bin m2 alanda
İzmir, Manisa ve İstanbul’da hizmet veriyoruz. Ülkemizde müşteri
ihtiyacı gözetilmeden yapılmış bir hayli verimsiz depo yatırımı var
maalesef. Yeni dönemde kimse bu verimsizliklere katlanamayacak. Bizim de
bu bağlamda, BT altyapısına ve hizmetin katma değerini artıracak
mühendislik çözümlerine yatırımlarımız olacak.
OMSAN'İN GÜNDEMİ YATIRIM
2014’ü
yatırım yılı ilan eden şirketlerden biri de Omsan Lojistik. Şirketin
genel müdürü Osman Küçükertan, “2014 yılında sektörümüzdeki yükseliş
trendinin süreceğini tahmin ediyoruz. 2013’teki satın alma ve
birleşmeler, gelecek yılda da sektörün gündeminde yer alacak. Intermodal
projelerin, çevre duyarlılığı yüksek uygulamaların ve teknolojik
yatırımların ön planda olması bekleniyor” diye konuşuyor.
Omsan’ın
son yıllardaki iddialı büyümesinin gelecekte de süreceğini belirten
Küçükertan, bu büyümenin nereden geleceğini ise şöyle özetliyor: “2013
yıl sonu ciro hedefimiz 720 milyon TL. Geçtiğimiz 3 yılda yüzde 90’ın
üzerinde büyüyen Omsan, Türkiye ve Avrupa’da ekonomideki büyümenin
yavaşlaması nedeniyle 2013 sonunda yaklaşık yüzde 20 büyüme hedefliyor.
Gelecek yıl yine denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföydeki
ağırlığını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca ekonomik ve güvenli sürüş
sağlamaya yönelik şoför eğitimlerine ağırlık vereceğiz. Omsan, toplam
200 bin m2’lik 16 adet deposunda hızlı tüketim, otomotiv,
telekomünikasyon, inşaat, petrokimya, elektronik, gıda ve tekstil
sektörlerindeki müşterilerine depolama ve elleçleme hizmeti veriyor.
Aynı zamanda depodan dağıtım ve kargo hizmetleri sunuyor. 2015 yıl
sonunda mevcut depo büyüklüğümüzü 2 katına çıkararak 400 bin m2’ye
ulaştırmayı hedefliyoruz.” ~ ATİLLA YILDIZTEKİN
LOJİSTİK YÖNETİM DANIŞMANI
"DEPO YATIRIMLARI ARTACAK"
2014 BEKLENTİLERİ 2014'te
Türkiye
'nin lojistik potansiyelinin yüzcde 7, lojistik pazarının ise yüzde 10
büyümesini bekliyorum, Sektörde küçük ve hizmet vermeye uygun olmayan
depoların yerini büyük depolar alacak. Ölçeklerin büyüyeceğini
öngörüyorum, Depolama hizmetlerine daha fazla önem verilecek ve
Anadolu'ya açılım öne çıkacak. BÜYÜME NEREDEN?
Perakende
sektörü hızla büyüyor ve lojistik şirketlerinin gerek şehir içi gerek
Anadolu dağıtımı konusunda yatırım yapmaları ve şirket satın almaları
bekleniyor. E-ticaret de gelişecek sektörüler içinde. Soğuk taşımacılık
da gelişmesini beklediğim hizmetler içine giriyor. Soğuk hava depoları
ve frigo araç taşımaları önem kazanacak. GELECEKTE NE OLACAK?
Sektörün
OSB benzeri depolama merkezlerine ihtiyacı var. Şirketler şehir
dışındaki büyük depolara taşınıyor, Yatırımcılar da başta İstanbul olmak
üzere birçok büyük şehirde çağdaş depo inşaatlarına başladı. Bu trendin
arkasında yatan dinamik, ölçeklerin büyümesi ihtiyacı ve Anadolu'ya
açılma zorunluğudur. Mersin, Samsun, İskenderun. Bursa, İzmir gibi büyük
şehirlerde bu tarz tesislerin yapılması bekleniyor. Böylece maliyetler
düşecek, lojistik ucuzlayacak.
NİLGÜN KELEŞ SERTRANS LOGISTICS GENEL MÜDÜRÜ
BU YIL YÜZDE 15 BÜYÜDÜK"
POTANSİYEL BÜYÜK
Sektörümüz
2013 yılı için 90 milyar doların üzerinde lojistik potansiyele sahip
olmasına rağmen, pazar büyüklüğünün 21 milyar dolar civarında olmasını
öngörüyoruz, Bu da yüzde 8-10 düzeyinde büyüme anlamına geliyor, 2013
yıl sonu şirket ciromuzun 90 milyon Euro ve büyüme oranımızın da yüzde
15 olmasını bekliyoruz, TÜRKİYE ÜS OLACAK
Türkiye,
lojistik üs olma yolunda ilerliyor. Taşımacılık ve lojistik artık her
önüne gelenin yapamayacağı bir iş haline geldi. Ölçekler büyüdü. Bu
önemli dönüşüm sektörün profesyonelleşmesi ve daha verimli kurumsal
yapıların güçlenmesi açısından büyük önem taşıyor. Müşterilerimizle
stratejik işbirliği çerçevesinde ilerliyoruz. Amacımız, iş yapma
standartlarımızı daha yukarı çekmek ve sektördeki kaliteyi yükseltmek. HEDEFTE NE VAR?
Karayolu
taşımacılığındaki hızımız büyük farkımız. Yeni shuttle hizmetimiz IQ+
(International Quick Service) ile ispanya, İtalya, Almanya, Fransa ve
Benelüks ülkeleri başta olmak üzere 14 ülkede 37 noktaya haftalık
düzenli parsiyel taşımacılık hizmeti veriyoruz. 2014'te e-lojistikte en
büyük oyuncu olmayı hedefliyoruz. Orta Asya ve Karadeniz bölgesi
açılımına devam edeceğiz. Ayrıca proje taşımalarına ağırlık vereceğiz.~ DURMUŞ DÖVEN REYSAŞ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
KAPASİTEMİZ YÜZDE 60 ARTACAK"
YATIRIMA DEVAM
2012'de
Avrupa'da krizin etkisiyle biraz yavaşlayan sektörün, bu yılın sonuna
kadar ortalama yüzde 8 büyüyeceğini öngörüyoruz, 2014'te ise yaklaşık
yüzde 7-8 civarında büyüme olur, 2013 için büyüme hedefimiz yüzde
20'dir, 2014 yılında depolama alanına 40 milyon, demiryoluna 25 milyon
ve lojistik alanına ise 15 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz, HEDEF 1 MİLYON M2
Reysaş,
Türkiye'nin depocusu unvanını taşıyor. 2010 yılında halka açıldığında
183 bin m2 kapalı alanı olan Reysaş, 2013'te 400 bin m2'si kapalı. 200
bin m2'si açık olmak üzere toplam 600 bin m2 depolama alanına sahip bir
şirkete dönüştü. Bugün 13 ilde 69 depoyla hizmet veriyoruz, 2015
hedefimiz, depolama alanımızı 1 milyon m2'ye ulaştırmak. Böylece
kapasitemizi yüzde 60 civarında artırmış olacağız. 2023 PLANLARI
2015'te
sektörün büyüklüğünün 120 milyar dolar civarında olması bekleniyor.
Türkiye'nin 2023 ihracat hedefine ulaşmasında sektörümüz büyük rol
oynayacak. Bizim gibi öncü şirketlere da daha çok iş düşecek. Bugün 69
depo ile hizmet verirken. 2023'te ülkemizin dört bir tarafında,
stratejik liman ve istasyon noktaları yakınında, A sınıfı, teknolojik
donanımlı depolarımızla hizmet veriyor olacağız.
MIKE HARRELL / UPS TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
BÜYÜMEMİZ SÜRECEK"
YATIRIMLAR NEREYE?
UPS,
dünya genelindeki ulaştırma ağına sürekli olarak yatırım yapıyor.
Örneğin, Almanya'da Köln/Bonn havaalanında Avrupa hava merkezimizin
önemli bir şekilde büyütülmesine yönelik çalışmaları neredeyse
tamamladık, 19 bin metrekarelik bir operasyon alanı eklendi ve bu alan
30 bin metrekareye kadar artırılabilir. SAĞLIKTA BÜYÜYECEĞİZ
Sağlık
hizmeti alanı UPS için önemli bir hedef büyüme sektörü ve sağlık
hizmetleri alanında ağımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz. Global tesis
ağımıza ek olarak yeni bir global sağlık hizmetleri BT platformuna
yatırım yaptık. Şu anda dünya genelinde 42 tesisle yaklaşık 595 bin
metrekare sağlık hizmeti alanına sahibiz. Sağlık hizmeti, en hızlı
büyüyen sektör segmentimiz. DEPO KAPASİTEMİZ
Dünya çapında
120'den fazla ülkede 811 'in üzerinde sözleşmeli lojistik (depo)
tesisimiz bulunuyor ve toplam depo alanı 3,1 milyon metrekare, 2013'te
sözleşmeli lojistik ağımıza pek çok önemli yatırımda bulunduk. Örneğin,
Çin'de iki yeni dağıtım tesisi ekledik ve ülkedeki toplam sözleşmeli
lojistik tesisi sayısını 130'un üzerine çıkardık. Türkiye'de ise
İstanbul Hadımköy'de yer alan ve 1,000 metrekarenin üzerinde depo
alanına sahip olan bir sözleşmeli lojistik tesisine sahibiz.~ FULVIO VILLA GEFCO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
“SEKTÖR İVME KAZANACAK"
2013 ZOR GEÇTİ
Küresel
durgunluk, beklentilerin altında bir hızla iyileşiyor, Bu durum,
lojistik sektörünü direkt etkiliyor. Örneğin, Avrupa'da 2008 krizinin
etkileri hala hissediliyor. Türkiye, Avrupa'daki durgunluk karşısında
Ortadoğu gibi alternatif bölgelere konsantre olmuştu. Ancak gerek
yaşanan karışıklıklar gerek döviz kurundaki dalgalanmalar dış ticarette
sıkıntı yaşamasına sebep oldu. Kısacası 2013, lojistik sektörü açısından
zor bir yıl oldu. 2014 BEKLENTİLERİ
2014-2016 dönemi
yatırım planlarında öncelikli projeler arasında bulunan lojistik
projeleriyle sektörün ivme kazanacağını düşünüyoruz. Avrupa Birliği'nin
canlanan ekonomisi, Türkiye için önem kazanan alternatif pazarlar.
Türkiye'nin araç modernizasyonu ve altyapıdaki yetersizliklerin
giderilmeye çalışılması gibi konular gündemimizde olacak. HEDEF RUSYA
Gefco
Grup olarak 2014'te de yatırımlarımızı ve gelişimimizi devam
ettireceğiz. Rusya pazarı, denizyolu, Ortadoğu ülkeleri 2014 için kilit
hedeflerimizden olacak, Bunu Türkiye'nin lojistikte bölgesel bir üs olma
amacına bağlayabiliriz. Bu yatırımlar Türkiye'nin 2023 hedeflerine daha
kolay şekilde ulaşmasını sağlayacak.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?