Yeni başarı kriterleri

Yeni dönemde başarı kriterleri değişti.

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni başarı kriterleri


2- MALİYET KRİTİK!

2008 sonunda başlayan ve etkilerini bugün hala sürdüren global ekonomik kriz, şirketleri son 3 yılda maliyet yönetimine odakladı. Pek çok şirket için daha önce 3 liraya mal ettiğini bugün 2,5 liraya mal etmek çok önemli bir başarı göstergesi. Türkiye'nin Anadolu kaplanlarından Naksan Holding de en önemli başarı kriteri olarak verimliliğiön plana alan şirketlerden biri... Naksan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Nakiboğlu, yeni dönemde tüm şirketlerinde verimliliği üst seviyeye çıkarmanın kritik önem taşıdığını söylüyor. 2012'de de fiziki sermaye, teknoloji ve insan kaynağı arasında etkin koordinasyon kurarak kaynak verimliliklerini artıracak tedbirler almaya devam edeceklerini belirtiyor. Nakiboğlu, verimli bir yapıya kavuştuklarında ne tür somut avantajlar sağlayacaklarıyla ilgili de şu yorumlarda bulunuyor: "Bunu gerçekleştirenler asgari envanterle, tam zamanında üretim konusunda daha fazla mesafe alacak. Böylece iş ortakları tarafından tercih edilme konusunda daha da kuvvetlenecekler. Asgari envanterle, maksimum verimli üretimi müşterilerimizin ve piyasanın istediği zaman ve koşullarda sağlayan, aynı zamanda işletme sermayesini çok verimli kullanabilen daha dinamik ve daha kârlı bir kurum haline gelmeyi hedefliyoruz. Bu sayede finansal tablolarımızda rasyolarımızm daha üst seviyede pozitif yönde gelişeceğini tahmin ediyoruz."

3- SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YENİ TREND

İş dünyası sürdürülebilirlik terimiyle tanışalı uzun yıllar olmadı, ancak çok uzun yıllar bu hedef için çalışacak gibi görünüyor. Sürdürülebilirlik konusu tek noktaya dokunmuyor. Çevresel, ekonomik ve sosyal anlamda sürdürülebilirlik doğrudan yaşama etki ediyor ve sürdürülebilirliği misyon edinen şirketler gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyor. Misyonunu tüm paydaşlarına daha iyi bir yaşam sunmak olarak tanımlayan Yaşar Holding için bu nedenle en önemli başarı kriteri yaptığı her işin sürdürülebilir olması. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, sürdürülebilirliğin neden en önemli başarı kriterleri olduğunu şöyle açıklıyor: "Bu konuyu ana gündemi haline getirmeyi başaran ve stratejik planlarında sürdürülebilirliğe yer veren şirketler, geleceğin şirketleri olacak. Toplumun farkındalığının artması sonucunda sürdürülebilirlik konusunu önemseyen şirketler tüketicilerce tercih edilecek. Hedefimize ulaşmamızın kurumsal itibarımıza ve pazar paylarımıza etkisi olacak. Bu da finansal tablolarımıza olumlu yansıyacak." Yiğitbaşı, bu hedefe ulaşmak için tüm organizasyonlarında farkındalık sağlamayı amaçladıklarını ve bunu başardıklarını belirtiyor. Şimdiki hedeflerininse çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğe giden yolda çalışmalarını artırmak ve yeni projeler geliştirmek olduğunu söylüyor. Yaşar Holding, bu amaçla karbon ayak izi hesaplanması ve bunun kademeli olarak azaltılmasına yönelik çalışmalarına başladı.

4- İNOVASYON AVANTAJ SAĞLIYOR
İnovasyon o kadar önemli ki ülkelerin politikalan haline gelerek küresel kalkınmada bile etkili oluyor. Sadece şirketler değil ülkeler de kendi inovasyon stratejilerini çiziyor ve yenilikçilikle dünya sahnesinde güce ulaşıyor.
İnovatif olmak pek çok şirket için de en önemli başan kriteri. Boydak Holding bu şirketlerden biri. Boydak Holding CEO'su Memduh Boydak, her yıl Ar-Ge çalışmalarına ortalama 15 milyon TL bütçe ayırdıklarını belirtiyor. İnovasyonla öne geçmek için müşteri beklentileri ile teknolojiyi yakından takip ettiklerine değinen Boydak şöyle devam ediyor: "Bir İsveç markası İstanbul'da, Kayseri'de mağaza açıyor ve rekabet daha bir farklılık kazanıyor. Sanayiciler için tehlikeli dönem yaklaştı. Daha az kârla daha fazla yeniliğin olması gereken bir döneme giriyoruz. Biliyoruz ki dünya mobilya devleri Türkiye'ye girmek için hazırlık yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz