Yeni başarı kriterleri

Yeni dönemde başarı kriterleri değişti.

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni başarı kriterleri

 Türkiye'yi cazibe merkezi olarak görüyorlar. Sanayicimizin işi eskiye göre daha zor. Bu zorlukları aşmak yenilikçilikle mümkün." P&G, dünyanın en inovatif şirketlerinden biri... Ve P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat 2012'de de en önemli başarı kriterlerinin yenilikçilik olduğunu söylüyor. Karpat, "P&G, bugün ve gelecek nesiller için, dünya tüketicilerinin yaşamlarını iyileştirecek yüksek kalite ve değerde markalı ürünler ve hizmetler sunmak için çalışır. İnovasyon bu hedefi hayata geçirmekte en önemli gücümüz" diyor. Karpat, inovasyon konusunda rakiplerine göre yüzde 50 daha fazla yatırım yaptıklarını ve Ar-Ge departmanında 50 farklı bilim alanında araştırmalarını sürdüren P&G'nin kuruluşundan bu yana marka yaratmak ve yenilikçi çözümler üretmek adına farklı partnerlerle işbirliği yaptığını da sözlerine ekliyor.

5- MÜŞTERİ SAYISI ÖNEMLİ

Türkiye'de GSM, rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerin başında geliyor. Sektörde son dönemde oyun, rakipten müşteri kapma üzerine kurulu. Şirketler müşteri sayısını artırmayı birincil hedef olarak görüyor. Avea, bu stratejisini açıkça paylaşıyor. Avea CEO'su Erkan Akdemir, birincil başarı kriterlerinin müşteri sayısını artırmak olduğunu söylüyor. Bunu da yatırımları sonucunda gerçekleştirdiklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Ajandamızda kriz değil yatırım planları var. Akıllı yatırımlarımızla şebeke gelişimimizi sürdürmek, satış
kanallarında başlattığımız dönüşümü tamamlamak ve müşteri memnuniyetimizi sektördeki en üst noktaya çıkarmak istiyoruz." Bu zamana kadar satış ağına yaptıkları yatırımla ciddi bir dönüşüm gerçekleştirdiklerine de değinen Akdemir, 2011 yılı üçüncü çeyrekte yatırımlarının sonuçlarını aldıklarını belirtiyor. Buna göre Avea son dört çeyrekte 1 milyon net abone kazandı ve 12,5 milyon aboneye ulaştı. 313 dakika konuşma süresiyle bu alandaki liderliğini korudu. 3'üncü çeyrekte 300 bin yeni abone kazanarak bir rekora imza attı ve abone başına ortalama gelirini de 21,3 TL'ye yükseltti. Akdemir, 2012 yılına yönelik diğer başarı kriterlerini ise şöyle açıklıyor: "İnsana, çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam etmek; bu gelecekteki başarımızın garantisi. Üçüncüsü AR-GE'ye odaklanarak yeni ürün ve servislerin gelişeceği platform hazırlamak

6- BEĞENİLEN OLMAK İÇİN ÇALIŞIYOR
Akzonobel Marshall Boya CEO'su Dick Velings, en beğenilen şirket olmayı en önemli başarı kriteri olarak görüyor. Şirket, 2010 yılında sektörünün en beğenilen şirketi olmuştu. Bunu sürdürülebilir kılmak ise Velings'in en büyük hedefi. Velings, Türkiye boya sektöründe marka bilinirliği ve pazar payı anlamında da lider şirket olduklarını ve bu pozisyonlarını korumak ve her zaman en beğenilen olmak için yatırımlarına devam ettiklerini söylüyor. Bu amaçla pazara yenilikçi, çevreci, lider ve katma değerli ürünler sunduklarını ve markaya sürekli yatırım yaparak kendilerini yenilediklerini ifade ediyor ve ekliyor: "Tüm bu başarılar bize daha iyi olma konusunda sorumluluk yüklüyor, cesaret veriyor. Nihai tüketicimize, ürün kalitesi ve ürün değerinde daha fazla şeffaflık sağlıyoruz. Bu sayede onların takdirini, beğenisini topluyoruz. Bunun aynı zamanda finansal tablolarımıza da son derece olumlu geri dönüşü olacağına inanıyoruz. Yeni dönemde de sürpriz yeniliklerimizle birlikte pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz." Velings, en beğenilen şirket olmanın kendileri için neden önemli olduğunu ise şu sözlerle açıklıyor: "Önemli, çünkü değişimi ve gelişmeyi ancak liderler başarabilir. Ancak, bir şeyleri değiştirmek üzere yola çıkanlar, yolunda çok inançlı ve kendine güveni olanlar farklılık yaratabilir, öncü olabilir. Biz de sektörünün hem en beğenilen ve sevilen hem de öncü ve lider markası olarak tam 57 yıldır olduğu gibi bugün ve gelecekte de her zaman başarıya odaklanmaya devam edeceğiz."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz