Yeni ülke peşinde!

Türk şirketleri yurt dışında son 2 yılda 5,2 milyar dolarlık sıfırdan yatırım yaptı...

28.01.2017 13:49:460
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ülke peşinde!
ORTA DOĞU RADARDA
Orta Doğu, kaotik ortamına rağmen şirketlerin radarında kalmaya devam ediyor. Özellikle İran, ambargonun kalkmasıyla öne çıkmış durumda. Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, İran’ı şöyle değerlendiriyor: “İran tesisimizin konvansiyonel bölümünü 2017 yılının ilk yarısında hizmete sunmayı hedefliyoruz. İran’daki ticaret hacminin üçte ikisinin ya içinde ya da çok yakınında olmamızı sağlayacak olan Tahran ve Qazvin’de olmayı seçtik. Amacımız, özellikle Türkiye ve Azerbaycan ticaret yolunun üzerindeki Qazvin’indeki tesisimizi 2020’ye dek Ortadoğu’nun en modern ve yüksek kapasiteli lojistik üssü yapmak.” Orka Group Bahreyn, Suudi Arabistan, Katar, Polonya ve Çek Cumhuriyetleri’ne girmeyi istiyor. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Bu noktalarda hem mağaza açma hem ihracat yapma planlarımız var” diyor. Abdi İbrahim’in hedefinde, Körfez ülkeleri var. Bu ülkelerin, 2020’ye kadar dünyanın en büyük 10 ilaç pazarı arasına gireceğini ifade eden Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, şöyle konuşuyor: “Körfez ülkelerinde eşdeğer ilaç pazarı hızla büyüyor ve dünyanın geneline bakıldığında fiyatlar hala Türk şirketlerinin rekabet edebileceği düzeylerde. Bu nedenle Körfez ülkeleri Abdi İbrahim için önem arz ediyor.” Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, Hindistan, İran, Afrika ve Amerika kıtası gibi yeni ve kârlı pazarlara yatırımlar yaptıklarını söylüyor.

YAYILMA SÜRÜYOR
TAV Havalimanları Holding, Orta Doğu, Afrika, Doğu Avrupa, Asya ve CIS bölgelerini yatırımlar anlamında cazip buluyor. TAV Havalimanları, İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Serkan Kaptan, “İlgili otoriteler tarafından ihalesi çıkacak olan kamu-özel sektör işbirliği havalimanı ihalelerini takip edeceğiz. Bununla birlikte uygun fırsatlar doğarsa direkt satın alma yoluna da gidebiliriz” diyor. Index Grup başta Azerbaycan olmak üzere Orta Asya’daki bölgesindeki 7 ülkeye açılmak üzere düğmeye bastı. Koton, kısa vadede, Tunus, Mısır, Hindistan, İngiltere, Almanya pazarına, uzun vadede de Çin, ABD, Güney Afrika ve Endonezya pazarına girmeyi planlıyor. 2016 yılının sonunda yurt içinde 40, yurt dışında 51 olmak üzere, toplam 91 yeni mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Koton Yurtdışı Mağazacılık Satış Direktörü Onur Baykal, şöyle konuşuyor: “Öncelikli pazarlarımız, yabancı markaların iş yapmasına yeni yeni açılan ya da büyüklük açısından yeterli pazarlar olma özelliğini taşıyor. Bunun dışında girdiğimiz pazarlarda belli bir derinlik olmasını arzuluyoruz, bu sayede büyüme potansiyelimizi kullanmak ve bu derinleşmek istiyoruz. Bu sebeple büyük marketlere yönelmeyi önemsiyoruz.”

KAYNAKLARA YAKINLIK
Arçelik, Asya Pasifik Bölgesinde büyümeyi hedefliyor. Şirket, Endonezya ve Filipinler’de yeni satış şirketleri açmayı planlıyor. Arçelik yetkilileri, “Türkiye ile Asya Pasifik arasında istikrarlı ve güçlü bir varlık sağlayacağımız bir ticari koridor oluşturmayı hedefliyoruz. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik pozisyonları için çalışacağız” diyor. Gübretaş, “hammadde kaynaklarına yakın olma” stratejisi doğrultusunda “fosfat” bazlı bir yatırım arayışını radarına aldı. Gübretaş Genel Müdür Vekili Tahir Okutan, böyle bir yatırımın ancak dünyanın en büyük fosfat kayası rezervlerinin bulunduğu Mısır, Ürdün’den Tunus, Cezayir ve Fas’a kadar olan Ortadoğu ve Kuzey Afrika kuşağı ülkelerinde düşünülebileceğini söylüyor. “Hammadde kaynağına sahip ülkelerde gerçekleştireceğimiz sanayi yatırımları, sektörün global tarafında bir oyuncu olarak büyümemizi sağlayacak” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz