Zor dönemin en hızlıları

Perakendede yeni gelişmeler var. Zorlu ekonomik koşullara, artan kiralara ve yükselen dövize rağmen, bazı kategoriler hız kesmeden büyümesini sürdürüyor...

12 EKİM, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Zor dönemin en hızlıları

İŞİN SIRRI NEREDE? 

Zorlu pazar koşullarında büyümeye devam etmek, başlı başına bir beceri. Hızlıların büyüme reçetesi ise kategorilere göre farklılaşıyor. 2017’de 10 yeni mağaza açan Kiğılı’nın CEO’su Hilal Suerdem, nasıl başardıklarını anlatırken inovasyonun ve hızın altını çiziyor: “Başarımızın sırrı, müşterimizi iyi anlamamız beklentilerine cevap verecek çözüm ve yenilikler sunmamızdır. Ar-Ge ve tasarıma büyük önem veriyoruz. Çok hızlı karar alıyoruz, mağazacılığı çok iyi biliyoruz. Pazardaki trendleri, ihtiyaçları iyi tespit ediyoruz.” Defacto CEO’su İhsan Ateş, hızlı olmalarını sağlayan faktörün “tek duraklı alışveriş” stratejisi olduğunu söylüyor. Bunu ise şöyle açıklıyor: “Kadın, erkek ve çocuk her yaş grubu tüketicimizin giyim, aksesuar ve kozmetikle ilgili tüm ihtiyaçlarını tek bir mağazamızdan sağlayabilmelerine özen gösteriyoruz. Yeni pazarlara girme konusunda da önemli bir bilgi birikimine sahibiz.” Mavi’nin sırrı teknoloji ve yeni müşteri kazanmak. Stratejilerini, Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz şöyle anlatıyor: “Mavi’nin tasarımdan satışa, pazarlamadan CRM’e kadar tüm departmanları veri analiz yeteneğimizin getirdiği avantajları kullanıyor. 2017’de kazandığımız 1,2 milyon yeni müşterinin yüzde 65’i 35 yaş altında. Bu, markanın dinamizmini gösteriyor.” Tekzen ise yatırıma odaklananlardan. Şirketin pazarlama müdürü Mehmet Cem Kızılkaya, “Sert makroekonomik koşullar, yerel organize perakendecilerin üzerindeki baskıyı artırdı. Ancak tüm bu gelişmeler yatırımlarımızı durdurmuyor. Gittiğimiz her yeni ilde pazar ve istihdam oluşturup büyüme stratejimize devam ediyoruz” diyor. English Home, zengin ürün grubuna ve uygun fiyatlarına güveniyor. Altınbaş’ın taktiği ise doğru lokasyona odaklanmak. Altınbaş Mücevherat Grup Başkanı Atilla Keskin, “Mağazalaşırken, markayı temsil edecek lokasyon, yurt içi ve yurt dışı marka merkezleri ve marka karmasının olduğu yerlere odaklanırız. Kira maliyetlerine odaklanırız” diye konuşuyor. 

ORTAK NOKTA VAR MI?

Peki, zor ekonomik koşullara rağmen mağazalaşma hızını düşürmeyen bu markalar neyi doğru yapıyor? Uzmanlara göre birçok ortak noktaları var. İlk akla gelenler değişen koşullara adaptasyon hızı ve doğru pazarlama stratejileri… Pazarlama Danışmanı Yelda İpekli, adaptasyon yeteneği yüksek bu markalarla ilgili şunları söylüyor: “Öncelikle hızlılar. Müşterilerini yakından takip ediyorlar. Maliyet stratejilerini çok iyi kurguluyorlar. Hepsinde gördüğüm sihirli güç ise marka kültürlerini ticari başarı kadar önemsemeleri.” Şirketler de aynı pencereden bakıyor. Merinos Halı Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Bakar, kendi uygulamalarını şöyle özetliyor: “Her yıl yüzde 20-30 büyüyoruz. Tüketici tercihleri de geçmişe göre çok farklı. Yakından izlemek zorundasınız. Aksi takdirde başarılı olma şansınız çok zor.” Sektör temsilcilerine göre yenilikçilik ve teknoloji odaklı yaklaşım, hızı getiren diğer faktör. Koton’un satıştan sorumlu genel müdür yardımcısı Ali İleri, bu noktayı vurguluyor ve ekliyor: “Stratejimizi her zaman müşterilerin talepleri doğrultusunda kurguluyoruz. 5 yıllık süreçte 5 kıtada, en beğenilen koleksiyonlara sahip hızlı moda markası olmayı hedefliyoruz.” 

HEDEFLER İDDİALI 

Farklı stratejilerle rakiplerini geride bırakan hızlı perakendecilerin büyüme planları da iddialı. Mavi’nin ajandasında global marka kimliğinin altını çizmek var. Şirket, online mağazası mavi.com kanalını da hızla büyütüyor. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “30 yıl önce dünya pazarlarında biriktirdiğimiz tecrübenin geri dönüşünü alıyoruz. Dünya pazarına hakim bir ekibiz” diyor. Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, planlarını şöyle aktarıyor: “2018 için büyük hedefler koyduk. Yeni yatırımlar, kârlılık ve istihdamda adımlar atıyoruz. 5 yılda toplam 150 yeni mağaza açacağız.” İnci Deri ise mağazalaşmada özellikle verimliliğe odaklanacak. Şirketin 2018 planlarını İnci Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş anlatıyor: “Verimsiz lokasyonları kapatıp yeni konseptimize dönüştürdük. 2018’de yurt dışı yatırımlarımızı artırarak ihracat ve büyüme hedeflerimizi gerçekleştireceğiz. 5 yılda yurt dışı satış noktamızın sayısını 40’a çıkarmayı hedefliyoruz.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.