Şimdi ABD'yi hedefliyor

Dilek Hanif, KOBİ olarak pazarlama, satış ve insan kaynakları alanında sorunlar yaşadığını söylüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Şimdi ABD'yi hedefliyor

Dilek Hanif, Türkiye'nin en ünlü modacılarından biri. Markası kendisinden sonra devam etsin diye bu yıl hazır giyime de giren Hanif, KOBİ olarak pazarlama, satış ve insan kaynakları alanında sorunlar yaşadığını söylüyor. Hanif, hikayesini şöyle anlatıyor:

YURTDIŞINA AÇILMA
"1995'te 50 bin lira sermaye ile ilk hazır giyim atölyemi açtım. O zaman bu serüvenim 3 kişilik bir ekiple 100 metrekarelik bir atölyede başladı; 1998'deNişantaşı'ndaki hautecouture atölyemi kurmamla devam etti. 2004'te Paris Haute Couture Haftası'na katılarak burada Türkiye'yi temsil eden ilk moda markası oldum. 2007'de Paris'te şirketimi kurdum ve yurtdışı faaliyetlerimi bu şirket üzerinden yürütmeye başladım. Aynı yıl markamı birçok ülkede tescilledim. 2009'da devlet desteği alarak yurtdışındaki tescilli diğer moda markaları gibi yaptığım harcamaları belli oranlarda devletten geri alır hale geldim. Bu yıl ise kendi ismimi verdiğim hazır giyim markamı kurarken 1 milyon liralık özkaynak ve Akbank'tan almış olduğum kredi ile çok yeni bir kulvara daha girdim. Geriye baktığımda markalaşma sürecimi çok doğru yönettiğimi düşünüyorum.

DÖNÜM NOKTASI NEYDİ?
Kariyerimde son dönüm noktam ise hazır giyim markası yaratma kararım oldu. Markamı Chanel veya YSL gibi benden sonrakilere aktarmak için hazır giyim markası yaratmam gerekiyordu. Bugün haute couture alanındaki ciromuz yıllık 1 milyon liraya ulaştı. Önümüzdeki aylarda sadece İstanbul satış noktamın aylık 100 bin lira cirosu olacak. Bundan sonra hedefim,markamı hem hazır giyim hem de haute couture alanında dünyanın en prestijli markaları ile aynı noktaya taşımak. Yabancı yatırımcılarla ve lüks tasarım grupları ile işbirliği yapmak için görüşüyorum. Dünyadaki en önemli lüks mağazacılık zincirlerinden biri olan Harvey Nichols ile anlaştık. Amerika başta olmak üzere dünya pazarları için sıkı çalışmalar yapıyorum.

"BEN DE SIKINTI YAŞADIM"
Tekstil ve moda endüstrisi Türkiye'de kendini henüz bulduğu için bu alanda faaliyet gösteren bir KOBİ olarak bizim de çeşitli sıkıntılarımız oluyor. Lüks ürün segmentinde faaliyet gösterdiğiniz zaman modayla ilgili olan, aynı zamanda satış konusunda prezantabl bir duruş sergileyen bir ekip oluşturmak pek kolay olmuyor. Mümkün olduğunca konforlu hissettiğim ekibimle uzun dönemler birlikte olmaya çalışıyorum. Ayrıca haute couture ustası ve bu sektörde kalifiye eleman çok zor yetiştiği için kendi atölyemizden birçok genci de eğitiyoruz."


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz