Antalya'dan İstanbula çalışmaya gelen Celal
Altm balıkpazarındaki salam-sosis üreticileriyle tanışınca, karşısında
yeni bir fırsat kapısı açıldı. Bu alandaki nişi görüp girmeye karar
verdi. Yanına 4 erkek kardeşini alıp Altınkaya Et'i kurdu. Markalarına 5
erkek kardeşi simgelesin diye "5 yıldız" ismini verdi. Sonrası ise
kelimenin tam anlamıyla bir başarı hikayesi. Çünkü Celal Altınkaya ve 4
erkek kardeşi, Türkiye'nin en büyük ilk 10 işlenmiş et ürünleri
markasından biri haline geldi. İşleri çocuklarına devredip emekliye
ayrılan kardeşler, şimdi sadece yönetim kuruluna katılmakla yetiniyor.
Şirketin CEO'luğunu ise Celal Altınkaya'nın oğlu Cengiz Altınkaya
yürütüyor. Bugün en büyük sorunlarının et fiyatlarındaki dalgalanma
olduğunu söyleyen Altınkaya, "Bu da uzun vadeli plan yapmamızı
engelliyor" diyor. Altınkaya, şöyle devam ediyor:
"BUTİK ÜRETİM YAPIYORUZ"
Bizi diğer üreticilerden ayıran özellik ürün çeşitliliğimiz. Et ürünleri
deyince akla önce salam, sucuk ve sosis gibi ana kalemler geliyor. Oysa
biz, 500 çeşide yakın ürün üretiyoruz. Aslında işimizin sırrı
müşterimizin ne istediğini bilerek hareket etmemiz. Büyümemizdeki
kırılma noktasını 2000'li yıllarda turizm sektörüyle yaşadık. Yeni
otellerin mutfakları bizim için önemli büyüme potansiyeli oluşturdu.
Şimdi hedefimizde mağazalaşma, yeni fabrika yatırımı ve hayvancılık var.
Yeni fabrikamızı İzmit Kandıra'da Türkiye'nin ilk Gıda İhtisas Organize
Sanayi Bölgesi'nde kuruyoruz. Yeni fabrika tamamlanınca, pazarda en
büyük 5'inci üretici olacağız. Ayrıca Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri'ne
ihracat yapmak için genç ve dinamik bir ekip kurduk. İhracatla büyümek
istiyoruz.
"FİYATLAR ÇOK OYNAK"
Bana göre Türkiye'deki KOBİ'lerin genel sıkıntılarından biri, kendi
özsermayeleriyle büyümekte olduklarından önlerinde oluşan fırsatlara
temkinli yaklaşmaları, yavaş hareket etmeleri. Temkinli hareket etmeyi
doğru da bulsak bu durum aslında KOBİ'lerin kredi kullanmasını ve
dolayısıyla büyümesini frenliyor. Sektörümüzde KOBİ'lerin yaşamış olduğu
diğer bir sıkıntı da et fiyatlarındaki dalgalanmalar. Bu durumun
sektöre verdiği zararları birebir yaşıyoruz. Geçtiğimiz 2 yıllık zaman
zarfında dalgalanan et fiyatları ile et üreticilerinin etmiş olduğu
zararları geri getirmenin bir yolu yok. Fiyatlardaki aşırı oynaklık
bizim uzun vadeli plan yapmamızı önlüyor.