Temkinli strateji Büyümeyi engelliyor

"5 yıldız" markasının sahibi Altınkaya Et'in hikayesi, 1970'lerde Beyoğlu Balık Pazarı'nda başladı.

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Temkinli strateji Büyümeyi engelliyor
Antalya'dan İstanbula çalışmaya gelen Celal Altm balıkpazarındaki salam-sosis üreticileriyle tanışınca, karşısında yeni bir fırsat kapısı açıldı. Bu alandaki nişi görüp girmeye karar verdi. Yanına 4 erkek kardeşini alıp Altınkaya Et'i kurdu. Markalarına 5 erkek kardeşi simgelesin diye "5 yıldız" ismini verdi. Sonrası ise kelimenin tam anlamıyla bir başarı hikayesi. Çünkü Celal Altınkaya ve 4 erkek kardeşi, Türkiye'nin en büyük ilk 10 işlenmiş et ürünleri markasından biri haline geldi. İşleri çocuklarına devredip emekliye ayrılan kardeşler, şimdi sadece yönetim kuruluna katılmakla yetiniyor. Şirketin CEO'luğunu ise Celal Altınkaya'nın oğlu Cengiz Altınkaya yürütüyor. Bugün en büyük sorunlarının et fiyatlarındaki dalgalanma olduğunu söyleyen Altınkaya, "Bu da uzun vadeli plan yapmamızı engelliyor" diyor. Altınkaya, şöyle devam ediyor:


"BUTİK ÜRETİM YAPIYORUZ"
Bizi diğer üreticilerden ayıran özellik ürün çeşitliliğimiz. Et ürünleri deyince akla önce salam, sucuk ve sosis gibi ana kalemler geliyor. Oysa biz, 500 çeşide yakın ürün üretiyoruz. Aslında işimizin sırrı müşterimizin ne istediğini bilerek hareket etmemiz. Büyümemizdeki kırılma noktasını 2000'li yıllarda turizm sektörüyle yaşadık. Yeni otellerin mutfakları bizim için önemli büyüme potansiyeli oluşturdu. Şimdi hedefimizde mağazalaşma, yeni fabrika yatırımı ve hayvancılık var. Yeni fabrikamızı İzmit Kandıra'da Türkiye'nin ilk Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde kuruyoruz. Yeni fabrika tamamlanınca, pazarda en büyük 5'inci üretici olacağız. Ayrıca Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri'ne ihracat yapmak için genç ve dinamik bir ekip kurduk. İhracatla büyümek istiyoruz.

"FİYATLAR ÇOK OYNAK"
Bana göre Türkiye'deki KOBİ'lerin genel sıkıntılarından biri, kendi özsermayeleriyle büyümekte olduklarından önlerinde oluşan fırsatlara temkinli yaklaşmaları, yavaş hareket etmeleri. Temkinli hareket etmeyi doğru da bulsak bu durum aslında KOBİ'lerin kredi kullanmasını ve dolayısıyla büyümesini frenliyor. Sektörümüzde KOBİ'lerin yaşamış olduğu diğer bir sıkıntı da et fiyatlarındaki dalgalanmalar. Bu durumun sektöre verdiği zararları birebir yaşıyoruz. Geçtiğimiz 2 yıllık zaman zarfında dalgalanan et fiyatları ile et üreticilerinin etmiş olduğu zararları geri getirmenin bir yolu yok. Fiyatlardaki aşırı oynaklık bizim uzun vadeli plan yapmamızı önlüyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz