3. kuşak çikolatacının iddialı hedefi

Ahmet Özokur, sorularımızı yanıtladı.

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3. kuşak çikolatacının iddialı hedefi


Capital: Pazarda büyümek için fiyat rekabetinin dışında başka hangi konulara odaklandınız?
- Bizim için büyümenin diğer öncüleri arasında inovasyon ilk sırada bulunuyor. Ben de inovasyon projelerine birebir liderlik ediyorum. Her perşembe yaptığım fabrika gezilerinde bir günü sadece inovasyona ayırıyorum. Sabah 8’den akşam 7’ye kadar tasarruftan yeni ürün geliştirmeye farklı inovasyon konuları üzerinde çalışıyoruz. İnovasyonu fabrikada hatların ve AR-GE’nin başında gerçekleştiriyoruz.

Ayrıca yaptığımız bu çalışmaların içine özellikle satış ve pazarlama birimlerimizi de dahil ediyoruz. Pazarlama da üretimin içine daha fazla dahil olunca zorlukları görüp anlamış oluyoruz. Böylece farklı birimler arası iş birliğini geliştirerek matriks yapımızın duygusal bağlarını güçlendiriyoruz. Bütün bunların yanı sıra perşembe günlerinin benim için ayrı bir özelliği var. Perşembeleri fabrikada Sabri Bey’in ortamında vakit geçirdiğim zamanlar oluyor. Sabri Bey’in eski arkadaşları fabrikaya gelip onunla ilgili anılarını veya ürünlerle ilgili fikirlerini paylaşıyor. Onlardan da birçok şey öğreniyoruz. Bir anlamda onlar da ino-vasyonun parçası oluyor.

Capital: Godiva gibi dünya markasını satın aldınız. Yeni satın almalar olabilir mi?
- En büyük hedefim markalarımızın yerel pazarda daha güçlü olmalarını sağlamak. Hakikaten bütün markalarımızın tartışmasız pazar lideri olmalarını istiyorum. Türkiye’de hala pazarda gidilecek çok yer var, Öncelikli hedefimiz evimizi derleyip toplamak. Daha sonra bölgesel liderlik hedefliyoruz. Son dönemde holdingin yaptığı yeni satın almalarla birçok satış noktasını devraldık. Bu satın almalarla elimizin altında büyük bir laboratuvar oluştu. Öte yandan, Yıldız Holding çok kolay satın almalar yapabilen bir grup. Bunları çok kolay yönetebiliyor. Eğer yeni bir şirketi satın alma yönünde bir karar çıkarsa inorganik büyümeye gidebiliriz. Ancak şu anda öngördüğümüz herhangi bir satın alma planımız yok.

Capital: Yurtdışında yeni satın almalar olabilir mi?
- Yurtdışında büyümek, ihracat zaten Yıldız Holding’in genlerinde var. Yurtdışında Godiva operasyonu devam ediyor, Godiva, kendi yatırımlarını sürdürüyor. Ülker Çikolata olarak da ihracat önemli pazarlarımızdan biri, Şu anda ihracatımızın işimiz içindeki payı yüzde 15 civarında, Yurtdışına her yıl 200 milyon dolar seviyesinde ihracat gerçekleştiriyoruz. Burada gidilecek daha çok yol olduğuna inanıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz