"5 yılda grup %70 büyür"

Anadolu Grubu CEO’su Hurşit Zorlu, görevde 100 günü tamamladı ve ilk kez Capital’e konuştu. Grubun yeni rotasını şöyle anlattı...

23.08.2017 14:46:000
Paylaş Tweet Paylaş
"5 yılda grup %70 büyür"

  • Enerjide büyüme planınız nedir? 

 Enerjide 90 megavat Gürcistan’da, 120 megavat Türkiye’de olmak üzere 210 megavat kapasitemiz var. Türkiye’de daha fazla enerji işi yapma planımız yok. Ama Gürcistan’da hem enerji hem bira işimiz var. Yatırımcıyı da teşvik eden bir yapıda… Orada şu anda 50 megavatlık bir proje üzerinde çalışıyoruz. O yatırımı yapacağız. Enerjide çok büyük hedeflerimiz yok. 

 Gayrimenkul yeni sektörünüz. Orada neler yapıyorsunuz? 

 Biz gayrimenkulcü olalım diye yola çıkmadık. Stratejik işlerimiz içecek, perakende ve tarım. Onların altında grubun temelini oluşturan otomotiv işimiz ile kırtasiye işimiz var. Gayrimenkul stratejik önceliği çok olmayan bir konumda. Grubun elindeki eski arazileri değerlendirmek amacıyla projeler yapılıyor. 

 İlginizi çeken yeni işler var mı? 

 Bugün “Şu alana da girmek istiyoruz” dediğimiz bir şey yok. Bundan 4 yıl önce sorsaydınız perakende işi böyle bir işti. “Perakende yapalım” diyorduk. Ekomini’ye de öyle başladık. Bugün itibariyle böyle bir alan yok. Çünkü şu an içinde bulunduğumuz sektörlerin de kendi büyüme potansiyelleri var. Grubun odağını dağıtmak da istemiyoruz. 

 Grup gelirinin yüzde 21’i yurt dışından... Önümüzdeki 5 yılda bu oran değişir mi? 

 Değişir… Eğer yurt dışında gıda ve meşrubat alanında inorganik bir iş yaparsak yurt dışına oranla ağırlık kazanır. 

  •  Grubun 5-10 yıllık hedefleri neler? 

 Organik olarak her yıl ortalama yüzde 10 büyüme hedefimiz var. Önümüzdeki 5 yıl deyince de yüzde 50’nin üstünde bir büyüme sağlarız. 25,6 milyar TL’lik ciro içinde henüz Kipa yok. Onu katarsak gelecek 5 yılda büyümemiz yüzde 70’ler seviyesine gelir. İnorganik büyümeleri de koyduğumuz zaman işimiz daha da büyür. 

  • Grubun büyüklüğü kaça katlanır?

 Bu matematikle 7 yılda 2’ye katlanır.


"MİGROS'LA ÜÇLÜ SAÇ AYAĞI KURDUK"


SAĞLAM GRUP YAPISI 
Migros öncesinde grubun iki temel ayağı vardı, bunlar bira ve meşrubat işiydi. Diğer işlerimiz iyi ama nispeten küçük ölçekte. Migros satın almasıyla biz üçüncü bacağı da koyduk, üçlü bir sac ayağı oldu. Artık üç işimiz de aynı büyüklüklerde. Aslında en büyük ciro Migros’ta ama kârlılık açısından baktığınızda oradaki marjlar diğer işlere göre daha düşük. Böylece daha sağlam bir grup yapısı kurduğumuzu düşünüyoruz.
“RİSK YÖNETİMİ İÇİN ÖNEMLİ” Bir yerde bu risk yönetimi açısından da önemli, bir işiniz iyi gitmezken öbürü daha iyi gidip toplamda ortalama büyümeleri sağlayabilirsiniz. O açıdan stratejik planlamamız içinde böyle bir yatırım yapmak vardı. Uzun zamandır nasıl yaparız diye bakıyorduk. İmkan doğunca da bu yatırımı yaptık. Banka işinden çıktık. Alternatif Bank’ın hisselerinin yüzde 75’ini satmıştık, yüzde 25’ini de geçtiğimiz yılın sonunda sattık. Oradan birtakım nakit fonlar yaratmıştık, onları da bu satın almada kullandık.



“HACİMLİ BULMADIĞIMIZ İŞLERDEN ÇIKIYORUZ”

ÖNEMLİ KARARLA
R Özellikle geçtiğimiz yıl içinde epey önemli kararlar verdik ve uyguladık. Polinas’ta Ülker Grubu ile ortak yüzde 25’lik bir hissemiz vardı, onu sattık ve ambalaj sektöründen çıktık. Ana Gıda yani Komili markasının sahibi olan şirketimizi sattık ve ondan çıktık. Varlık yönetimi şirketimiz vardı, onu sattık ve çıktık.
“ODAKLANMAK İSTİYORUZ” Grubun bilişim sektöründe şirketi ABH var. Onun işlerini IBM’e devrediyoruz. Bunu artık kendi içimizde değil de dışarıdan hizmet alarak yapalım diyoruz. O açıdan geçtiğimiz yıl nispeten küçük 4-5 işimizden çıktık. Zaten bankada yüzde 25 hissemiz vardı, o sektörden tamamen çıktık. Çok hacimli bulmadığımız işlerden çıkıyoruz, daha fazla odaklanmak istiyoruz.



GRUBUN YENİ YOL HARİTASI

1 Yazıcılar Holding ve Özilhan Sinai Yatırım, Anadolu Endüstri Holding’le birleşme niyetini açıkladı.
2 Birleşme gerçekleşince oluşacak yeni yapı çok büyük bir bilanço büyüklüğü elde edecek.
3 Kurumsallaşma adına ne gerekiyorsa yaptık. Yeni dönemde yapımız da sadeleşecek.
4 9 sektörde, 80 şirketle faaliyet gösteriyoruz. 50 binin üzerinde çalışanımız var.
5 2016 yılında yüzde 10’un üstünde büyüme gösterdik ve ciromuz 25,6 milyar TL oldu.
6 Ciromuz gelecek 7 yılda 2’ye katlanır. İnorganik büyümeleri de koyarsak işimiz daha da büyür.
7 Yatırıma devam ediyoruz. 2017’de 500 milyon dolarlık organik yatırım planımız var.
8 Grubun genel dinamiği organik olarak işlerimizi büyütmek ve yeni fırsatlara bakmak.
9 Yurt içinde satın alma planı yok. Yurt dışında bira ve meşrubatta fırsatlar çıkabiliyor.
10 Perakendede 11 milyar TL’lik ciro var. Migros diğer işlere göre hızlı büyüyor.
11 Tarımda 200 milyon TL ciromuz, bu yıl 2 katına çıkacak. kontratlı tarım da dahil, ekosistemimizdeki ağaç sayısını 7 yılda 10 milyona çıkaracağız.
12 Girmek istediğimiz yeni bir alan yok. Grubun odağını dağıtmak istemiyoruz.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz