Avrupa'nın lideri olacağız

D.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management) CEO’su Levent Veziroğlu’nun sorularımızı yanıtladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Avrupa'nın lideri olacağız
İlk satın alma gerçekleştiğinde herkes şaşırmıştı, bu iş hobi olarak düşünülüyor yorumları yapılmıştı. “Hobi değil gayet ciddiyim” diyen Ferit Şahenk, son 2 yıldır yeme içme ve eğlence sektöründe, tam bir marka avına çıktı. Kısa sürede 38 markayı D.ream çatısı altında toplayan Şahenk’in bu alanda iddialı hedefleri var. D.ream CEO’su LEVENT VEZİROĞLU, önce Türkiye’de, sonra bölgede, Avrupa’da ve son olarak dünyada lider şirket olma vizyonuyla hareket ettiklerini söylüyor. Satın almalara devam edeceklerini açıklayan yönetici, yeni markalar da yaratacaklarını anlatıyor. İstanbul dışında ve dünyanın büyük metropollerinde yatırım yapacaklarını söylüyor. Bunlar gerçekleştiğinde ise çoklu marka ve çoklu lokasyon yönetimiyle dünyaya örnek olacaklarına dikkat çekiyor. D.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management) CEO’su Levent Veziroğlu’nun sorularımızı yanıtladı. Aslında Ferit Şahenk, bu işte çok ciddi olduğunu, Eylül 2012’de gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde de söylemişti. “Ben hobi olarak gördüğüm hiçbir işi Doğuş Holding çatısı altında gerçekleştirmem” diyen Şahenk, 2011 sonunda Nusret’i satın alarak herkesi şaşırttı. Dev şirketleriyle dev cirolar yaratan Doğuş Holding’in 6,8 milyon doları tek bir restorana yatırması, iş dünyası tarafından çok anlamlı bulunmadı. Ancak Şahenk durmadı. Hemen D.ream adlı yeme içme ve eğlence sektöründe faaliyette bulunacak şirketini kurdu. Arka arkaya satın almalara imza atıldı. Kitchenette’ten Mezzaluna’ya, Lacivert’ten Zuma’ya GQ Bar’a kadar bilinen pek çok markalaşmış restoran grup bünyesine katıldı. Geçtiğimiz aylarda Doors Grubu’nu da alan şirket, 1 yılda sektörün lideri oldu. D.ream bugün 78 lokasyonda, 38 markayla hizmet veriyor.

D.ream CEO’su Levent Veziroğlu, kurumsal sermayenin olmadığı sektörde ilkleri gerçekleştirdiklerini söylüyor. Doğuş’un ardından diğer büyük grupların da sektöre girdiğini ve rekabetin artacağını söyleyen Veziroğlu, “Sadece İstanbul’da 8 milyar dolarlık bir pasta var. 5 yıl içinde bu rakamın 2’ye katlanmasını bekliyoruz. Bu potansiyeli ilk fark eden biz olduk” diyor. 2013 sonunda 100 lokasyonda, 40-50 markaya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Veziroğlu, “Hızlı ve sağlam büyüyeceğiz. Hem markaları hem lokasyonları artırma stratejisiyle hareket ediyoruz. Sadece satın alma ya da birleşmeler yoluyla değil yeni markaların yaratılmasıyla gerçekleşen bir büyüme modeli üzerine yoğunlaştık” diyor. D.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management) CEO’su Levent Veziroğlu’nun sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz