Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile GSM sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk
Vodafone Grup CEO'su VITTORIO COLAO, Türkiye'de GSM pazarının son derece
sofistike ama bir yandan da gelişime ve yeniliğe açık olduğunu
söylüyor. Türkiye'nin bugün, Vodafone'un global organizasyonu içinde
8'inci büyük pazar olarak konumlandığına dikkat çeken yönetici, "2-3 yıl
içinde 6'ncı sıraya yerleşeceğini düşünüyorum. Asıl isteğim ve
hedefimse ilk 4 pazardan biri olması" diye konuşuyor. Türkiye'ye toplam
11 milyar TL yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor ve önemli bir mesaj
veriyor: "Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz. Ancak, bugün için
sessizce büyümeye devam edeceğiz. Liderlik konusunda takıntılıyız ama
müşteriler tarafından en çok tercih edilen marka olmak istiyoruz."
Dünyanın önde gelen telekom devi Vodafone, Türkiye pazarına girmek için
11 milyar TL yatırım yaptı. Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao, "Dürüst
olmak gerekirse çok da doğru bir karar verdik" diye konuşuyor. Pazar
payı, hizmet kalitesi ve beklentiler anlamında şirketin Türkiye'deki
performansının gayet iyi geliştiğini ifade ediyor. "Daha da iyi olacak.
Türkiye'nin potansiyeline inanıyor, güveniyoruz. Yatırımlarımızı
sürdüreceğiz" diye ekliyor. Vodafone Türkiye, grup içinde şu anda 8'inci
büyük pazar konumunda. Colao, çok olumsuz bir gelişme yaşanmazsa,
önümüzdeki 2-3 yıl içinde 6'ncı sıraya yükseleceğini söylüyor. Hedefin
ise Türkiye'yi ilk 4 büyük pazardan biri yapmak olduğuna dikkat çekiyor.
Güney Afrika örneğini veren yönetici, şöyle devam ediyor: "Güney
Afrika, Türkiye ile benzerlikler gösteriyor. İyi demografik veriler,
genç nüfus ve gelecek potansiyeli anlamında iki ülke arasında fark yok.
Tek fark Türkiye'deki yüksek vergiler. Büyüme ve kârlılığın önündeki en
önemli engelin, sektörün sahip olduğu ağır vergi yükü olduğunu ifade
ediyor. Vergiler konusunda yeniden düzenleme yapılması gerektiğini
savunan yönetici, "Vergiler en azından Avrupa normallerine
getirilebilir" diye konuşuyor. Vodafone'un yeni dönem ajandasında büyüme
ve kârlılığı artırmak var. Vittorio Colao bunun için özellikle veri
tarafına odaklanacaklarını söylüyor. "Ses tarafında yapacak bir şey
kalmadı. Fiyatlar düşük. Ama veri tarafında çok büyük fırsatlar var"
diye konuşuyor. 3G'nin hızla yaygınlaşması için çalışacaklarını,
özellikle kırsal alanda kablosuz internetin kullanımını destekleyip 4G
gibi yeni teknolojilerle yeni uygulamalar geliştireceklerini ifade
ediyor. "Liderlik ne zaman?" sorusuna ise "Acele etmiyoruz" yanıtını
veriyor ve ekliyor: "Liderlik konusunda takıntılıyız ama önceliğimiz
sessizce büyümemizi sürdürmek. Müşterilerin en çok tercih ettiği marka
olmak istiyoruz." Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile şirketin
Londra'da, Park Lane'deki ofisinde keyifli bir söyleşi yaptık. GSM
sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve
Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk:
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?