"Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz"

Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile GSM sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz
Vodafone Grup CEO'su VITTORIO COLAO, Türkiye'de GSM pazarının son derece sofistike ama bir yandan da gelişime ve yeniliğe açık olduğunu söylüyor. Türkiye'nin bugün, Vodafone'un global organizasyonu içinde 8'inci büyük pazar olarak konumlandığına dikkat çeken yönetici, "2-3 yıl içinde 6'ncı sıraya yerleşeceğini düşünüyorum. Asıl isteğim ve hedefimse ilk 4 pazardan biri olması" diye konuşuyor. Türkiye'ye toplam 11 milyar TL yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor ve önemli bir mesaj veriyor: "Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz. Ancak, bugün için sessizce büyümeye devam edeceğiz. Liderlik konusunda takıntılıyız ama müşteriler tarafından en çok tercih edilen marka olmak istiyoruz." Dünyanın önde gelen telekom devi Vodafone, Türkiye pazarına girmek için 11 milyar TL yatırım yaptı. Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao, "Dürüst olmak gerekirse çok da doğru bir karar verdik" diye konuşuyor. Pazar payı, hizmet kalitesi ve beklentiler anlamında şirketin Türkiye'deki performansının gayet iyi geliştiğini ifade ediyor. "Daha da iyi olacak. Türkiye'nin potansiyeline inanıyor, güveniyoruz. Yatırımlarımızı sürdüreceğiz" diye ekliyor. Vodafone Türkiye, grup içinde şu anda 8'inci büyük pazar konumunda. Colao, çok olumsuz bir gelişme yaşanmazsa, önümüzdeki 2-3 yıl içinde 6'ncı sıraya yükseleceğini söylüyor. Hedefin ise Türkiye'yi ilk 4 büyük pazardan biri yapmak olduğuna dikkat çekiyor. Güney Afrika örneğini veren yönetici, şöyle devam ediyor: "Güney Afrika, Türkiye ile benzerlikler gösteriyor. İyi demografik veriler, genç nüfus ve gelecek potansiyeli anlamında iki ülke arasında fark yok. Tek fark Türkiye'deki yüksek vergiler. Büyüme ve kârlılığın önündeki en önemli engelin, sektörün sahip olduğu ağır vergi yükü olduğunu ifade ediyor. Vergiler konusunda yeniden düzenleme yapılması gerektiğini savunan yönetici, "Vergiler en azından Avrupa normallerine getirilebilir" diye konuşuyor. Vodafone'un yeni dönem ajandasında büyüme ve kârlılığı artırmak var. Vittorio Colao bunun için özellikle veri tarafına odaklanacaklarını söylüyor. "Ses tarafında yapacak bir şey kalmadı. Fiyatlar düşük. Ama veri tarafında çok büyük fırsatlar var" diye konuşuyor. 3G'nin hızla yaygınlaşması için çalışacaklarını, özellikle kırsal alanda kablosuz internetin kullanımını destekleyip 4G gibi yeni teknolojilerle yeni uygulamalar geliştireceklerini ifade ediyor. "Liderlik ne zaman?" sorusuna ise "Acele etmiyoruz" yanıtını veriyor ve ekliyor: "Liderlik konusunda takıntılıyız ama önceliğimiz sessizce büyümemizi sürdürmek. Müşterilerin en çok tercih ettiği marka olmak istiyoruz." Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile şirketin Londra'da, Park Lane'deki ofisinde keyifli bir söyleşi yaptık. GSM sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk:

Capital: Vodafone Türkiye'de ne kadar büyüklüğe ulaştı? Büyüme, kârlılık, ciro anlamında nasıl bir performans yakaladınız?
- Türkiye, gelirler anlamında global operasyon içinde 8'inci sırada yer alıyor. Türkiye'de bugün çok ağır bir vergi sistemi var. Telekom, Türkiye'de vergi yükü en yüksek sektör olarak öne çıkıyor. Ancak bu, zamanla değişecektir. Türkiye ekonomisinin gelişiminden umutluyuz. Vergiyle ilgili yeni düzenlemeler yapıldığında biz de daha fazla yatırım yapacağız. Kârlılık tarafında da 8'inciliği hedefliyoruz. Türkiye'ye güveniyoruz ve önemli miktarda yatırım yapıyoruz. Daha da fazlasını yapacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz