"Bu dönemde hızlı büyüme çok zor"

MEHMET ALİ BERKMAN, global dalgalanmanın her geçen gün işleri daha da daralttığını söylüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bu dönemde hızlı büyüme çok zor


Akkök Şirketler Grubu, 2010'da yüzde 23 oranında büyüdü. 2011 ve 2012'de ise yüzde 10 büyüme beklentisini koruyor. Ancak Akkök Şirketler Grubu CEO'su MEHMET ALİ BERKMAN, global dalgalanmanın her geçen gün işleri daha da daralttığını söylüyor. Ona göre, mevcut durumda kredi bulmak oldukça zorlaştı. En önemlisi krediler eskisine göre çok daha pahalı. Döviz kurunun artışına ve ithalatın pahalanmasına da dikkat çeken Berkman, tüm bunların ışığında 2012'de hızlı bir büyüme öngörmediklerini söylüyor ve "Böyle bir dünyada iyileşme ancak 5 yılda gerçekleşir" diye konuşuyor. Akkök Holding, Türkiye'nin önde gelen gruplarından. Tekstil ağırlıklı büyüdü,bugün ise kimya sektöründe dünya devleriyle yarış halinde. Grup şirketlerinden Aksa, dünyanın 9'uncu büyük karbon elyaf üreticisi konumunda. Dev grup şimdi ise dünya kimya devi Dow Chemical ile karbon elyaf üretimi ve satışına dair stratejik bir anlaşmaya imza atmak için gün sayıyor. Akenerji'de ortak olduğu Cez'in hisselerini satma kararı almasının ardından enerjiden de çıkabileceğini açıklayan grup, kimya sektöründe büyümeye kararlı. Şirketin kaptan köşkünde oturan CEO Mehmet Ali Berkman da grubun büyümesinin kimya sektöründen geleceğini söylüyor. Tekstilden tamamen çıktıklarına da vurgu yapan Berkman, "Tekstilde çok küçüldük. Çıkmış kadar olduk. Ben eski tip holding yapılanmasına inanmıyorum. Yani değişik sektörlerde şirketlerin birbirine borçlanarak büyüme modeli. Dünyada bu model bitti. Hangi konuyu en iyi biliyorsanız, o konuda uluslararası boyutta olmanız gerekiyor" diye konuşuyor Global dalgalanmayla birlikte işlerin her geçen gün daha da daraldığına dikkat çeken Berkman, yeni dönemde oluşan zorlukları ise şöyle sıralıyor: "Bir kere kredi bulmak zorlaştı. İkincisi, kredi artık daha pahalı. Üçüncüsü yeni yatırımlarda özsermaye/kredi oranı oldukça değişti. Döviz kuru arttı, ithalat pahalandı. Tüm bunları göz önüne alınca 2012'de hızlı bir büyüme öngöremiyoruz. Böyle bir dünyada iyileşme ancak 5 yılda gerçekleşir." Akkök Şirketler Grubu CEO'su Mehmet Ali Berkman'la grubun yeni dönem stratejisini, mevcut konjonktürde hedeflerini ve hangi sektörlerde iddialı olduklarını konuştuk:

Capital: Akkök için oldukça başarılı bir 2010'u geride bırakmıştınız ve kombine net cironuzu yüzde 23 artışla 2,7 milyar dolara ulaştırmıştınız. 2011 nasıl geçiyor?
- 2008 Ekim'inde krize girmiştik. 2009, krizin etkisiyle herkes için kötü bir yıldı. 2010'da ülkeyle birlikte herkes sıçradı. Ayrıca 2009'da satın aldığımız Sakarya Elektrik'in cirosu da holdingin 2010 cirosuna yansıdı. Bu gelişmeler doğrultusunda 2011 yıl sonunda geçen yıla göre yüzde 8-10 büyüme öngörüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz