Çift hane hesapları

CEO’lara yıl sonu beklentilerini sorduk. 198 CEO ile yaptığımız ankete katılanların yüzde 65,5’i, yılı çift haneli büyümeyle kapatacaklarını söylüyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çift hane hesapları

BÜYÜME NEREDEN GELİYOR?
Yılın ilk 6 ayında kaydedilen büyüme nereden geldi ve önümüzdeki dönemde nereden gelecek? Ankete katılanların yüzde 30’u ilk 6 aydaki büyümenin ciroda, yüzde 18’i müşteri sayısında, yüzde 14,4’lük bölümü de kârlılıkta yaşandığını açıklıyor, İlk yarıyı büyüyerek geçiren şirketlerden aldığımız görüşler de anket sonuçlarını destekler nitelikte.

İlk 6 aylık hedeflerini daha çok ciro üzerine kurduklarını belirten Index Grubu CEO’su Erol Bilecik, “Büyümemizin önemli bir kısmının da ciro bazlı gerçekleştiğini memnuniyetle söyleyebilirim” diyor. Atlasjet CEO’su Sami Alan, ilk yarıda ciro, kârlılık, müşteri sayısı, yeni ürün, yeni hizmet, çalışan sayısı ve üretim kapasitesinde büyüme kaydettiklerini ifade ediyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, şirketin 2013 yılı ilk 6 ayında yakaladığı yüzde 10’luk büyümenin cirodan geldiğini anlatırken, “Cirodaki bu büyüme de yolcu ve araç sayısındaki artışa bağlı oldu. Yolcu sayısında yüzde 5,4’lük, otomobil cinsinden araç sayısında yüzde 3,9’luk artış sağladık” diye konuşuyor. Bazı şirketler de yeni ürün ve yatırımların rüzgarıyla büyümeyi yakalamış görünüyor.

Yeni devreye giren tesisleriyle ilk yarıda büyüdüklerini anlatan Yıldız Entegre Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı Yıldız, bu yatırımla birlikte üretim kapasitesinin, çalışan sayısının ve cironun artış gösterdiğini söylüyor. Namet’e ilk yarıda büyüme getiren ise yeni ürünler oldu. Namet Genel Müdürü Tarık Kayar, yeni paketli ürünlerin ilk yarıda kendilerini büyüttüğünü belirtiyor, İkinci yarıda da şirketler benzer şekilde büyümenin yine ağırlıklı olarak cirodan gelmesini bekliyor. Ankete katılanların yüzde 28,6’sı “Büyüme cirodan gelecek” derken, yüzde 18,7’si kârlılıktan, yüzde 16,7’si de müşteri sayısından geleceğini ifade ediyor.

SATIN ALMAYA MESAFELİLER
Her ne kadar bu yıl şirketler büyüme konusunda iştahlı bir görünüm ortaya koysa da satın alma ve birleşmelere yaklaşımda aynı iştah yok. Anket bu yılın ilk yarısında katılımcıların yüzde 87,5’inin birleşme ve satın almaya yönelik hiçbir atılımda bulunmadığını ortaya koyuyor. Yılın devamında da satın alma ve birleşmeye yönelik bir hareket görünmüyor. Anket katılımcılarının yüzde 89’u, bu yönde bir planları olmadığını dile getiriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz