Kütahya Porselen Şirketler Grubu Başkanı Nafi Güral, bugün neden
birleşme ve satın almanın planlarında olmadığını şöyle açıklıyor:
“Gözümüz Avrupa’daki şirketlerde. Ama onların hem fabrikaları çok
eskimiş hem marka değerleri zaafa uğramış, Yurtdışında fabrika satın
alarak onları modernize etmek yerine, yeni olan kendi fabrikalarımızda
üretim yapıp kendi markamızı yüceltmeyi tercih ediyoruz.”
Olası bir satın almada şirketlerin gözü yurtdışından çok yurtiçine
çevrilmiş durumda, Satın almalar ve birleşmeler konusunda fırsata açık
olduğunu belirten katılımcıların yüzde 73,9’u, yurtiçindeki fırsatları
değerlendireceklerini ifade ediyor.
Bu yılın ilk yarısında Ayedaş ve Toroslar Elektrik Dağıtım Bölgeleri
için yapılan özelleştirme ihalelerini kazanan Enerjisa, 2013 yılının
ikinci yarısında yurtiçi ağırlıklı olarak yeni satın alma projeleriyle
ilgilendiğini açıklıyor, Yine yıl başında MNG Teknik Uçak Bakım
Hizmetleri’ni satın alan Türk Hava Yolları, bu yıl içerisinde başka bir
satın alma planı yapmıyor, Ancak kurum yetkilileri yine de “Stratejimiz
dahilinde oluşabilecek fırsatlar her zaman değerlendiriliyor”
eklemesinde bulunuyor. Şimdilik kesinleşmiş bir satın alma kararlarının
olmadığını belirten Pakpen Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet
Tuza da iç pazardaki fırsatları değerlendirmeye devam edeceklerini
söylüyor.
YENİ İŞ ALANI YOK
Bu yıl şirketler, yeni alanlara girme konusuna da her zamankinden daha
mesafeli, İlk yarıda yeni iş alanlarına girmediğini belirten
katılımcıların oranı yüzde 79,4, İkinci yarıda da yeni alanlara girmeyi
düşünmeyenlerin oranı yüzde 84,1. Birçok CEO, konjonktürün yeni iş
alanlarına girmeye uygun olmadığını düşünüyor, Bu nedenle yeni işe girme
konusunda planlarını önümüzdeki yıllara ertelediklerini ifade
ediyorlar, Balpet Genel Müdürü Gürz Kodal da bu şekilde görüş
belirtenlerden... Kodal, “Yeni iş alanlarına girmek için konjonktür çok
uygun değil. Bu nedenle bu yılki planlarımızda böyle bir girişim yok”
diye konuşuyor.
Sun Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk de aynı noktaya
değiniyor, “Hem ülkemizde hem dünyadaki ekonomik gelişmeler bizi yeni
bir iş koluna girmek konusunda biraz daha tutucu davranmaya itiyor” diye
konuşuyor. Öte yandan azınlıkta kalan ve hala yeni iş peşinde olan
şirketler de yok değil, Örneğin Ceva Lojistik, bu yıl hizmet alanlarını
büyütecek farklı sektörlere girmek niyetinde.