"Ciroyu 2'ye katlayacağız"

D&R’ın yeni genel müdürü ve yönetim kurulu üyesi Ahmet Coşar ile perakende sektörünü ve yeni işiyle ilgili planlarını konuştuk...

5.09.2017 12:47:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Ciroyu 2'ye katlayacağız"

  •  Türkiye’de kitap okuma alışkanlığı nasıl? 

 Her 100 kişiden 4’ü kitap okuyor. Türkiye’de kitap okuma alışkanlığı halen çok düşük. D&R’ın Türkiye için sosyal misyonu “Türkiye’de herkes daha çok kitap okusun”u gerçekleştirmek. 

  •  Sizin en fazla sattığınız ürün hangisi? 

 Bizim çapamız kitap. Sattığımız ürünlerin yüzde 50’sini kitap oluşturuyor ve kitap satışları çift haneli büyümesini sürdürüyor. Biz de kitabı büyütmeye devam edeceğiz. 

  •  D&R’da toplam kaç kategori var? 

 12 kategori var. 

  •  Kârlılık açısından kategorilerin katkısı nasıl? 

 Elektronik çok kârlı bir kategori değil. Kırtasiye, aksesuar, oyuncak ve kitabın kârlılıkları birbirine yakın. 

  • Önümüzdeki dönemde yeni gireceğiniz kategoriler olacak mı?

 Yeni kategori arayışımız var, önümüzdeki dönemde kategorilerin sayısı artabilir. Ancak mevcut kategorilerin içinde daha değer yaratmak önceliğimiz. 

  • Gireceğiniz yeni kategorileri nasıl belirliyorsunuz?

 Tamamen müşteri odaklıyız. Yaptığımız araştırmalar ve CRM faaliyetleri sonucunda müşterilerin bizde ne görmek istediğini ve ne görmek isteyebileceğini biliyoruz. Buna göre de yeni kategorilerin neler olabileceğini belirliyoruz. Örneğin son dönemde plak satmaya başladık. Plak satışlarımız artarken pikap satışına da girdik veya müşteri profilimizin sağlıklı yaşam, spor beklentileri doğrultusunda da ürünleri satıyoruz. 

  •  D&R’ın en beğendiğiniz yönü nedir? 

 Yenilikçiyiz, keşfetmeyi cesaretlendiriyoruz. D&R her ay yeni ürünler sunuyor. Her ay 2 bin 500 yeni kitabı ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz. Ayrıca sattığımız her kategoride yenileri öne çıkarıyoruz. 

  •  Açık ara lider olarak hedefiniz nedir? 

 Bugün 400 bine yakın ürün çeşidimiz, 100 bin kitabımız, 7 milyon civarında D&R kart sahibimiz var. D&R kart sahibi sayısını 10 milyona çıkarmak istiyoruz. Hem fiziksel hem de dijital olarak Türkiye’nin en başarılı omni channel perakendecisi olacağız. Yatırım yapmaya devam ediyoruz, büyüme konusunda hiçbir şüphemiz yok. 

  •  Ne kadarlık yatırım öngörüyorsunuz? 

 2017 yılı için 30 milyon TL’ye yakın yatırım yapacağız. 

  •  Anadolu’da toplam kaç şehirdesiniz? 

 Bu sene sonunda 30 şehirde olacağız. Kısa sürede de 50 şehre ulaşmayı hedefliyoruz. 

  •  Diğer hedefleriniz neler? 

 Bugün dijitali arkada bırakan rekabette öne çıkamıyor. Biz de dijitalleşme dalgasının gerisinde kalmamak istiyoruz. Dijitalde çok ileri gitmek istiyoruz. Dijital müzik, kitap, film ve gereçlerinin en kolay bulunduğu perakendeci olacağız. Önümüzdeki dönemde dijitalde D&R’ın daha da öne çıkmasını sağlayacağız ve bu alanda daha kararlı yatırımlar yapacağız. 

  •  Bunun için nasıl bir yol izleyeceksiniz? 

 Biz perakendeciyiz ya kendimiz yapacağız ya da dijitalde kazananlarla bu işi en iyi yapanlarla iş birliği yapacağız. 

  •  Satın alma olabilir mi? 

 Hedefimize uygun ve değer katacak her fırsata açığız. 

  •  Radarınızda hangi şirketler var? 

 Bugün Türkiye’de çok başarılı dijital firmalar var. Güçlü olanlarla iş birliğimizi artıracağız, bize ihtiyacı olanlara da destek vereceğiz. Önemli olan dijitalleşme dalgasında geri kalmamak. Robotların mağazalarda kitap raflarını yerleştirdiği, eksilenleri tespit ettiği bir çağın tam içindeyiz. Büyük veri ve CRM girdabının içine girmiş durumdayız. 

  •  Mağazacılık tarafında satın alma düşünüyor musunuz? 

 Mevcutta mağazacılıkta satın alalım diye gözümüze kestirdiğimiz bir grup yok. 

  •  D&R’da öncelikleriniz nedir? 

 En önemlisi D&R’ın teknoloji altyapısının olması, dijitalleşmemiz. Ayrıca D&R’da yenilikçi ve dijitalleşen kültürün yerleşmesini istiyorum.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz