"Ciroyu 2'ye katlayacağız"

D&R’ın yeni genel müdürü ve yönetim kurulu üyesi Ahmet Coşar ile perakende sektörünü ve yeni işiyle ilgili planlarını konuştuk...

5 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"Ciroyu 2'ye katlayacağız"

Ayçe Tarcan Aksakal

[email protected]

Geçtiğimiz yılın ekim ayında D&R’ın başına geçen COŞAR, büyüme konusunda iddialı. Kısa sürede D&R’ı iki katına çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Coşar, birinci önceliğinin teknoloji altyapısını iyileştirmek olduğunu söylüyor. “Vites büyüteceğiz” diyen Coşar, yeni dönemde dijitalde ve sokak perakendeciliğinde büyüyeceklerini belirtiyor. Sokağın payının yüzde 30’a çıkabileceğini söyleyen Coşar, “Artık D&R’ı sokağa taşıyoruz” diyor.

Bu yıl, 1 milyar TL sınırına yaklaşan D&R, dijitalleşmenin gerisinde kalmamak için büyük bir dönüşüm başlattı. Bunun ilk adımı olarak da Unilever’de uzun yıllar üst düzey yöneticilik yapan Ahmet Coşar’ı transfer etti. Unilever’in Hollanda merkezinde Avrupa pazarlarından sorumlu satış ve pazarlama başkan yardımcısı olarak görev yapan Coşar, 6 yıllık yurt dışı deneyiminin ardından 7 ay önce D&R ile Türkiye’ye döndü. “D&R’a gelmemim en önemli nedeni sektöründe dünyanın en başarılı perakende modeli olması oldu” diyen Coşar, yeni görevinde birinci önceliğinin şirketinin teknoloji altyapısını yenilemek olduğunu belirtiyor. Coşar, “D&R, markası kuvvetli, performansı iyi olan bir şirket. Ancak büyüme temposunu daha da hızlandırmak için teknoloji altyapısının bir üst vitese geçmesi lazım” diyor. Yeni işinde 7’nci ayını dolduran Coşar’ın hedefleri arasında 20’nci yaşını kutlayan D&R’ın cirosunu iki katına çıkarmak da bulunuyor. 2018’in ikinci yarısından itibaren yurt dışına açılacaklarını söyleyen D&R’ın yeni genel müdürü ve yönetim kurulu üyesi Ahmet Coşar ile perakende sektörünü ve yeni işiyle ilgili planlarını konuştuk: 

  •  D&R’a gelmenizin nedeni neydi? 

 Buraya gelmemin en önemli nedeni, D&R’ın yarattığı marka, ürün içeriği ve müşteri beğenisiyle dünyanın en başarılı perakende modeli olması oldu. Türkiye’ye dönmekten çok memnunum.

  • D&R, hayatınıza nasıl bir yenilik kattı? 

 Global bir firmadan lokal bir Türk firmasına geldim. Kurulmuş sistemler içinde çalışmaktansa sistemi yaratmak, ileri götürmek ve dönüştürmek için burdayım. “Kurumsal bir firmadan aile firmasına gitme” uyarılarına karşı Doğan Grubu’nu çalışanlarına yetki ve sorumluluk veren, aynı zamanda hesabını soran bir kurum olarak buldum. D&R da beklediğimden çok kuvvetli bir marka olarak karşıma çıktı. 

  •  Sizin beklentiniz neydi? 

 Hızlı tüketimden geldiğim için daha çok sokak perakendeciliğini biliyordum. Benim için alışveriş merkezi perakendeciliği daha değişik bir konu oldu. AVM perakendeciliğinin çok farklı bir dinamiği var. 

  •  AVM perakendeciliğinin farklı dinamiği nedir? Türkiye’de nasıl bir yapı var? 

 AVM ekonomisi pahalı bir ekonomi, bu sadece Türkiye için geçerli değil. Bu dinamikte hedeflenen iş sonuçlarına ulaşmak için iyi planlama ve doğru seçimler yapmaya ihtiyaç var. Yan yana çok AVM var. Pastayı büyüttüğü sürece, AVM bulunurluğuna “evet” ancak götürüsü, getirisinden fazla olan yerde durmayı bilmek lazım. Bu yüzden biz de sokağa çıkacağız ve dijital dünyada büyüyeceğiz. 

  •  Yurt dışından sonra Türkiye’de perakende pazarını nasıl buldunuz? 

 1995’ten beri perakendenin çok içindeyim. Aradan geçen 20 yılda Türkiye’de perakendede AVM’ler ve hipermarketler ortaya çıktı. 20 bine yakın bakkalın yerini indirim marketleri aldı. İşini iyi yapan bakkallar ise Türkiye’nin en iyi perakende noktaları olarak ayakta kaldı. 

  •  Son 20 yılda perakendedeki diğer önemli değişiklikler neler oldu? 

 Dijital dünya ve online alışveriş gerçeği ortaya çıktı. 

  •  D&R’ın perakendedeki yerini nasıl buldunuz? 

 D&R, kendi kulvarında dünyanın en başarılı perakendecisi ve çok farklı. Vizyonumuz insanların zihnen özgürleşmesinin ve kişisel gelişimlerinin en büyük destekçisi olarak en çok sevilen, deneyim markası olmak. Diğer taraftan, D&R’ı çok fazla AVM içinde buldum. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.