Çorapçının sıra dışı dönüşümü

Sami Kariyo, perakendeciliğe geçiş serüvenlerini ve deneyimlerini Capital’le paylaştı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çorapçının sıra dışı dönüşümü


İNTERNET GÜÇLENECEK
İnternet kanalıyla yaptığımız satışlara talep var ama daha da güçlendiriyoruz. Daha çok tüketiciye ulaşmak için çalışıyoruz. Bugün internetten yaptığımız satış, toplam satışın yüzde 1’i kadar. Henüz oran düşük. Dünyada bu alanda İngiltere en gelişmiş pazar. İngiltere pazarında tekstil sektörünün e-ticaret içinde yüzde 8’lik bir payı var. Bu yüzde, sadece çorap ele alındığında daha düşüktür diye tahmin ediyorum. Türkiye’de tekstil sektörünün e-ticaretteki payı yüzde 3-4. Daha gidecek çok yol var. Biz de zaman içinde internet satışlarımızın payını ciroda yüzde 3-4’e çıkaracağız.

YILDA 50 MAĞAZA AÇACAĞIZ
300 mağazaya ulaşana kadar her yıl 50-60 mağaza açmaya devam edeceğiz. Biz Türkiye markasıyız. Türkiye’de kendimize ait 151 perakende noktamız var. Ama zaten tuhafiyeler, çok katlı mağazalar gibi farklı konseptlerde 30 bin noktada satılıyoruz. Mağazalarımızın ağırlıklı bölümü İstanbul, Ankara, İzmir’de ama Uşak, Mardin, Diyarbakır, Erzurum, Rize, Samsun ve Çankırı gibi pek çok ilde de bulunuyoruz, İleride mağazalarımızı Türkiye’nin her iline yayılacağız. 2012’de yurtdışında da franchising sistemiyle 26 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Ancak asıl hedefimiz, bir Avrupa ülkesine Penti markasını taşıyarak orada da yaygın bir mağazalaşma sürecini başlatmak. Şu an için hangi ülke olduğunu bilemiyorum. Çalışmalarını yapıyoruz. Fransa veya Almanya olabilir. Tabii Rusya pazarı da bu plan için uygun... Çünkü Türk perakendecileri Rusya pazarına yoğun olarak giriyor. Fransa, Almanya ya da Rusya’dan birini seçip yaygın mağazalaşma süreci başlatacağız. Aslında bunun denemesini Romanya’da yapıyoruz. Romanya’daki 4 mağaza da bize ait, orada antrenman yapıyoruz. Bu çalışmalarımız, gelecek için bir baz teşkil edecek diye düşünüyorum. Ama Türkiye’de perakendeye girişimizdeki gibi bir süreçten geçeceğiz. Yeni pazarda işi öğrenme, ülkeyi ve tüketicilerini tanıma yolunda sıkı bir çabamız olacak.

AVRUPA KRİZİ OLUMSUZ ETKİLER Mİ?

Yurtdışında mağazalaşmak için bence en uygun zaman... Tüketim daralıyor ama mağaza kiraları da krizden dolayı düşük seyrediyor. Biz Türkiye’de en hızlı büyümeyi, 2008 yılında, kriz döneminde gerçekleştirdik. Kiralar inanılmaz ucuzlamıştı, bir sürü marka AVM’lerden çıkıyordu. Biz de tam zamanı diye o dönemde büyüdük. Avrupa pazarına girmek için de en uygun zaman, şimdi. Amerika’da Boston ve New York’ta 2 mağazamız var. New York mağazamız daha yeni açıldı. Amerika’daki franchise’ımız inanılmaz memnun. Markanın bu pazarda daha da tutulmasını bekliyoruz. Ama Amerika çok farklı bir pazar. Amerikalı tüketici için çorap, daha niş, lüks bir ürün. Çorap özellikle iş kıyafetinin bir parçası olarak görülüyor ya da doğal bir ürün olduğu takdirde talep buluyor. Ben önce etrafımızdaki ülkelerde büyümeyi tercih ediyorum.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz