CRM'e ilgi artacak

Accenture yönetim danışmanlığı, sistem entegrasyonu ve teknoloji danışmanlığı konularında dünyanın en büyük şirketlerinden.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CRM'e ilgi artacak

Accenture'ın en güçlü olduğu konulardan biri de CRM. Bu konuda dünyada yüzlerce şirkete danışmanlık veriyor. Müşteri konusunda ihtiyaçları olan dönüşümü yaşamalarına rehberlik ediyor. Türkiye'de de büyük CRM projelerinin birçoğunda stratejilerin belirlenmesinden teknolojik uygulamalara kadar farklı alanlarda hizmet veren şirket, CRM konusunda gelinen noktayı olumlu buluyor. Accenture Türkiye Yönetici Ortağı Tolga Ulutaş, Türkiye'de genel olarak servis sektörlerinin bu konuda dünya standardına yakın bazen de üstünde hizmet verdiklerini söylüyor. "Bankacılık Türkiye'de çok iyi durumda, kredi kartında fark yarattılar. Telekomünikasyon sektöründe de bazı örneklerde dünya standartlarının üstündeyiz" diyor. Şirketlerin artık CRM projelerini belli bir stratejiyle yürütmesi ve pazarlamayı da sürece dahil etmeleri nedeniyle CRM'den beklenilen sonuçların alınabildiğini ifade ediyor. Ulutaş, önümüzdeki dönemde CRM'e ilginin artarak devam edeceği görüşünde. Özellikle telekomünikasyon, finans ve perakende sektörlerinin CRM'e ilgisinin süreceğini belirten Ulutaş sözlerine şöyle devam ediyor, "CRM'e olan ilginin artacağı diğer sektörleri anlamak için, özelleştirmelerin olduğu ve yatırımın girdiği sektörlere bakmamız lazım. Bu sektörlerin başında da enerji var. Sahip oldukları şirketlerin rekabetçiliğini kısa zamanda artırmayamaçlayan girişim sermayeleri de CRM'e yoğun yatırım yapmayı tercih ediyor." Accenture Türkiye Yönetici Ortağı Tolga Ulutaş ve Accenture Yönetim Danışmanlığı Bölüm Yöneticilerinden Murat Dikmen, hem şirketlerini hem CRM alanındaki son gelişmeleri anlattı.

Accenture'ın hizmetlerinden bahseder misiniz? CRM konusunda ne tür çalışmalarınız var? Kimlere danışmanlık veriyorsunuz?
- Accenture yönetim danışmanlığı, sistem entegrasyonu, teknoloji danışmanlığı ve dış kaynak kullanımı alanlarında hizmet veriyor. Toplam 200 bine yakın çalışanı ve 48 ülkede ofisi var. Servis gelirleri açısından dünyadaki en büyük danışmanlık şirketi. Accenture, hizmetlerini sektörel olarak özelleştiriyor ve çalışanlarının uzmanlıklarını da sektörel olarak geliştiriyor. CRM, Accenture'un en yetkin olduğu alanlarından biri. Şirketlerin CRM stratejilerinin belirlenmesi, kanal ve marka stratejilerinin oluşturulması, süreç ve organizasyonlarının kurgulanması, analitik modellerin oluşturulması, sonrasında bunları destekleyen sistemlerin hayata geçirilmesi ve uzun vadede de bu sistemlerin işletilmesi ile uçtan uca hizmet veriyoruz. Türkiye'de de büyük CRM projelerinin birçoğunda stratejilerin belirlenmesinden teknolojik uygulamalara kadar birçok alanda hizmet verdik. Türkiye, büyük bir tüketici pazarı olduğu için bizim büyük CRM projeleri yapan müşterilerimiz genelde tüketiciye hizmet veren sektörlerde faaliyet gösteriyor. Bu sektörler ağırlıklı olarak telekomünikasyon, bankacılık ve perakende.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz