Daha sesli ve agresif olacağız

Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, ilk kez büyüme planlarını ve önümüzdeki dönemde yaşamayı planladıkları değişimi Capital'e anlattı...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Daha sesli ve agresif olacağız
Geçtiğimiz yıl yüzde 27,7'lik bir büyümeyle dünya organizasyonunda en hızlı büyüyen 5'inci şirket olan Türk Henkel, önümüzdeki dönemde hız kesmek niyetinde değil. Şirket, çift hanelerde üstelik en üst seviyede büyüme planları yapıyorGöreve 3 ay önce gelen Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı HASAN ALEMDAR, şu ana dek etkileyici bir büyüme gerçekleştirdiklerini ama daha iyisini yapabileceklerini söylüyor. Alemdar, "Daha iyisini yapmak için zorlayacağız. Henkel'in Türkiye'deki bilinirliği yüzde 69. Bence bu oranın daha da zenginleşmesine ihtiyacımız var. Kurumsal iletişimle Henkel'in genel imajını olması gerektiği yere oturtacağız. Ayrıca inovasyon ve sürdürülebilirlikle ilgili çok ciddi aksiyon planlarımız bulunuyor" diyor." Henkel birçok açıdan ekonominin nabzını en iyi tutan şirketlerden biri. Faaliyet gösterdiği 3 ana kategoriden "ev bakımı" ve "kişisel bakım" tüketici pazarına, "yapıştırıcı teknolojileri" ise sanayiye ayna tutuyor. Özellikle yapıştırıcılarda şirket otomotiv, beyaz eşya ve inşaat sektörünün önemli tedarikçisi konumunda. Toplam gelirlerinin yüzde 55'ini tüketiciye yönelik ürünlerden, yüzde 45'ini de sanayi ürünlerinden elde eden Türk Henkel'in, 2011 yılındaki performansı ve 2012 beklentileri de aslında dünyanın yanı sıra Türkiye ekonomisindeki son tabloyu ortaya koyuyor. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel'in dünyada toplam yüzde 5,9 büyüdüğünü, yükselen pazarlardaki büyümenin yüzde 10,8 oranında gerçekleşirken Türkiye büyümesinin ise yüzde 27,7 olduğunu açıklıyor. "Dünyada da en yüksek büyümeyi yapıştırıcı bölümü gerçekleştirdi. Türkiye'de ise geçen yıl tüm kategorilerde çift haneli büyüme yaşandı" diyor. Bu durumu global krizde iyileşme sürecine geçişe bağlayan Alemdar, "Otomotiv krizden en fazla etkilenen sektörlerden biriydi ancak krizden çıkışta da en hızlı iyileşen sektör oldu. İnşaat ve yapı kimyasalları da aynı şekilde... Her ikisinde de bastırılmış ve ertelenmiş talep geri geldi" diye konuşuyor. Dünyada Henkel'in en çok büyüyen ilk 5 şirketinden biri olan Türk Henkel, geçtiğimiz yıl gösterdiği performansı bu yıl da göstermek niyetinde. Agresif bir büyüme planı yaptıklarını söyleyen Alemdar, planlarını şöyle açıklıyor: "Geçen yıl elde ettiğimiz 360 milyon Euro'nun üzerine en az çift haneli rakamlarla büyümek istiyoruz. Bunun üzerinde büyümek için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Pazar büyümesi dışında yenilikçi ürünlerle pazar payı kazanma hedefimiz var." Henüz 3 ay önce göreve gelen Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, ilk kez büyüme planlarını ve önümüzdeki dönemde yaşamayı planladıkları değişimi Capital'e anlattı.

Capital: Ev bakımı, kişisel bakım ve yapıştırıcılar olmak üzere 3 ana sektörde faaliyet gösteriyorsunuz. Bulunduğunuz kategorilerdeki pozisyonunuz nedir?
- Genel olarak baktığımız zaman toplam deterjan pazarında Türkiye'de ikinci sıradayız. Kozmetikte ve kişisel bakım pazarında üçüncüyüz. Yapıştırıcı teknolojilerinde dünya lideriyiz, Türkiye'de de benzer konumumuz var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz