"En köklü değişim"

Anadolulu patronlar, iş yapma şekillerindeki bu büyük değişimi anlattı. İşte o öyküler...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
En köklü değişim
Eskiden Anadolulu şirketler, kendi içlerine kapalı, mütevazı yapılara sahipti. İş odaklı patronları ise daha çok bulundukları şehirlerde tanınırdı. Bugün Anadolu şirketlerini ve onların patronlarını artık herkes tanıyor. Bu gerçeğin ardında ise onların bakış açısındaki ve iş yapış şekillerindeki değişim yatıyor. Anadolulu patronlar, yalın üretimden inovasyona, kurumsallaşmadan AR-GE'ye pek çok konuda şirketlerini sürekli değiştiriyor. İşleri profesyonellere devreden bu patronlar, şirket dışında görev ve sorumluluklar alarak network oluşturuyor.

“DERS ALDIM DAHA GENİŞ BAKIYORUM”
Kipaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hanefi Öksüz, Kahramanmaraş’ın önde gelen iş adamlarından. Ana felsefesi ise değişimin kendisini yakalamak. “Temel prensiplerimize sadık kalarak biz de kendimizi geliştirdik” diye konuşuyor. Öksüz’ün ve dolayısıyla Kipaş Holding’in değişim hikayesinde birçok çarpıcı nokta var. İş alanları nın çeşitlendirilmesi, yönetimde kurumsallaşma, inovasyon ve AR-GE’ye yatırımlar, son 5 yılda
öne çıkan başlıklar. Öksüz, iş adamı olarak yaşadığı  değişimi şu sözlerle anlatıyor: "Ana faaliyet konumuz olan tekstilde entegresyonu tamamladıktan sonra ufkumuz daha da açıldı. Çimento, enerji, kağıt gibi çok büyük yatırımlar gerçekleştirdik ve devam ediyoruz. Deneyimlerden ders aldım, olaylara biraz daha geniş bir perspektiften bakmaya çalıştım. Birçok şeyi aynı anda yapmak yerine, başladığımız işi en iyi şekilde bitirip teknolojik gelişimi ve verimliliği, sistematik sürekliliği sağladık." Hanefi Öksüz'ün bahsettiği bu değişimler şirketin yönetim stratejisine de birebir yansımış. Bu gelişimi ise şöyle özetliyor: "Yalın yönetimi benimsiyoruz. Sistemi hep birlikte sorguluyoruz ve olabildiğince hızlı olmaya gayret ediyoruz. Bunun yanında inovasyon ve AR-GE çalışmalarına ağırlık vermeye başladık. Temel prensip olarak disiplinli biriyim. Tabii ki asıl olan insanın kendini geliştirmesi ve eğitmesidir. Farklı iş çevreleri beraberinde de farklı tecrübeler kazandırıyor. İnsanlar değişime ve gelişime açık olmalı. Çünkü sadece değişime ayak uyduranlar geleceğe emin adımlarla yürüyebilecek. Ben de bu doğrultuda temel prensiplerime sadık kalarak her zaman daha iyiyi nasıl yapabilirim diye bakıyorum."

"İDDİALI ÜRÜNLERE ODAKLANDIK"

Güral Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral ise Kütahya denince akla gelen ilk isimlerden biri. Nafi Güral, son dönemde yaşadıkları değişimde en önemli faktörün "müşteriyi doğru anlamak" olduğunu söylüyor. Kurumsallaşma ve iş yapış şekillerinde ciddi dönüşümler yaşadıklarını anlatan Güral, şöyle konuşuyor: "İnanıyoruz ki şirketleri geliştiren ya da gelişmesini engelleyen faktör müşteridir. Müşteri iddialı ürün isterse gelişirsiniz, fiyat endeksli ürün isterse gelişme yolu kapanmış olur. Bu nedenle sıradan çeşitler üretme uygulamamızı terk ettik, iddialı üst segment üretimine odaklandık. Prensip olarak bütün kulvarlardaki işlerimizi tek şirket şemsiyesi altında yürütüyoruz. Bu uygulama sebebiyle kısmen hantallaşma oluyordu. Kulvarları müessese haline getirdik. Böylece her müessesenin verimliliğini tam olarak ölçebildik. O müesseseyi yönetenler de eskisinden daha dikkatli oldu. Biri diğerinin tedarikçisi veya müşterisi konumuna geldi. Örneğin artık üretim işletmesi beğenmediği hammaddeyi, hammadde hazırlama işletmesinden teslim almayabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz