"Fırsat peşinde"

Kriz bitti, ancak iş dünyasında arayış sürüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Fırsat peşinde


Doğuş Grubu'nun patronu Ferit Şahenk, dergimize kriz yılını, "Dünyada olumsuz gidiş var. Fakat Türkiye'de bölgesel birçok fırsat görüyorum. Türkiye'ye çok daha fazla yatırım gelebilir. Amerika'daki bu durum tabii ki dünyayı çok etkileyecek. Hep de negatif bakmayın pozitif yanları da var" şeklinde değerlendirmişti. Sonra da krizin bölgede çok ilginç değerleri ve varlıkları çok aşağı fiyatlardan alabilme imkanı doğurabileceğine dikkat çekmişti. Şahenk'in bu tahmini gerçek oldu, kriz pek çok grup ve şirket için fırsat yarattı. İş Bankası'nın yeni gelen müdürü Adnan Bali de Şahenk gibi benzer bir gerçeğe dikkat çekiyor. Krizin fonlama maliyetleri, vade, hacimler, erişilebilecek piyasalar ve yatırımcı tabanı açısından yeni imkanlar, yeni fırsatlar sunduğunu anlatıyor. "Şimdi artık en azından bugünkü pazar paylarını korumak değil, o geçmiş dönemin paradigmasıydı, şimdi bu pazardaki rollerimizi daha hakim kılacak, onu perçinleyecek ataklar yapmayı hedeflememiz lazım. Biz de kuruluş olarak onu düşünüyoruz. Bu, kârlılığımızı koruyarak yapmak durumunda olduğumuz bir şey. Yurtdışı ayağında da bütüncül bir stratejiyi gerektiriyor" diye konuşuyor. Zaten kriz sırasında ve sonrasında da pek çok işadamı ve lider, fırsat arayışında olduğunu her fırsatta açıkladı. Kimi ortaklık için yurtdışındaki görüşmelerini hızlandırdı kimi marka almak için masaya oturmak üzere olduğunu açıkladı...

Fırsatlar hangi alanda görmek için görsele tıklayın

Yeni pazarlar konusunda yoğun araştırmalar yapanların sayısı da yeni müşteri peşinde koşanların sayısı da oldukça fazla. Özetle bugün iş dünyası, artık her zamankinden daha fazla fırsat arayışında. 100'ü aşkın liderle gerçekleştirdiğimiz "Fırsatlar Nerede" adlı araştırmamız, fırsat arayışının sürdüğünü gösteriyor.


GÖZLER YENİ PAZARLARDA
Büyümek isteyen şirket ve gruplar, ağırlıklı olarak bunu yeni pazarlara açılarak gerçekleştirmek istiyor. Araştırmamıza katılan yöneticilerin 3'te 1'i yeni pazar arayışında olduğunu dile getiriyor. Yeni pazarlara girerek satışlarını canlandırmak isteyenlerin yanı sıra bölgesel ya da uluslararası güç olmayı planlayanlar da var. Fırsat görülen pazarlar arasında ilk sırada Doğu Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu, Uzakdoğu ve Afrika yer alıyor.

2011 fırsat yılı mı?

"Yeni pazarlar peşindeyiz" diyen Koç Holding CEO'su Turgay Durak, bu yıl Avrupa'da büyümenin sıfır düzeyinde kalacağını açıklıyor. "Bu nedenle Ortadoğu, Kuzey ve Güney Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Uzakdoğu pazarlarına ciddi şekilde eğilmek gerekiyor" diyor. Vestel İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül de yükseliş trendindeki bu ülkelerin yüksek potansiyele sahip olduğunun altını çiziyor ve bu bölgelerde yerel ortakla veya tek olarak çeşitli fırsatlar baktıklarını anlatıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz