Global şirketler yeni hedefimiz

BT Türkiye ve Doğu Akdeniz Genel Müdürü Mehmet Başer yıl sonu için beklentilerini anlattı...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Global şirketler yeni hedefimiz


2013 yılına nasıl girdiniz? Bu yıla dair planlar neler?
Önümüzdeki yılı zorlu ama bir o kadar da ümit verici olarak değerlendiriyoruz. Batı Avrupa’daki ekonomik durumun düzelmesi uzun bir zaman alacak ve biz de buna hazırlıklıyız. Diğer taraftan yalnızca Türkiye’deki değil, diğer gelişmekte olan ekonomilere yaptığımız yatırımların da sonuçlarını almaya başladık. 2012 içinde Türkiye’de ve genel olarak daha büyük bir bölgede yeni müşterilerle çalışmaya başladık ve bu eğilimin 2013 yılında da devam edeceğini ümit ediyoruz.

2013’e ilişkin hedef rakamlardan da söz eder misiniz? Örneğin müşteri sayısı, pazar payı ve ciro hedefiniz nedir?
Geçtiğimiz yıl içinde Türkiye’de ve diğer gelişmekte olan ekonomilerde işimiz mükemmel bir büyüme gösterdi. Türkiye, Asya, ve Latin Amerika gibi hızlı büyüyen ekonomilerde ve ayrıca Orta Doğu ve Asya’da siparişlerimiz yüzde 60 arttı. Geçen yıl daha geniş bölgede 35 yeni müşteri ile çalışmaya başladık ve işimizin genel tablosu oldukça sağlam görünüyor.

Bu dönemde yeni satın almalar veya iş ortaklıklarınız olacak mı?
Ortaklıklar işimizin temelinde yer alıyor. Doğal olarak müşterilerimize en iyi teknolojileri sunmak için Cisco, Avaya ve Microsoft gibi şirketlerle teknoloji ortaklığımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Ayrıca geçtiğimiz yıl yaptığımız gibi, çeşitli endüstrilerde sektöre özgü çözümler sunan şirketlerle ortaklık yapmaya devam edeceğiz. Şirket satın alma konusunda ise bu noktada herhangi bir yorum yapmak istemiyorum. Her zaman yeni teknolojileri izliyor ve trendleri takip ediyoruz. Ayrıca müşterilerimize işle ilgili ihtiyaçlarını karşılamaya yardım edecek en güvenilir ve yenilikçi çözümleri sunmaya devam ediyoruz.   

“YATIRIMLAR BULUT TABANLI HİZMETE DÖNÜYOR”
Mehmet Başer, son dönemlerde çok uluslu şirketlerde teknoloji yatırımının odağı, daha az sermaye ve daha fazla hizmet esnekliği gibi net faydalar sunan bulut hizmetlerine kaydığını söylüyor. Şirket olarak bu yönelime yeni ürünlerle cevap vermeye çalıştıklarını anlatan Başer, sözlerini şöyle sürdürüyor: “BT’de yeni hizmetlerimizin çoğunu bulut tabanlı sunarak bu talebe yanıt veriyoruz. Bunun en yeni örnekleri arasında BT One markası ile çıkan bulut tabanlı tümleşik iletişim alanındaki yeni çözümler yer alıyor. Ayrıca BT Contact hizmet portföyümüzle bulut tabanlı çağrı merkezi yönetimi çözümleri de sunuyoruz. Ancak bizi pazardaki diğer rakiplerimizden ayıran ve müşteriler ve analistler arasında bilinir hale gelmemizi sağlayan çözümler, şirketlerin temel işleri üzerine odaklanmasını sağlayan ve farklı endüstrileri hedefleyen özelleştirilmiş çözümlerimiz. BT finansal hizmetler endüstrisinde BT Radianz Cloud sayesinde lider bir konumdayız mesela. Benzer şekilde uluslararası tedarik zincirlerinin yönetimi için BT Trace adı verilen bir çözüm geliştirdik. Benzer şekilde nakliye ve lojistik ile ambalajlı tüketim ürünleri alanlarında faaliyet gösteren şirketlerde, uluslararası tedarik zincirlerinin yönetimi için BTTrace adını verdiğimiz bir çözüm geliştirdik.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz