"Hantallıktan kurtulmanın yeni formülü"

Şirketleri hantallığından kurtarıp geleceğe hazırlamak ise yönetim uzmanlarını en fazla meşgul eden konulardan biri...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hantallıktan kurtulmanın yeni formülü

Şirketler büyüyor ve büyüdükçe hantallaşıyor. Onları geçmişin hantallığından kurtarıp geleceğe hazırlamak ise yönetim uzmanlarını en fazla meşgul eden konulardan biri... İşte bu noktada dünyanın önde gelen yönetim ve ileri teknoloji stratejisti GEOFFREY MOORE, CEO'lara, "Bütçenizin belli bir yüzdesini yeni alanlara yatırın" önerisinde bulunuyor. Çünkü Moore'a göre rakip, oyun değiştiren bir inovasyonla ortaya çıktığında büyük şirketlerin onu mümkün olan en hızlı şekilde, yeni buluşlarla etkisiz hale getirmesi gerekiyor. Moore, yeni dönemde büyümenin anahtar kuralını ise "Yavaş icat et, çok çabuk kopyala" olarak özetliyor.
Geoffrey Moore, dünyanın en ünlü ileri teknoloji stratejisti. Bu konuda Silikon Vadisi'nin devlerine danışmanlık veriyor. Yeni geliştirdikleri teknolojik ürünleri satmak isteyen şirketler için yazdığı "Crossing the Chasm" (Darboğazı Geçmek) kitabı ile satış rekorları kıran Moore, özellikle teknolojide inovasyonun farklı tüketici grupları tarafından hızla benimsenmesi için onlara nasıl ulaştırılması gerektiği konularında araştırmalar yapıyor. Moore, son kitabı olan "Escape Velocity: Free Your Company's Future from the Pull of the Past" ile ise şirketlerin geçmiş yüklerinden kurtulup geleceğe nasıl hızla ilerleyebileceklerinin sırlarını veriyor. Moore'e göre günümüzde her türlü şirketin hatta Google gibi gençlerin bile hızla hantal hale gelmesi mümkün. Bundan kurtulmak için ise şirket kaynaklarının belirli bir yüzdesinin yeni alanlara yatırılması gerekli. Moore'un bir noktadan sonra tıkanan, büyüyemeyen şirketlere tavsiyesi ise 6 aşamadan oluşan, kendi tanımıyla "güç hiyerarşisi" yöntemine dikkat etmeleri... Bunun için şirketin kategori, şirket, pazar, arz ve yönetim güç bileşenlerinden hangisinde iyi olduğunu test etmesi gerektiğini söyleyen Moore, bunu yapmayan şirketlerin uzun dönemde büyümede tıkanacağını savunuyor. Sunulan hizmet ya da ürünün nasıl daha da güçleneceği ve müşteriyi cezbedeceği konusunda en büyük şirketlerin bile tıkanabildiğine değiniyor ve "Bu noktada inovasyon yapıp, acilen yeni alanlara yatırım yapmak şart" diye konuşuyor. Dünyanın önde gelen ileri teknoloji stratejisti Geoffrey Moore, dev şirketler için hantal yapıdan kurtulmanın formülünü Capital'e anlattı:

Capital: Son kitabınızda büyük şirketlerin büyümede bir noktada sıkıştığını ve bu noktadan sonra performanslarının düştüğünü aktarıyorsunuz. Neden büyümede başarısız oluyorlar?
- Büyük şirketler için hantallaşma noktası, büyüme arzusunun mevcut ticari faaliyetlere cevap vermesinin zorlaşmasıyla başlar. Buradan sonra, yeni ticari alanlara girmenin gerekliliğine olan ihtiyaç açıktır. Ancak şirketler için yeni pazarlar geliştirmek için kullanılan kaynaklar, pazardaki mevcut geliri yükseltmeyi gerektirir. Halihazırdaki geliri yükseltmek zorlaşırken yeni kurulan işleri geliştirmek daha zordur. Bu baskı altında şirketlerin yönetim takımları mevcut işlerine yönelerek daha çok çalışmak yolunu seçer. Bu nedenle de yeni işlerin büyümesi mümkün olmaz. Ayrıca pazardaki eski şirketler, yeni iş kaynaklarını paylaşmayı pek sevmez.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz