"Hedef dünya markası"

Bu yılın en yüksek hacimli satın alma işlemini hiç kuşkusuz alkollü içecek devlerinden Diageo gerçekleştirdi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef dünya markası


Mey İçki 'yi 2,1 milyar dolara satın alan Diageo'nun Türkiye pazarında iddialı hedefleri var. Mey İçki CEO'su GALİP YORGANCIOĞLU, şu anda Diageo ile entegrasyon sürecine yoğunlaşmış durumda. "Her yıl tüm kategorilerde yüzde 3 büyüyoruz" diyen başarılı CEO, Diageo çatısı altında bu büyümenin katlanacağı görüşünde. Diageo sistemine girmenin ihracata da ciddi katkı sağlayacağını düşünen Yorgancıoğlu, "Ayrıca rakının dünya markası olmasına da bu satın alma önemli bir destek sağlayacak" diye konuşuyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarında  raflarda istediği hacmi yakalayamayan dünyanın en büyük alkollü içki üreticilerinden Diageo, sorunu Mey İçki'yi satın alarak aştı. Bu yılın en büyük satın almasına imza atarak, 8 yıl önce kurulan Mey İçki'nin 2,1 milyar dolar ile ana hissedarı oldu. Dünya devi, böylece Mey İçki'nin güçlü dağıtım ağıyla Türk pazarında Johnnie Walker, Bailey's, Smirnoff gibi güçlü markalarla yer alırken, Yeni Rakı, Kayra gibi Türk markalarını da global marka portföyüne katmış oldu. Satın alma sonrası görevine devam eden Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, 2012'ye kadar Diageo ile entegrasyon sürecini tamamlayacaklarını söylüyor. Her yıl tüm kategorilerde yüzde 3 büyüme yaşadıklarını belirten Yorgancıoğlu, bu büyümenin Diageo'nun yurtdışındaki pazarlama ve dağıtım gücüyle birleştiğinde artacağına inanıyor. Yorgancıoğlu, Diageo'nun yaptığı yatırımla ilgili ise şu yorumlarda bulunuyor: "Mevcut satın almayla verilen 2,1 milyar dolar, gerçekten çok ciddi bir yatırım. Bu, Diageo'nun sadece bu şirkete, bu markalara, çalışanlara olan güveninin bir göstergesi değil aynı zamanda büyüyen Türkiye ekonomisine de inancını gösteriyor. Türkiye'de büyüyen ve daha fazla harcamaya meyilli bir orta sınıf var. Bütün bu etkenlerin, Diageo'nun dikkatini Türkiye'ye çektiğini düşünüyoruz. Diageo'nun portföyünde bulunan J&B, Johnnie Walker, Smirnoff, Bailey's ise Türkiye'de çok yüksek potansiyeli olan markalar..." Kurulduğu ilk günden bu yana Mey İçki'nin kaptan köşkünde oturan CEO Galip Yorgancıoğlu'yla, Mey İçki'nin Diageo'nun radarına nasıl girdiğini, Diageo ile yaşanan entegrasyon sürecini, yeni şirketin Türkiye ve global içki pazarındaki hedeflerini konuştuk:

Capital: Mey İçki 2003-2011 yılları arasında 7 kattan fazla değer kazandı. Bu başarıyı nasıl yakaladınız?
- Bu, her şeyden önce bir takım başarısı. Mey İçki sıfırdan kurulan bir şirket olduğu için en başından beri hep ekibe iyi arkadaşlar almaya çalıştık. Bizde çok tutkulu bir ekip var. Performans odaklı çalışan, yaptığı işi çok seven, işe ve emeğe çok saygı gösteren bir ekibiz. Bizde büyük uluslararası şirketlerde çok fazla görülen herkesin birbirinin kuyusunu kazması gibi bir durum yok. İç rekabet var tabii ki ama bunun yanında hedefi gerçekleştirmek adına, yardımlaşmalı bir çalışma sistemi de mevcut. Bugüne kadar uluslararası şirketlerde çalışmış, kendini kanıksamış bir ekibin aynı hedefe kilitlenmesi başarıyı getirdi. Tabii bu iyi ekibin yaptığı birçok başarılı iş var... Nihayetinde biz sıfırdan başladık, şirketi baştan aşağı kurduk. Özelleştirme sonrasında sadece fabrika ve operasyon bölümleri vardı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz