İnovasyon gurusunun "Yıldız" hayali

"Hayalim, Yıldız'ı en farklı ürünlerle para kazanan şirket yapmak"

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İnovasyon gurusunun "Yıldız" hayali


Capital: Sizinle birlikte Yıldız Holding özellikle hangi ürünler konusunda daha iddialı hale gelecek? Bazı ürün ve kategorilerden vazgeçilmesi söz konusu olabilir mi?
- Biz burada başarılıyız ve uluslararası olacağız. Ancak, bazı vakalarda lokal ilerleyeceğiz. Çünkü, birçok insan söz konusu gıda olduğunda farklı damak tatlarına sahip. Çok uluslu şirketler bile birçok yerel pazara girdiklerinde o pazarlara göre kendilerini ayarlamak zorunda kalıyor. Bence başarı hikayesi yazarken, öncelikle uluslararası çok iyi bir performans sergilemek gerekiyor. Global olmak için şimdi genişliyoruz. Çin'deyiz, Orta Doğu ve Afrika'ya gidiyoruz. Ama öte yandan gıdadaki boş alanlara bakmalıyız. Türkiye'de çok farklı gelir grubundan tüketici var. Bazı yerlerde insanlar bizim ürünlerimizi alarak besleniyor. Bu insanlarm bizim ürünlerimizden doğru besinleri aldıklarına emin olmamız gerekiyor. Yeni ürünler ve kategoriler konusunda hem demografiyi hem bulunmadığımız alanları göz önünde bulunduracağız.

Capital: Bu ürünleri belirlediniz mi?
- Hayır henüz değil, şu anda o süreci yaşıyoruz.

Capital: Yıldız Holding'e katılmadan önce yenilikçilik performansı hakkında ne düşünüyordunuz?
- Holdingin yenilikçilik performansının harika olduğunu düşünüyorum. Çünkü, Yıldız, operasyonel inovasyon ve pazar inovasyonu yapıyor. Sonuçlara, gelirlerine ve büyüme oranlarına bakın ne kadar başarılı olduğunu görürsünüz. Çikolataya fıstık koymak pazar ino-vasyonudur. Türkler bunu seviyor. Farklı çorbalar, sütlü ürünler de yapıyorlar. İnsanlar genellikle biziçikolata ve bisküvi ile tanıyor ama aynı zamanda bizim için pazarda çok önemli fırsatlar var. Bu bilgiyi ve deneyimi besleyici ürünlerde kullanabiliriz.

Capital: Peki Yıldız Holding'de inovasyon için ne tür bir liderlik gerekiyor?
- Yıldız, operasyonel ve pazar yeri inovas-yonu için doğru liderliğe sahip. Murat Ülker'in son birkaç yılda yaptıklarına baktığımızda, bu bizi kategori inovasyonuna götürüyor. Kendi kategorisini sıfırdan oluşturmak kategori ino-vasyonu gerektiriyor. Bu tür bir inovasyon için de Jim Zaza, Ahad Afridi ve benim gibi liderlere ihtiyaç var. Çünkü, bizim deneyimimiz kategori oluşturmaktan geliyor. Çok fazla operasyonel inovasyon yapmıyoruz. Ancak, bu ikisi arasındaki fark netleşmeli. Kategori inovasyonu lideriyseniz, bu sizin operasyon inovasyonu lideri olduğunuzu göstermez. Aynı şekilde operasyonal inovasyon lideriyseniz, bu diğeri olduğunuz anlamına gelmez. Bu biraz kombinasyonla ilgili...

Capital: Dünyada Yıldız Holding'in konumu ne olur? Gıdada nasıl bir pozisyon edinir?
- Bizi global pazarın en büyük oyuncularından ve en yenilikçi şirketlerinden biri olarak görmek istiyorum. Hayalim, Yıldız'ı en farklı ürünlerle para kazanan bir şirket yapmak. Eninde sonunda tüketicilerimiz mutluysa, hissedarlarımız da mutlu olacak. Tabii en sağlıklı şekilde rekabet ediyor olmak da çok önemli. Umuyorum 5 yıl sonra çok daha uluslararası ve güçlü bir şirket olacağız.

Capital: Burada kısa ve uzun dönemli hedefleriniz neler? Yılda kaç yeni ürün çıkaracaksınız?
- Benim kısa dönemli hedefim, stratejiyi yerleştirmek, yetenekleri oluşturmak, ana işlerimizin çok güçlü olduğundan emin olmak. Şu anda bunu yapmaya çalışıyorum. Bunları yaparken hangi kategorilere gireceğimizi de belirlememiz gerekiyor. Önemli olan proje sayısı değil. Bir pazara gittiğimizde rakibimizin kim olduğunu, ne kadarlık bir pay alacağımızı, masaya ne getirdiğimizi ve en önemlisi de ne tür bir başarı elde edeceğimize bakarak bir kategoriyi oluşturacağız. Biz yeni bir kategoriye giderken bu kategorinin çok fark edilebilir olmasını umuyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz