İnovasyon gurusunun "Yıldız" hayali

"Hayalim, Yıldız'ı en farklı ürünlerle para kazanan şirket yapmak"

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İnovasyon gurusunun "Yıldız" hayali


Capital: Siz içecek dışında bütün ürünlerden sorumlusunuz? Neden içecek dışı, bunun Coca-Cola'yla bir ilgisi var mı?
- Çünkü Coca-Cola ile önümüzdeki 24 ay boyunca içecek sektöründe çalışmayacağıma dair bir anlaşma imzaladım ve buna saygı duyuyorum. Böyle olması gerekiyor.

Capital: 24 ay sonra ne olur?
- Kim bilir?

Capital: Yenilikçilik konusunda önde giden devler, neyi iyi yaparak başarılı oluyor?
- İlk önce kültür önemli. İnsanlara en iyiyi sunmalarına olanak verecek şekilde güç vermek gerekiyor. Bu en büyük nokta. Türk şirketlerine de yardım edebileceğimi düşündüğüm 2 nokta var. Birincisi Türkiye'de daha ileriye gitme konusunda yapılacak planlamayla verimliliği hemen yüzde 20-30 artırmak mümkün. İkincisi, Türkiye birçok çeşitliliği içinde barındıran bir ülke. Bu farklılığı verimlilik açısından ele aldığımızda bu Türkiye'yi uluslararası arenada büyük bir oyuncu haline getirecek.

"Global olabilecek durumdayız"

Capital: Birçok global şirkette çalıştınız Yıldız Holding global olma misyonunu taşıyor mu, global olma yolculuğunun neresinde?
- Yıldız Holding'in odağı bugüne kadar Türkiye oldu. Şimdi genişlemeye başladık. Yıldız Holding, Nestle, Kraft ve Unilever'in portföyüne sahip. Grup dikey büyümek yerine çikolatadan, sütlü ürünlere, donmuş gıdadan, kişisel bakım ürünlerine kadar farklı kategorideki ürünlerle yatay büyüdü. Ölçek ve portföy olarak baktığımızda global olabilecek durumdayız. Bu sadece Murat Ülker'in böyle bir şey istemesine bakar. Bence bir gün global oyuncu olabilecek ayaklara sahip ve öyle olacağını da umuyorum.

Yeni satın almalar olacak mı?

Capital: Yeni alanlara gireceğinizi söylediniz, bunlar hangi alanlar olacak?
- Şu anda daha çok gıdaya odaklandık. Besleyici ürünler ve atıştırmalıklarla ilgiliyiz.

Capital: Birleşme ve satın alma yapacak mısınız?
- Büyük olasılıkla yapacağız. Şu anda yaptığımız şey işe bakmak ve bizim için neyin iyi olduğuna karar vermek. Bu bazen içerideki yetenekleri kullanarak bazen birilerini bulup ortaklıklar gerçekleştirmekle olacak. İnovasyonda en kritik olan hangi alanda iyi olduğunuzu, masaya ne getireceğinizi, başarı için neyin eksik olduğunu bilmek. Biz iyi bir ortağın ne olduğunu ve masaya ne getireceğini biliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz