Katlama hesapları

Türkiye ilk 10'a girerken devler nasıl büyüyecek?

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Katlama hesapları

Önen, gelecek 10 yılda pazarın lideri olarak pazarı büyütme amaçlı pazarlama iletişim faaliyetleri yapacaklarını söylüyor. Önen, şöyle devam ediyor: “Kişi başına düşen balık tüketimini 80 gramdan 1.500 grama çıkaracağız. Büyüme oran ve ciro hedeflerimiz bu paralelde 19 kat artacak.” Yüksek büyüme potansiyeli taşıyan bir diğer sektör teknoloji ürünleri. Index Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik de “10 yılda 1,2 milyar dolardan 5 milyar dolara yol alırken teknoloji sektörünün önümüzdeki 5 yıl içinde düşük enflasyon oranlarıyla yolunun açık ve talep yaratma gücünün yüksek olması hedefi ulaşılabilir kılıyor” diyor.

2.- SATIN ALMA FIRSATI
Katlanarak büyüme hedefinde olan pek çok şirket, birleşme ve satın almaları bu yolda anahtar olarak görüyor, Turgut Aydın Holding CFO’su Can Ersöz, 10 yıl önce 100 milyon dolar olan cirolarını 14’e katlayarak 1,4 milyar dolara taşıdıklarını söylüyor, Son 10 yıldaki bu büyüme deneyiminin kendilerini gelecek 10 yıla hazırladığını ifade eden Ersöz, katlanarak büyüme planlarını şöyle aktarıyor: “Perakende ve hizmet sektörlerinde büyümeyi hedefliyoruz, Bunu da satın alma yoluyla gerçekleştirmeyi planlıyoruz, Perakende sektöründe önemli alım fırsatları var, Sağlık sektöründeyse yarım kalmış yatırımların mevcut büyük gruplara dahil olma süreci devam ediyor,” Yıldırım Holding de yeni ortaklarla katlanarak büyüme gerçekleştirecek, Grup, son 10 yılda 21 kat büyüdü, 2012 cirosu 1 milyar 802 milyon TL’ye ulaştı, Şirket, bu büyüklüğe ulaşırken çok önemli satın alma ve ortaklıklara imza attı, Yıldırım Holding CEO’su Robert Yüksel Yıldırım, gelecek 10 yılda da 10 kat büyüme planladıklarını açıklıyor, Bu hedefi, global olarak yapacakları organik ve inorganik büyümelerle gerçekleştireceklerini ifade ediyor: Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da grubu yeni sektörlerde özelleştirmeler ve satın almalarla 10 yılda 3 kat büyüteceklerini söylüyor.

3- YENİ PAZAR DESTEĞİ
Yeni pazarlar, her zaman çekici... Pek çok şirket de gelecek 10 yılda büyüme hedeflerini yeni pazarlara açılarak realize edecek, Örneğin Oti Holding, zaten 26 ülkede, 5 kıtada faaliyet gösteren global bir oyuncu, 2012’de ulaştığı 3 milyar 580 milyon TL ciroyu, 10 yılda yüzde 259 artırmayı planlıyor, Böylece ciroyu yaklaşık 4 katına çıkaracak olan şirketin oyun planını yönetim kurulu başkanı Ayhan Bektaş, şöyle aktarıyor: “Tur operatörlüğünde Orta Avrupa’da önce Almanya’da yapılanacağız, Çin ve Asya büyüceğimiz diğer pazarlar olacak,” Dyo Genel Müdürü Serdar Oran da şirketi Avrupa ve Ortadoğu’da büyüterek 10 yılda ciroyu 5’e katlayacaklarını söylüyor. Silk&Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, 10 yılda 8 kat büyüme hedeflerini, yeni pazarlarda gerçekleştireceklerini söylüyor. Zamanpur, “Şu an yüzde 24 olan ciromuzda yurtdışı satışların payı, 10 yılda yüzde 50’ye gelecek” diyor. Orion Holding CEO’su Yalçın Karaman da yeni pazarlara açılarak grubu, 10 yılda 5 kat büyüteceklerini açıklıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz