Kritik eşiği atladık, liderler ligindeyiz

Serpil Timuray,U dönüşü planının sonuçlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kritik eşiği atladık, liderler ligindeyiz

Capital: Sizinle göreve geldiğiniz 2009 yılında konuşmuştuk. O zaman şirketi zarardan kâra geçirecek U dönüşü planınızdan bahsetmiştiniz. U dönüşü tamamlandı mı?
- Biz 2009 ’un 1 Nisan günü başlayan mali yılımızda 5 yıllık bir stratejik programı devreye almıştık. Bu programı tamamlamak üzereyiz, 4 yılı geride kaldı. Programımızın vizyonu Vodafone markasını Türk tüketicisinin hayatında olumlu bir fark yaratan, değer katan güven markası olarak inşa etmek. Bunun için bu programda müşteri memnuniyetini bütün faaliyetlerimizin merkezine aldık. Programı kalite ve inovasyona odaklı hizmet anlayışı ile oluşturduk.

Geçtiğimiz 4 yılı, Vodafone Türkiye’nin telekom tüketicisi için fark yarattığı, çok güçlü bir strateji sergilediği, sektörde bazı kalıpların da değişmesine öncülük ettiği, her alanda atak yaptığı bir dönem olarak değerlendiriyoruz. Bu stratejik programımızı Türkiye’de sesten dataya doğru bir dönüşüm çağının başladığı bir zamanda icra etmeye başladık. Temmuz 2009’da Türkiye’de 3G lanse edildi. Bu sesten dataya olan dönüşümü çok hızlandırdı. Çok doğru bir zamanlamada sıradışı diye tanımlayabileceğimiz ölçekte bir yatırım ve icra programını gerçekleştirdik. Burada dünyanın en büyük mobil iletişim şirketlerinden biri olmanın bize sunduğu küresel tecrübemizi de yerel akıl ile birleştirdiğimiz glocal adını verdiğimiz stratejik yaklaşımla yenilikçi, etkin ve hızlı hareket ettiğimizi düşünüyoruz.

Son 3 yıldır Türkiye’deki telekomünikasyon sektörünün en hızlı büyüyen operatörü olduk. 2008-2009 mali yılı yani programın başladığından evvelki yıl ile geldiğimiz 2012-2013 dördüncü yılın sonlanmasına bakacak olursak toplam gelirlerimiz 2 misline katlandı. 2,6 milyar TL’den 5,5 milyar TL’ye çıktı.

Capital:
Aynı dönemde sektör nasıl bir performans sergiledi?
- Biz 4 yılda yüzde 106 büyüdük, mobil pazar ise yüzde 37 büyüdü. Dolayısıyla Vodafone Türkiye’nin büyümesi sadece kendi büyümesine değil, sektörün büyümesine de katkı sağladı. Bu yüzde 37’lik sektör büyümesinin içinde 19 puanın Vodafone Türkiye’nin büyümesinden geldiğini, sektördeki ilave büyüme artışının yaklaşık yarısının Vodafone Türkiye tarafından kazanıldığını görmekteyiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz