Küçük 'ün ilk 3 planı

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ile yurtdışına yönelik iddialı hedeflerini anlattığı sohbetimizden çıkan satır başları...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Küçük 'ün ilk 3 planı


Capital: Romanya’ya girerken ne tür araştırmalar yaptınız?
- Aslında yüzeysel bir araştırma yaptık diyebiliriz. Bir danışmanlık almadık bunun için. Zaten bu bölgenin giyim kültürünü iyi biliyorduk. Ayrıca perakendenin kuralları her ülke için aynıdır. İyi lokasyona sahip olan, konseptini oturtan, dizaynını müşteri segmentine ve ürün yapısına uygun yapanlar ön plana çıkar. İyi hizmet vermek, zamanında ürün indirmek gibi konular da her yerde önemlidir. Bir tek ürün farklılaşabilir. Bizim de ürün yelpazemiz çok geniş olduğu için bu pazara özel bir ürün tasarlamadık.

Capital: İlk giriş yaptığınız ülkelerde sıkıntılar yaşadınız mı?
- Evet, yaşadık. Bizim gittiğimiz ülkeler, halen sistemin oturmadığı yerler. Perakende sektöründe insan kaynağının gelişmediği, bu alanda yöneticilerin hiç olmadığı ülkeler bunlar. Biz ilk başladığımızda gittiğimiz ülkedeki insan kaynağını kullanarak yönetici atadık. Ancak baktık ki olmuyor. Bu sefer orta düzey yöneticilerin birçoğunu Türkiye’den gönderdik. Bu kişiler oraya gidince sistem anında değişmeye başladı.

Capital: Onlar neyi farklı yaptı?
- Bir defa oradaki yöneticileri buraya getirdüer, Burada oryantasyon eğitimi verdiler. Buradaki eğitimciler gitti orada eğitim vermeye başladı. Bu sistemle 4-5 mağaza açtıktan sonra, mevcut mağazalar kendi insan kaynağını yaratır ve yetiştirir hale geldi. Mağaza müdürü, satış danışmanı yetiştirmeye başladılar. Sadece ülke müdürü ya da genel müdürü biz atıyorduk. Şu anda iki ülkede ülke müdürümüz yabancı, diğerlerini direktör ya da ülke müdürü olarak biz atadık.

Capital: Yurtdışı operasyonlarınız arasında en kârlılar hangileri?
- Şu anda 16 ülkede 52 mağazamız var. Bu konuda kopya vermek istemem açıkçası. Ancak gittiğimiz ülkelerin her birinin potansiyeli çok yüksek. Aslında bu konuya sadece ülke olarak bakmamak gerekiyor. Bir ülke çok kârlıdır ancak yanlış yere mağaza açarsınız ve kâr edemezsiniz. Türkiye’de bile durum böyle. Mevcut oyunculardan 10’una sorsan 8’i işler kötü, 2’si iyi gidiyor der. Bu, Türkiye’nin kötü pazar olmasıyla ilgili değil. İşi yapmasını bilmek önemli. Sonuçta bizim için kârlı olan bir ülke başkası için olmayabilir. Avrupa doymuş durumda. Buraya girmenin ve enerji harcamanın bir anlamı yok.

Capital: Türkiye’den bir oyuncu olarak ilk kez sizin girdiğiniz pazarlar var mı?
- Tabii ki, Türkiye’den kimsenin girmediği yerlere girdik. Fas’a mesela ilk biz gittik, bir de BİM vardı. Mısır’a, İran’a yine ilk gidenlerdeniz. Rusya’nın Sibirya tarafı yine bizim keşfimizdir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz