Liderlik değil artık kâr önemli

Musa Ülken ile sigorta sektörünü ve kârsızlık sorununa karşı stratejilerini konuştuk.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Liderlik değil artık kâr önemli


Capital: Peki hangi branşlarda büyümeyi planlıyorsunuz?
- Kasko ve yangın sigortalarında portföyümüz sağlam... Sağlık sigortalarında teşkilatımızla çalışıp daha fazla pay almayı planlıyoruz. Genel sorumluluk ve yangın branşının alt dalı olarak KOBİ’lerde büyümek istiyoruz. Şu anda en çok büyüdüğümüz alan burası. KOBİ tarafını daha da geliştirmek istiyoruz. Sektörde payımızın yüksek olduğu nakliyat tarafında da büyümeyi hedefliyoruz. Yangın, sorumluluk, tekne ve nakliyat sigortalarındaki birinciliğimizi de pekiştirmek istiyoruz. Prim üretimimizin büyük bölümünü acente kanalı üzerinden yapıyoruz. Tabii tüm İş Bankası şubeleri aynı zamanda acentemiz. Banka kanalının payını artırmayı amaçlıyoruz. Bugün prim üretimimizin yüzde 9’u banka tarafından geliyor. Banka üzerinden KOBİ ve bireysel sigortalarda prim üretimimizi artırmayı planlıyoruz. Primin yüzde 80’ini gerçekleştiren acente tarafında da belirli bölgelere özel ürünler ve bölge acentelerinin iş yapma şekillerine uygun teklifler yaratıyoruz.

Capital: 2012 yılı sonunda yeniden lider olur musunuz? Bu yıl sonu için hedefleriniz nasıl?
- Bu yıl büyüme hızımızı devam ettirerek aktif büyüklük, kârlılık gibi alanlarda öne çıkmak istiyoruz. Sektörde birincilik ya da ikincilik bizim için çok önemli değil. Uzun yıllar birinci olduk. Son yıllarda ikinci oluyoruz. Önemli olan, büyümek istediğimiz alanlarda hedefimizi yakalayabilmek. Yoksa büyüdüğümüz ama kâr edemediğimiz alanlarda ilerlemek şirket sonuçlarını negatif etkiliyor. Bu sürdürülebilir bir büyüme değil.

Capital: Evet, sektör genelinde kârsızlık ciddi bir sorun.
- Bir işletmenin kuruluş amacı, kâr elde edebilmektir. Anadolu Sigorta, 2007 yılında 54 milyon TL, 2008 yılında 117 milyon TL kâr etti. 2009 yılında kâr 48 milyon TL, 2010’da 37 milyon TL, geçtiğimiz yılsa 4 milyon TL olarak gerçekleşti. Anadolu Sigorta 2012 yılı yedinci ay itibariyle 43 milyon TL zarar açıkladı. Elementer sigortacılık tarafında genel bir zarar tablosu görüyoruz. Sigorta şirketlerinin 6’ncı ay bilançoları toplamına baktığımızda, 293 milyon TL’lik rekor bir zarar görülüyor. Ticari firmalar uzun süreli zarar yazmak gibi bir konfora sahip değil... Bu konjonktür uzun süre devam edemez. Sürekli kaybedenler piyasadan çekilecektir. Anadolu Sigorta olarak yalnızca fiyat odaklı rekabeti tasvip etmiyoruz.

Capital: Kârlılığınızı nasıl artırmayı düşünüyorsunuz?
- Biz belirli ürün gruplarında ileriye dönük pazar payımızı ve iş yapış şekillerimizi gözden geçirerek bu sonucu düzeltmeyi planlıyoruz. Temel hedefimiz, kendi fiyatlarımızı müşteri faydası doğrultusunda iyileştirmek, Bize kazandıran müşteriye biz de kazandıralım istiyoruz. Teknik kârlılık eksenli büyümeyi amaçlıyoruz, Prim üretimi ve kârlılık arasında denge yakalamak temel amacımız. Yalnızca prim üretimine odaklanmak, pazar payını artırabilir, Ancak bu durumun kalıcı olmayacağı aşikar. Kâr amacıyla pazar payını ihmal etmek de orta vadede şirketin güçten düşmesine sebep olur, Bu durumda uygun gördüğümüz alanlarda prim üretimine, uygun görülen diğer branşlarda kârlılığa ağırlık vererek dengeyi yakalayacağız.

Capital: Bu durumda kasko, trafik sigortaları gibi kârın düşük olduğu alanlarda agresif olmayacak mısınız?
- Sektör genelinde kasko branşında ilk 6 ayda 52 milyon lira teknik zarar edildi, Trafik sigortasındaysa zarar, 6’ıncı ayın sonunda 429 milyon lira gibi rekor bir rakama çıktı. Biz ağustos sonu itibariyle kasko ve trafik sigortalarında müşteri skorlamasına geçtik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz