Markamızı bölgesel düzeye taşıyacağız

Eti şirketinin CEO'su Hakan Polatoğlu sorularımızı yanıtladı...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Markamızı bölgesel düzeye taşıyacağız
Eti, Türkiye’de bisküvi ve çikolataya adını veren şirketlerden biri... Eskisehir merkezli bu şirket birkaç yıl önce başlattığı değişimi devam ettiriyor. Şirketin CEO’su Hakan Polatoğlu, değişimle birlikte sektörden hızlı büyüdüklerini, böylece pazar payını artırdıklarını söylüyor. Buna örnek olarak unlu mamul, çikolata ve kekteki pay artısını gösteriyor. Gelecek için ise cok iddialı konuşuyor: “Kendimizle yarışan bir şirketiz. Markalarımızı bölgesel marka boyutuna çıkaracağız. Sadece ulusal marka olmak yeterli 1 değil. Eti büyüklüğünde i bir şirketin bu başarıyı uluslararası alana taşıması gerekiyor.”
Eti Şirketler Grubu, her yıl Türkiye’nin en büyük 500 şirketi listesi olan Capital500’e Eti Gıda, Eti Pazarlama ve Tam Gıda adlı 3 şirketiyle giriyor. 2012’de Eti Pazarlama yüzde 16 büyüyerek 1,5 milyar TL, Eti Gıda yüzde 18 oranında büyüyerek 1 milyar TL ve Tam Gıda yüzde 21 oranında büyüyerek 213 milyon TL ciroya ulaştı. Eti Şirketler Grubu CEO’su Hakan Polatoğlu, bunu unlu mamuller ve çikolata kategorilerindeki sektör ortalamasının üzerindeki büyümeleri sayesinde elde ettiklerini söylüyor. 2012’de ciddi pazar payı kazandıklarını ifade eden Polatoğlu, pazarda ulaştıkları konumu şöyle açıklıyor: “Unlu mamullerde pazar payımız yüzde 38’di. 2012’de yüzde 40’a ulaştı. Bu payla unlu mamullerde lideriz. Çikolatada yüzde

11,2 olan payımızı 2012’de yüzde 12,2’ye, 2013’te ise yüzde 15,2’ye getirdik. Çikolatada yüzde 15 barajını ilk kez aştık. Çikolataya yeni girmiş bir şirketiz. Çikolatada ikinci büyük oyuncuyuz. Bisküvi, kek ve krakerde de birinciyiz. Önümüzdeki dönemde bu çıkışın devam edeceğini düşünüyorum. Çikolatada ülkemizde ve bölgemizde yapılacak çok iş var.”

2012’de grup olarak 900 milyon dolar ciroya ulaştıklarını belirten Polatoğlu, 2013’te ise bu rakamı 1 milyar dolara taşıyacaklarını söylüyor. Polatoğlu, en önemli hedeflerinin ise markalarını uluslararası marka boyutuna çıkarmak olduğunu ifade ediyor ve “Şirketimizin başarısını tanımlarken tek kritere bağlı kalmıyoruz. Mühim olan 1-2 yıllık başarı değil. Eti halka mal olmuş bir marka. Eti’yi sonsuza kadar devam eden lider bir gıda marka-
sı haline getirmeye çalışıyoruz. Bizim için başarının ölçüsü budur.” Polatoğlu’nun sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz