Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı
GUILLAUME DE COLONGES, Türkiye'nin en büyük perakende zincirlerinden
CarrefourSA'nın genel müdürü. Bir yıl önce bu göreve atanan De
Colonges'un, üçüncü sıraya geriledikleri organize perakende pazarında
önemli hedefleri var. "5-10 yıl içinde pazarın lideri oluruz" diyen De
Colonges'a göre önümüzdeki dönemde büyümenin anahtarı, promosyonlarla
tüketiciye en taze ürünleri, en iyi kalite-fiyat dengesinde sunmak
olacak. Bu noktada pazardaki rakiplerinden çok daha avantajlı
olduklarını söyleyen De Colonges, "Gelecekte en iyiler ayakta kalacak.
İndirim marketlerinin şansı yok" diye konuşuyor. Carrefour, Avrupa'nın
en büyük perakende zinciri. 18 yıl önce girdiği Türkiye pazarında da
uzun yıllar Migros'un ardından ikinci sırada yer aldı. Ancak bu durum
son dönemde değişti. Dev perakende zinciri BİM'in uyguladığı ucuz ürün
stratejisiyle liderliğe yükselmesinin ardından üçüncü sıraya gerileyerek
kan kaybetti. Bu süreçte 3 yılda tam 3 genel müdür değiştirdi. Şimdiki
genel müdür Guillaume De Colonges ise geçen yılın ocak ayında Türkiye
operasyonunun başına geçti. Daha önce Türkiye'de 6 yıl yöneticilik yapan
Colonges'un en önemli özelliği, Türkiye pazarını yakından tanıması.
Göreve başlayalı bir yıl olmasına karşın iddialı hedefleri olan De
Colonges, "En önemli hedefimiz müşterilerin en çok tercih ettiği
perakende markası olmak" diyor ve bunun neticesinde orta vadede pazarın
lideri olacaklarını söylüyor. Ancak Colonges'a göre önümüzdeki dönemde
kıyasıya rekabetin yaşandığı pazarda başta BİM olmak üzere indirim
marketlerinin hızlı büyümelerini sürdürmeleri pek mümkün değil.
Türkiye'de hane başına düşen tüketim harcamasının arttığını söyleyen De
Colognes, "Artık insanlar sadece indirimli ürünler talep etmiyor. Taze
ve kaliteli ürünler istiyor" diyor ve ekliyor: "Bu noktada Carrefour
rakiplerine göre çok daha güçlü. Önümüzdeki dönemde bu özelliklerimizle
pazarda daha avantajlı hale geleceğiz." CarrefourSA'nın bir yıllık genel
müdürü Guillaume De Colonges, ilk kez Capial'e konuştu. Perakende
pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri
stratejileri anlattı:
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?