Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız


Capital:Perakende de son trendler neler ve sizin bu anlamda yatırımlarınız neler olacak?
- Ulaşılabilirlik çok önemli bir trend. Bunu perakende zincirlerinin şu anki konumlama stratejisinden de anlayabilirsiniz. Petrol ve yakıt fiyatları pahalı, bu nedenle müşteriler kendilerine yakın yerlerdeki zincirleri tercih ediyor. Online çok önemli. Bilgisayarın başında alışveriş yapmak çok daha avantajlı hale gelecek. Bu, gelişen bir trend olacak. Artık çalışanlar eğlenebilecekleri, mutlu olabilecekleri iş ortamlarını tercih ediyor. İş sahiplerinin mutlaka dikkat etmesi gereken özelliklerden biri iş ortamının eğlenceli olması.

Capital: Tüketici tercihleri ne yönde değişiyor? Siz bu değişime nasıl yanıt vermeye çalışıyorsunuz?
- Türkiye’deki tüketim konusunda çok fazla bir şey söylemem doğru olmayabilir ama global olarak şunu söyleyebilirim... Tüketim, sağlıklı ürünlere doğru kayıyor. Taze ve yüksek kaliteli ürünlere karşı çok büyük bir hareket var. Bu, aslında eğitim meselesi. Eğer insanların yaşantısını değiştirmek istiyorsanız onları çocukken eğitmeniz gerekiyor. Öbür türlü insanların tüketim alışkanlıklarını değiştirmek çok zor. Burada bir tanıdığım bana gazlı içecekleri sevdiğini söyledi. Ancak çocuğu ona bu ürünleri içmemesini söylemiş, çünkü okulda bu şekilde eğitim alıyor. Örneğin böyle bir değişim burada da olacak. Bu işler eğitimle başlar, sonra tedarikçiler ürünlerini değiştirmeye başladı.

Capital: Sizce pazarda yeni rakiplere ihtiyaç var mı? Pazar payı dağılımını nasıl buluyorsunuz?
- Ulaşılabilirlik, online gibi konularda pazarda büyük bir potansiyel var. Yani pazar hala küçük... Modern ticaret yöntemiyle iş yapan perakende zincirleri, pazarın sadece yüzde 40’ını oluşturuyor, yani yüzde 60 gibi bir potansiyel var. Gelişmiş pazarlarda bu oran yüzde 90.

Capital: Uyum, Migros gibi çeşitli yerel markalara çeşitli dönemlerde talip olduğunuz yönünde söylentiler çıktı. Bu tarz fırsatlara açık mısınız?
- Türkiye, Tesco için öncelik arz eden pazarlardan biri. Bizim burada hala küçük bir pazar payımız var. Bu nedenle pazarın hangi alanlarında büyüyeceğimize bakıyoruz. Perakende sektörünün hangi alanlarında ilerleyebiliriz diye büyüme stratejimizi oluşturuyoruz. Birçok kişiyle görüşüyoruz. Her zaman fırsatları izliyor ve dinliyoruz. Eğer biri satış yapmak istiyorsa biz ilgilenmekten mutluluk duyarız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz