Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız


Capital: Organize perakendede pazarın konsolide olacağı yönünde yorumlar var. Siz nasıl bir gelişme bekliyorsunuz?
- Bence sektörde konsalidasyon kaçınılmaz. Bu sektörün gelişmesinin bir parçası. Dediğim gibi biz fırsat kolluyoruz. Tesco tarihinde, ekonomik anlamı olan pazarlıklar içine girmiştir. Bazı teklifler ekonomik açıdan anlamsız olduğu zaman yatırım içine girmeyiz.

Capital: Dünyada perakendecilikte rekabet nereye gidiyor? Siz bu rekabete kendinizi nasıl adapte ediyorsunuz?
- İnternet çok büyük değişim yaratacak. Örneğin dünyada Tesco, en büyük online perakende zinciri. Bu konumunu gıda dışında da sürdürmeyi hedefliyor.

Capital: Sizinle birlikte Tesco Kipa’nın vizyonunda ne tür değişimler göreceğiz?
- Tesco Kipa’yı çok daha yakın, müşterilerin en çok tercih ettiği marka olarak göreceksiniz. Tes-co Kipa’nın nerede olursa olsun farklı formatlarda ilerleyen bir şirket olmasını hedefliyoruz. Belki de en önemlisi insanların güvendiği bir marka olmak istiyoruz.


Yeni CEO’nun hareket planı
1- Ülkenin batısında kalmamızın nedeni ekonomik... Dağıtım merkeziniz neredeyse o bölgelerde yayılmanız çok daha doğru.
2- 3-4 yıl yine Ege Bölgesi’ne odaklanacağız. Uzun vadede Türkiye’nin farklı bölgelerine yayılacağız.
3- Türkiye’de farklı formatlarda büyümeyi hedefliyoruz. Bu, en büyük olacağız anlamına gelmiyor ama bazı konularda “en iyisi” olacağız.
4- Müşteriyi dinlemek ve bizden beklenilenlere cevap verebilmek konusunda en iyi olmak niyetindeyiz.
5- Benim odağım satış figürleri, pazar payları, sepet ölçüsü ya da mağazanın sayısı değil.
6- Hedefim Kipa’yı çalışılacak mükemmel bir yer, mükemmel bir alışveriş noktası ve mükemmel bir komşu yapmak.
7- İstanbul, bizim için çok önemli. İstanbul’da mağaza açmaya başladık ve bu yatırım devam edecek.
8- Fırsatları sürekli izliyoruz. Türkiye’de hala küçük bir pazar payımız var. Bu nedenle pazarın hangi alanlarında büyüyeceğimize bakıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz