Sağlıklı ürünler

Jean-Marc Saubade ile haziranda İstanbul’da düzenlenecek forumu ve sektördeki gelişmeleri konuştuk.

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sağlıklı ürünler


P&G’den Coca Cola’ya dünyanın en önemli CEO’larını bu foruma üye olmaya iten unsur nedir?
- Aslında baktığınızda birbirleriyle kıyasıya rekabet eden şirketleriz. Ancak birlikte yapacağımız işler de var.  Özellikle sürdürülebilirlik, yapılan işlerin çevreye etkisi ve bunları azaltacak yolları birlikte aramak gibi konular bizi bir araya getiren nedenlerin başında geliyor.

Forum olarak en önemli amacınız, hedefiniz nedir?

- Amacımız daha iyi iş yaparak daha iyi bir yaşam elde etmek. Forum bizim sektör olarak birlikte çalışmamızı, tek bir ağızdan konuşmamızı sağlıyor. Tüketici ürünleri sektöründe faaliyet gösteren gıda, perakende ve dağıtım şirketleri olarak en önemli misyonumuz müşterilerimize, tüketicilerimize ve topluma sunduğumuz hizmetlerin değerini, kalitesini ve hızını geliştirmek.  Bu kapsamda en önemli hedefimiz gıda güvenliğinin sağlanması, küresel ısınma ve iklim değişikliğinin önlenmesi.

Forumun aldığı kararlar ne kadar bağlayıcı? Üye şirketlerin bunlara uyma zorunluluğu nedir?

- Baktığınızda forumun kuruluş misyonu doğrultusunda perakendeci ve üreticilerin ortaklaşa aldığı tüm kararlar yazılı ve resmi olarak belirtildi. Tüm bu kararlara uyum otoriteler tarafından özgürce kabul edilip benimsendi. Bu kararlar her aşamada forumun üyeleriyle paylaşıldı ve daha geniş bir kitleye bildirildi. Bu amaçla, foruma üye şirketler aldığımız kararlar konusunda kendi bireysel girişimlerini hazırlayacak, hükümet ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yürütecek.

Forumun eş başkanı Coca-Cola’nın CEO’su Muhtar Kent. Forum üyelerinin temsil ettiği büyüklük nedir? Dünyada toplam tüketici pazarının yüzde kaçını temsil ediyorsunuz?

- Foruma üye perakendeciler ile dağıtım şirketlerinin cirolarının toplamı 2,5 trilyon Euro’yu buluyor. Bu da Almanya’nın gayri safi milli hasılasına eşit. Ayrıca üye şirketlerimizde 10 kişi çalışıyor. Dolayısıyla gördüğünüz gibi üyelerimiz değişimi yaratacak gerçek gücü elinde bulunduruyorlar.

Dünyada tüketici perakendesi sektörünün büyüklüğü nedir? 2012 sonunda pazarın büyüklüğü ne olur?
- Çok iyi bir soru ancak dünyada perakende sektörünün büyüklüğü konusunda elimizde net bir rakam yok. Tahminlerimize göre dünyada perakende ve tüketici ürünleri sektörünün büyüklüğü geçen yıl 12,6 trilyon doları buldu. Bu yıl da bu rakamın 13,6 trilyon dolara çıkacağını tahmin ediyoruz. 2015’te ise sektörün büyüklüğü 16 trilyon Euro seviyesine yükselecek.

Dünyada pazarın yıllık büyümesi nedir?

Tüketici ürünleri sektörü son 5 yılda yüzde 25 büyüdü. Önümüzdeki dönemde de bu büyümesini sürdürmesini bekliyoruz.

Tüketici Forumu haziranda ilk kez Türkiye’de yapılacak. Neden forumu İstanbul’da gerçekleştirmek istediniz?

- Forum yılda bir kez toplanıyor. Bu yıl, ilk kez Türkiye’de toplanacak. Türkiye’yi seçmemizin en önemli nedeni ekonomik olarak önemli. Ayrıca Asya ve Avrupa arasında bir köprü. İstanbul dünyada önemli bir büyüme bölgesini temsil ediyor. Kentin dinamizmi insana ilham veriyor. Türkiye’nin büyüme başarısını hepimiz görüyoruz ve takdir ediyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz