"SAS CRM'de hızlı büyüyor"

SAS, Dünyanın en büyük bağımsız yazılım şirketi ünvanına sahip.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
SAS CRM'de hızlı büyüyor


SAS, yazılım sektörünün önde gelen oyuncularından biri. Kurulduğu yıldan bu yana sürekli büyüyen şirket, geçen yıl sonu itibarıyla yaklaşık 2,43 milyar dolar ciroya ulaşmış durumda. Gelirlerinin ise yaklaşık yüzde 25'ini Ar-Ge'ye harcıyor. Bunu da 35 yıldır aralıksız büyümesinin altında yatan sır olarak gösteriyor. Şu an dünyadaki en büyük bağımsız yazılım şirketi olma özelliğini taşıyan SAS, 50'nin üzerinde ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye de bu ülkelerden biri. Şirketin 1997 yılından beri Türkiye'de faaliyet gösterdiğini söyleyen SAS Türkiye Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu, cirolarının yüzde 50'sinin CRM'den geldiğini belirtiyor. Turkcell, Yapı Kredi Bankası, Garanti Bankası, Eureko Sigorta, HSBC, Türk Ekonomi Bankası gibi kurumlara uzun yıllardır CRM çözümleri sunduklarını ifade eden Nalbantoğlu, "Portföyümüzde şu anda 80 civarında müşterimiz bulunuyor. Analitik CRM'de geçen yıl şirket olarak yüzde 127 büyüdük ve bütün endüstrilerde kampanyaların daha verimli yapılabilmesi konusuna ağırlık verdik. Ciromuzun yüzde 45-50'sinin CRM alanında bankacılıktan geldiğini görüyoruz. Yüzde 30-35'inin de telekomünikasyon sektöründen geldiğini söyleyebiliriz. Geri kalanı ise diğer sektörlerden geliyor. Bu yeni alanlar da her geçen yıl büyüyor" diye anlatıyor. SAS Türkiye Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu'yla CRM çalışmalarını ve bu alandaki iddialarını konuştuk:

Son dönemde pek çok sektör için CRM'in önemi ortada. SAS olarak siz hangi sektörlere ağırlıklı olarak CRM çözümleri sunuyorsunuz?

- Genel olarak yapmış olduğumuz işi göz önünde bulundurunca çok fazla veri ile uğraşan kurumlara, şirketlere ve organizasyonlara ellerindeki veriyi anlamlı kararlara dönüştürebilmeleri ve bu kararlarla ilgili aksiyonları hızlı bir şekilde almaları konularında yardımcı olduğumuzu söyleyebilirim. Klasik anlamda bakıldığında şirketlere bir sonraki adımı öngörebilme, müşteri davranışlarını modelleyebilme, olası senaryolar arasında iş hedeflerine en uygun olanı seçebilme konularında geçmiş datalarından ve birtakım harici unsurların değerlendirilmesinden faydalanarak yardımcı oluyoruz. Bankacılık, sigortacılık, telekomünikasyon, enerji, perakende ve kamu gibi kurumlarda datanın ne kadar büyük olduğunu düşünürseniz oynadığımız rolün önemini anlamak daha kolay olur. Bugün büyük bankalarımızın 10 milyon civarında kredi kartı sahibi var. Müşterilerinin son 3-5 yıl içinde nerede alışveriş yaptıkları, nelere para harcadıkları, ne kadar harcadıkları, demografik özellikleri ve hatta sosyal medya ve online kanallardaki davranışları gibi bilgileri de düşünürseniz inanılmaz büyük bir veri yığını ortaya çıkıyor. Benzer şekilde operatörleri ya da perakende zincirlerini de düşünebilirsiniz. Özellikle müşteri tarafında müşterilerle ilgili bilgi tutuyorsanız, bu veriler, şirketlerin çok kıymetli kararlar almalarında etkili oluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz