Capital: Başka nasıl hedefleriniz var?
- Kısa vadeli hedefimiz, orta ölçekli bankalar arasında liderliği almak.
Bu da bizim hesabımıza göre kredilerde yaklaşık yüzde 5 pazar payı
anlamına geliyor. Aslında bizim hedefimiz, her ürün grubunda minimum
yüzde 5 pazar payı elde etmek. Bunun dışında orta vadede 650 şube
hedefimiz bulunuyor. Bu yıl yavaş yavaş şube açmaya başladık. 2012'de
10-15 arasında şube açmış olacağız. Bütün illerde şubemizin olmasını
istiyoruz.
Capital: Orta vade derken ne kadarlık bir süreyi kastediyorsunuz?
- 2-3 yıllık bir süreden söz ediyorum.
Capital: 2012 ajandanızın ana başlıkları neler?
- Bu yılki ajandamın ana gündem maddesini, şube verimlilikleri
oluşturacak. Birleşmeyi yaparken organizasyonda yeni bir uygulama inşa
ettik. Kurumsal yatırım bankacılığı diye bir bölüm kurduk. Bu, özellikle
büyük ölçekli firmalara daha fazla yoğunlaşmamızı sağlayacak. BNP'nin
uluslararası alanda know how'ının güçlü olduğu bir ürün gamı.
Dolayısıyla kurumsal yatırım bankacılığının iyi bir şekilde entegre olup
bizim faaliyetlerimize de katkı sağlaması ajandamızın bir diğer ana
başlığı. Biliyorsunuz, Türkiye'yi özel bankacılıkla ilk tanıştıran
bankayız. BNP ile birleşmeden önce özel bankacılık, portföy yönetimi,
dış ticaret bankacılığı, yatırım bankacılığı alanlarında kaslarımız
güçlüydü. Birleştikten sonra KOBİ bankacılığını lanse ettik. Bu alanda
da başarılı olduk. 2012 ajandamda, bankanın bireysel bankacılıkta daha
ileri noktalara taşınması var. Bankanın bugün bireysel bankacılıkta atak
yapması lazım.
Capital: Bireysel bankacılığa asılacağınızı söylediniz. Neler yapacaksınız?
- Bireyselde servis modelini biraz değiştirmek istiyoruz. Daha etkin
satış modeli oluşturacağız. Şube dışı kanallara daha ağırlık vereceğiz.
Türkiye'de 35 milyon internet kullanıcısı var. 47 milyon kredi kartı
kullanıcısı bulunuyor. 65 milyon GSM kullanıcısı var. GSM adedinde
Avrupa birincisiyiz. İçindeyken bunları fark etmiyoruz. Bireysel
bankacılıkta büyük bir potansiyel var. Ama biraz daha teknolojiye dayalı
ve şube dışı bankacılığı birleştiren daha farklı bir model olabilir mi
diye üzerinde çalışıyoruz.
Capital: Bireyselde rekabeti de düşündüğümüzde yeni müşteri edinmek kolay mı?
- Gördüğümüz kadarıyla yeni müşteri edinmekte bir problem yok. Önemli
olan edindiğiniz müşteriyi elde tutmak. Ajandamızın bir maddesi de bu
olacak. Türkiye'de müşteri çok sadık değil. Çok hızlı banka
değiştirebiliyor. Dolayısıyla edinmek kadar elde tutmak da çok önemli.
Capital: TEB bu yoğun rekabetin içinde nasıl farklılaşacak?
- TEB'i farklılaştıran çok fazla alan var zaten. Biz KOBİ bankacılığını
2005'te lanse ettik. O zaman küçük ve orta ölçekliler Türk
bankacılığının gündemine yavaş yavaş girmeye başlamıştı. Şu anda gururla
söyleyebilirim ki KOBİ bankacılığı denince ilk 3 bankadan biriyiz. IFC,
bizi dünyada finans dışı KOBİ servisinde en iyi 3 bankadan biri seçti.
Arkadaşlarımızla birlikte TEB KOBİ Akademi için 34 il gezdik. 1.000'den
fazla KOBİ'ye danışmanlık verdik. 10-12 ilde gelecek stratejileri
toplantıları yaptık. DEİK istedi Kıbrıs'a bile gittik. Sektör analizleri
gerçekleştirdik. Dolayısıyla zaman ve emek harcarsanız sahayı da iyi
dinlerseniz müşteri bunun cevabını veriyor. Bize bazen "Siz özel
sektörün Halk Bankası'sınız" diyorlar. Burada ne yapıyorsak benzerini
ajandamıza koyduk bireysel bankacılıkta da farklı şeyler yapacağız.
Orada da yeni şeyler yapmak istiyoruz.