Üç yılda ortanın lideri olacağız

Türk Ekonomi Bankası Genel Müdürü Varol Civil, birleşme sürecini ve yeni ajandasını Capital'e anlattı.

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Üç yılda ortanın lideri olacağız


Capital:
Başka nasıl hedefleriniz var?
- Kısa vadeli hedefimiz, orta ölçekli bankalar arasında liderliği almak. Bu da bizim hesabımıza göre kredilerde yaklaşık yüzde 5 pazar payı anlamına geliyor. Aslında bizim hedefimiz, her ürün grubunda minimum yüzde 5 pazar payı elde etmek. Bunun dışında orta vadede 650 şube hedefimiz bulunuyor. Bu yıl yavaş yavaş şube açmaya başladık. 2012'de 10-15 arasında şube açmış olacağız. Bütün illerde şubemizin olmasını istiyoruz.

Capital: Orta vade derken ne kadarlık bir süreyi kastediyorsunuz?
- 2-3 yıllık bir süreden söz ediyorum.

Capital: 2012 ajandanızın ana başlıkları neler?
- Bu yılki ajandamın ana gündem maddesini, şube verimlilikleri oluşturacak. Birleşmeyi yaparken organizasyonda yeni bir uygulama inşa ettik. Kurumsal yatırım bankacılığı diye bir bölüm kurduk. Bu, özellikle büyük ölçekli firmalara daha fazla yoğunlaşmamızı sağlayacak. BNP'nin uluslararası alanda know how'ının güçlü olduğu bir ürün gamı. Dolayısıyla kurumsal yatırım bankacılığının iyi bir şekilde entegre olup bizim faaliyetlerimize de katkı sağlaması ajandamızın bir diğer ana başlığı. Biliyorsunuz, Türkiye'yi özel bankacılıkla ilk tanıştıran bankayız. BNP ile birleşmeden önce özel bankacılık, portföy yönetimi, dış ticaret bankacılığı, yatırım bankacılığı alanlarında kaslarımız güçlüydü. Birleştikten sonra KOBİ bankacılığını lanse ettik. Bu alanda da başarılı olduk. 2012 ajandamda, bankanın bireysel bankacılıkta daha ileri noktalara taşınması var. Bankanın bugün bireysel bankacılıkta atak yapması lazım.

Capital: Bireysel bankacılığa asılacağınızı söylediniz. Neler yapacaksınız?
- Bireyselde servis modelini biraz değiştirmek istiyoruz. Daha etkin satış modeli oluşturacağız. Şube dışı kanallara daha ağırlık vereceğiz. Türkiye'de 35 milyon internet kullanıcısı var. 47 milyon kredi kartı kullanıcısı bulunuyor. 65 milyon GSM kullanıcısı var. GSM adedinde Avrupa birincisiyiz. İçindeyken bunları fark etmiyoruz. Bireysel bankacılıkta büyük bir potansiyel var. Ama biraz daha teknolojiye dayalı ve şube dışı bankacılığı birleştiren daha farklı bir model olabilir mi diye üzerinde çalışıyoruz.

Capital: Bireyselde rekabeti de düşündüğümüzde yeni müşteri edinmek kolay mı?
- Gördüğümüz kadarıyla yeni müşteri edinmekte bir problem yok. Önemli olan edindiğiniz müşteriyi elde tutmak. Ajandamızın bir maddesi de bu olacak. Türkiye'de müşteri çok sadık değil. Çok hızlı banka değiştirebiliyor. Dolayısıyla edinmek kadar elde tutmak da çok önemli.

Capital: TEB bu yoğun rekabetin içinde nasıl farklılaşacak?
- TEB'i farklılaştıran çok fazla alan var zaten. Biz KOBİ bankacılığını 2005'te lanse ettik. O zaman küçük ve orta ölçekliler Türk bankacılığının gündemine yavaş yavaş girmeye başlamıştı. Şu anda gururla söyleyebilirim ki KOBİ bankacılığı denince ilk 3 bankadan biriyiz. IFC, bizi dünyada finans dışı KOBİ servisinde en iyi 3 bankadan biri seçti. Arkadaşlarımızla birlikte TEB KOBİ Akademi için 34 il gezdik. 1.000'den fazla KOBİ'ye danışmanlık verdik. 10-12 ilde gelecek stratejileri toplantıları yaptık. DEİK istedi Kıbrıs'a bile gittik. Sektör analizleri gerçekleştirdik. Dolayısıyla zaman ve emek harcarsanız sahayı da iyi dinlerseniz müşteri bunun cevabını veriyor. Bize bazen "Siz özel sektörün Halk Bankası'sınız" diyorlar. Burada ne yapıyorsak benzerini ajandamıza koyduk bireysel bankacılıkta da farklı şeyler yapacağız. Orada da yeni şeyler yapmak istiyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz