Vodafone "Kırmızı Bulut"la KOBİ'lere çözümler sunuyor

Engin Aksoy, bulut bilişimle ilgili çalışmalarını ve Türkiye hedeflerini anlatıyor.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Vodafone "Kırmızı Bulut"la KOBİ'lere çözümler sunuyor

Şu anda bu uyumun tam anlamıyla sağlandığını söylemek mümkün olmasa da yapılan araştırmalar, dünya genelinde kurumların bulut bilişim teknolojilerini artan oranlarda kullandıklarını ortaya koyuyor. Bu noktada özellikle küçük ve orta ölçekli firmalarda teknolojik ve organizasyonel engellerin ortadan kalkması hayati önem arz ediyor. Bununla beraber güvenlik ve performans da kuruma özel buluta geçişi engelleyen iki önemli faktör olarak karşımıza çıkıyor. Gartner, 2016 yılında kurumların, yüzde 40 oranında, öncesinde güvenlik testi yaptırmak suretiyle bulut bilişim hizmeti alacağını öngörüyor. Biz de Vodafone Türkiye olarak bulut bilişimin güvenlik özelinde getirdiği endişeleri gidermek adına 2008 yılından bu yana kişisel mahremiyet prensipleri uyguluyoruz. Bilgi ve işletim sistemlerimiz, herhangi bir güvenlik açığı oluşmaması açısından periyodik olarak test ediliyor ve geliştiriliyor. Veri güvenliği sistemlerimizin ve süreçlerimizin kalitesi ve güvenliği, ISO 27001 belgesi ile belgelenmiş durumda.

Sizin pazardaki payınız nedir? Bu payı yıl sonunda nereye çıkarmayı planlıyorsunuz?
- Vodafone Türkiye olarak, pazar payımızın giderek arttığını söyleyebilirim. Bulut bilişim alanındaki en öncelikli hedefimizi, müşterilerimizin ihtiyaçları olan bütün servisleri tek elden sağlamalarına imkân vermek olarak özetleyebiliriz.

En çok talep hangi sektörlerden, hangi tip şirketlerden geliyor?
- Vodafone İş Ortağım Kırmızı Bulut hizmetini sektörel bazda bir ayrıma tabi tutmak yerine, küçük ve orta ölçekli yatırım maliyetine katlanamadığı için daha önceden bu hizmetleri alamayan işletmelerden talep geliyor demek daha doğru olacak. Bu da, Vodafone İş Ortağım Kırmızı Bulut’un hedeflediği alanlara ulaştığının bir göstergesi... 

YÜZDE 95 TASARRUF SAĞLIYOR

Bulut bilişimin şirketlerin giderlerinde önemli düşüşler yaptığı bilinen bir gerçek. Engin Aksoy, Vodafone İş Ortağım Kırmızı Bulut’un basit bir hesaplama ile şirketin web altyapısı için gerekli girdilerden sunucu, tasarım, e-posta, güvenlik, personel ve hosting için aylık 2 bin TL olan masraflarını 100 TL gibi bir rakama indirerek şirketlere yaklaşık yüzde 95’lere varan tasarruf imkanı sağladığını dile getiriyor. “Ayrıca buna paralel olarak şirketlerin performanslarına ciddi bir katkı yapıyor. Bunun geri dönüşünü ise çok kısa bir zaman içinde alabiliyorsunuz” diyor.

KOBİ’LER TEKNOLOJİYE ULAŞIYOR
KENDİ SİTELERİNİ KURUYORLAR

Vodafone İş Ortağım Kırmızı Bulut’un e-posta ve web yönetimi hizmetleriyle şirketlerin kendi isimlerini taşıyan bir alan adına ve e-posta adreslerine sahip olabildiğini belirten Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, pakete dahil olarak sunulan web tasarımı çözümüyle şirketlerin kendi web sitelerini de oluşturabildiğini söylüyor.

KURUMSAL KİMLİK KAZANDIRIYOR
Aksoy, “Bu da firmaların internet ortamına taşınarak bilinirliklerini artırmalarını ve daha profesyonel bir kurumsal kimlik kazanmalarını sağlıyor” diyor. Kırmızı Bulut’un sunduğu bir diğer paket Vodafone Locate ile de, şirketlerin mobil ekiplerini herhangi bir altyapı veya yazılım yatırımı yapmadan, web ortamındaki sayısal ve uydu haritaları üzerinden izleyerek maliyet avantajı elde ettiklerine dikkat çekiyor.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz