Yapıcı, hoşnutsuz

Muhtar Kent, "başarıyı nasıl tekrarlayacağını" ayrıntılı bir şekilde bizimle paylaştı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yapıcı, hoşnutsuz


Capital: Bütün bunların yanı sıra içecek pazarında da payınız artıyor, değil mi?
- Pazar payı açısından tarihin en yüksek değerine ulaştığımızı söylemek isterim.

Capital: Tarihin en iyi pazar paylarına nasıl ulaştınız, rakiplerinize göre neyi farklı yaptınız?
- Öncelikle ürün portföyümüzü artırdık. Tarihimizde ilk defa milyar dolarlık 15 adet markanın sahibi olduk. Bu çok önemli. Son 2-3 yılda 3 tane 20 milyar dolarlık satış yapan marka yarattık. Yani birincisi, portföy genişliyor. İkincisi yenilikçilik. Ürün, dağıtım modelleri, mikro dağıtım ve pazarlama alanlarında bir sürü yeniliği devreye aldık. Özellikle bu yenilikleri Afrika'da, Asya'da başarıyla gerçekleştirdik. Portföy, yenilikçilik ve bir de vizyon. Vizyonun herkes tarafından ulaşılıyor olması, ortaklarımızla uyumlu şekilde çalışmak çok önemli. Şirket olarak başarıya ulaşmamızda bunlar önemli faktörler oldu. Bir de pazarlamamızın kalitesi ve şekli arttı.

Capital: Bundan ne anlıyoruz?
- Bundan şunu anlıyoruz: Birincisi, sosyal medyayı kullanmada çok başarılıyız. Facebook'ta 41 milyon üyemiz oldu. Dünyada bir markanın sahip olduğu en fazla üyeli Facebook sayfasına ulaştık. Bundan daha büyük ölçekli bir sayfa daha yok. Sosyal medyaya geçmişte pazarlamadan yüzde 1-2 pay koyarken, şimdi 20-25'lere çıkıyoruz. Sosyal medyadaki başarımız çok önemli. Sosyal medyadaki başarımız da şuradan kaynaklanıyor: Markalarımız güçleniyor. Bütün bunlar daha etkin verimli pazarlarda, daha etkin ve verimli ortaklarla çalışmanın sonucu.

“Türkiye’nin son 10 yılda yarattığı orta sınıf önemli”
ÇOK HIZLI BÜYÜYOR

Türk ekonomisi bence dışarıdan son 4-5 yılın en başarılı ekonomilerden biri olarak görülüyor. Krize rağmen büyüyor. Son 10 yılda ağırlıklı olarak en hızlı büyüyen ekonomilerden biri. Yüzde 5’ten fazla büyüyor.
SÜREKLİLİK İLGİ ÇEKİYOR
Ancak, yatırımcılar ve insanlar süreklilik istiyor. Dünyaya baktığınız vakit belki de en fazla süreklilik Türkiye’de. Bir kabine üyesinin, bir bakanın ne kadar süre iş başında olduğu çok önemli. İyi veya kötü ama süreklilik çok önemli bir şey.
ORTA SINIFA DİKKAT
Türkiye’nin son 10 yılda yarattığı orta sınıf çok önemli. Burada orta sınıftan da kastım oldukça basit: Belirli taşınmazların sahibi olabilen ailelerden söz ediyorum. Ev, araba, buzdolabı ve TV gibi taşınmazları alabilen, çocuklarına kendilerinden daha fazla olanak sağlayan aileler yaratılabiliyorsa bu çok pozitif ve önemli bir gelişmedir.

Capital: Portföy genişlemesinden söz ettiniz. Bu genişlemeyi nasıl sürdüreceksiniz? Organik mi, yoksa satın almalar devam edecek mi?
- Satın alma her zaman olacak. Yarattığımız milyar dolarlık markalar içinde satın aldıklarımız da oldu. Vitamin Water, Jugos Del Valle ve Honest Tea gibi.. Örneğin, Jugos Del Valle, 400 milyon dolarlık bir markaydı ve 2 yıl içinde milyar dolara ulaştı, hatta çok aştı. Satın almalar bizim için çok önemlidir, bunlara devam edeceğimizi söyleyebilirim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz