Capital: Bütün bunların yanı sıra içecek pazarında da payınız artıyor, değil mi?
- Pazar payı açısından tarihin en yüksek değerine ulaştığımızı söylemek isterim.
Capital: Tarihin en iyi pazar paylarına nasıl ulaştınız, rakiplerinize göre neyi farklı yaptınız?
- Öncelikle ürün portföyümüzü artırdık. Tarihimizde ilk defa milyar
dolarlık 15 adet markanın sahibi olduk. Bu çok önemli. Son 2-3 yılda 3
tane 20 milyar dolarlık satış yapan marka yarattık. Yani birincisi,
portföy genişliyor. İkincisi yenilikçilik. Ürün, dağıtım modelleri,
mikro dağıtım ve pazarlama alanlarında bir sürü yeniliği devreye aldık.
Özellikle bu yenilikleri Afrika'da, Asya'da başarıyla gerçekleştirdik.
Portföy, yenilikçilik ve bir de vizyon. Vizyonun herkes tarafından
ulaşılıyor olması, ortaklarımızla uyumlu şekilde çalışmak çok önemli.
Şirket olarak başarıya ulaşmamızda bunlar önemli faktörler oldu. Bir de
pazarlamamızın kalitesi ve şekli arttı.
Capital: Bundan ne anlıyoruz?
- Bundan şunu anlıyoruz: Birincisi, sosyal medyayı kullanmada çok
başarılıyız. Facebook'ta 41 milyon üyemiz oldu. Dünyada bir markanın
sahip olduğu en fazla üyeli Facebook sayfasına ulaştık. Bundan daha
büyük ölçekli bir sayfa daha yok. Sosyal medyaya geçmişte pazarlamadan
yüzde 1-2 pay koyarken, şimdi 20-25'lere çıkıyoruz. Sosyal medyadaki
başarımız çok önemli. Sosyal medyadaki başarımız da şuradan
kaynaklanıyor: Markalarımız güçleniyor. Bütün bunlar daha etkin verimli
pazarlarda, daha etkin ve verimli ortaklarla çalışmanın sonucu.
“Türkiye’nin son 10 yılda yarattığı orta sınıf önemli”
ÇOK HIZLI BÜYÜYOR
Türk ekonomisi bence dışarıdan son 4-5 yılın en başarılı ekonomilerden
biri olarak görülüyor. Krize rağmen büyüyor. Son 10 yılda ağırlıklı
olarak en hızlı büyüyen ekonomilerden biri. Yüzde 5’ten fazla büyüyor. SÜREKLİLİK İLGİ ÇEKİYOR
Ancak, yatırımcılar ve insanlar süreklilik istiyor. Dünyaya baktığınız
vakit belki de en fazla süreklilik Türkiye’de. Bir kabine üyesinin, bir
bakanın ne kadar süre iş başında olduğu çok önemli. İyi veya kötü ama
süreklilik çok önemli bir şey. ORTA SINIFA DİKKAT
Türkiye’nin son 10 yılda yarattığı orta sınıf çok önemli. Burada orta
sınıftan da kastım oldukça basit: Belirli taşınmazların sahibi olabilen
ailelerden söz ediyorum. Ev, araba, buzdolabı ve TV gibi taşınmazları
alabilen, çocuklarına kendilerinden daha fazla olanak sağlayan aileler
yaratılabiliyorsa bu çok pozitif ve önemli bir gelişmedir.
Capital: Portföy genişlemesinden söz ettiniz. Bu genişlemeyi nasıl sürdüreceksiniz? Organik mi, yoksa satın almalar devam edecek mi?
- Satın alma her zaman olacak. Yarattığımız milyar dolarlık markalar
içinde satın aldıklarımız da oldu. Vitamin Water, Jugos Del Valle ve
Honest Tea gibi.. Örneğin, Jugos Del Valle, 400 milyon dolarlık bir
markaydı ve 2 yıl içinde milyar dolara ulaştı, hatta çok aştı. Satın
almalar bizim için çok önemlidir, bunlara devam edeceğimizi
söyleyebilirim.