"Yeni CEO'nun"U Dönüşü"planı"

Grubun isteğiyle hazırlanan U dönüşü programını hızla uygulamaya koyan Timuray, her alanda değişime gitti.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni CEO'nun"U Dönüşü"planı
Serpil Timuray, CEO koltuğunda ilk 8 ayı geride bıraktı. Vodafone, göreve geldiğinde kendisine ve ekibine, “Türkiye’de kalıcıyız ve bize bir U dönüşü programı hazırlayın” dedi. Çünkü onun deyimiyle Vodafone Türkiye’de dibi görmüştü. O ve ekibi, bir U dönüşü programı hazırladı. 2009, bu planın icra edileceği bir yıl olacak. Timuray, bu plan doğrultusunda, 8 ay içinde şirket içinde
ciddi değişikliklere gitti. Organizasyonel anlamda fonksiyonlara dayalı bir yönetim yapısına geçti. 33 kişilik bir ekiple katılımcı yönetimi benimsedi; şirketin gelecek stratejilerini belirledi. Markayı, özellikle yüksek gelirli Türk tüketicisine tanıtmak için çalışma kararı aldı.
Tüm bu değişikliklerin meyveleri de yavaş yavaş alınmaya başlandı. Vodafone Türkiye’nin, 2009 mali yılının ilk çeyreğinde, bir evvelki çeyreğe göre ciroda çift haneli artış görülüyor. Abone başı gelir de 11.7 liradan 13,7 liraya çıktı. Bu rakamları “memnuniyet verici sinyaller” olarak niteleyen Timuray, “Nisan-haziran arası 637 milyon TL ciromuzla gelirler açısından ikinci operatörüz. Zaten abone sayısında kuvvetli ikinci operatör konumdayız. Orta vadede daha da kuvvetli bir ikinci operatör olmayı hedefliyoruz.”
Vodafone Türkiye’nin CEO koltuğuna, telekom alanının ilk ve tek kadın CEO’su olarak oturan Serpil Timuray, ilk 8 ayını Capital’e anlattı. Timuray’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
Capital:  CEO’luk koltuğuna oturduğunuz 1 Ocak itibarıyla ne gibi değişikliklere gittiniz?
2009, şirketimiz için çok önemli bir yıl. Vodafone’un Türkiye’deki yerini kuvvetlendirmek amacıyla stratejik planını tekrar kurguladık. Bu anlamda 2009’u, Vodafone Türkiye için bir milat yılı olarak tayin ettik.
Bu doğrultuda, icra kurulumuza ilaveten genişletilmiş bir yönetim ekibimizle beraber stratejik planımızı tekrar kurguladık. Vodafone Türkiye’yi uzun dönemde istikrarlı şekilde büyütecek bir program inşa ettik. Misyon ve vizyonumuzu belirledik. Misyon olarak, Türk tüketicilerinin her an, her yerde iletişim hizmetlerini sağlayan ve bu sayede onların hayatını zenginleştiren bir grup olmayı hedefledik. Vizyon olarak da paydaşlarımızla beraber istikrarlı, kalıcı bir büyüme programını yaratmak suretiyle Türkiye’de en çok pazar payı büyümesi kazanan bir takım olmayı belirledik. “Uzun menzilli plan” çerçevesinde 10 yıllık programımızı oluşturduk.
Capital:  Bu büyüme programı çerçevesinde neler yaptınız?
Özellikle 2009’u pazarda konumumuzu kuvvetlendireceğimiz bir yıl olarak tayin edip, ana stratejilerimizi belirledik. Birinci ve en önemli stratejimiz, markamızı Türkiye’de tanıtmak ve bu sayede Türk tüketicisinin zihninde ve kalbinde benimsenen, takdir edilen bir marka oluşturmak. Ayrıca bu strateji, Türkiye’deki tüm paydaşların gözünde takdir edilen bir kurum olmayı da barındırıyor.
İkinci stratejik hedefimiz, müşteri memnuniyetine odaklanmak. Türkiye’de müşteri odaklı iletişim uzmanı olarak tanınmak istiyoruz. Müşteri memnuniyeti derken altyapıdan dağıtım ağına, değer dengesine kadar çok kapsamlı bir yapıdan bahsediyoruz. Elbette ki ürünümüzün vaatlerini yerine getirmesi için sektörümüzde altyapı ve şebeke ağımızın çok kuvvetlenmesi gerekiyordu ki bunun için Vodafone Türkiye, son 2 yılda baz istasyonu sayısını 2 misline, yani 11 bine çıkardı. Geçtiğimiz 6 ayda da, 400 baz istasyonunu daha devreye soktuk. Şu an Türkiye’nin 81 ilinde, nüfusun yüzde 98’ini kapsıyoruz. Bir numaralı pazar payına sahip operatör de yüzde 99’una ulaşıyor. Diğer yandan 3G teknolojisi için kuvvetli yatırımlara başladık, yine son 6 ayda 2 bin baz istasyonunun planlamasını yapıp ağustos itibarıyla devreye soktuk. 3G’yi, 81 ilde aynı anda lanse ederek nüfusun yüzde 60’ına ulaştırıyoruz. Bunlar çok iddialı rakamlar ve uzun dönemli müşteri memnuniyetine olan odağımızı gösteriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz