"Yeni hedef ulaşılmayan adresler"

Türkiye’nin birçok dev markası, henüz fiziki olarak ülkenin yüzde 100’ünü kapsamıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni hedef ulaşılmayan adresler
İstanbul’da neredeyse her köşe başında olmasına karşın Türkiye genelinde 9 ilde hiç BİM mağazası bulunmuyor. Migros, sadece Ankara’da 23 mağazasıyla yer alırken 15 il henüz Migros’la tanışmadı.
İzmir’de 79 şubesi bulunan Akbank’ın ise 5 ilde bir şubesi bile yok. Binek otomotiv pazarının lideri Renault 7, otomotiv sektörünün en büyük oyuncusu Tofaş Fiat ise bugüne kadar 19 şehre giriş yapmadı. Türkiye genelinde 60 ilde 500 satış noktası olan  ambalajlı su sektörünün en büyük oyuncusu Erikli Nestle Waters ise 21 ile ulaşmıyor.
Hepsi bu kadar değil. İllerin yanı sıra Türkiye’de birçok ilçenin de dev markalara erişimi sağlanmamış durumda. Örneğin 381 ilçede Arçelik bayi, 662 ilçede İş Bankası şubesi, 23 ilçede Aygaz satış noktası,  73 ilçede Petrol Ofisi istasyonu ve 73 ilçede Turkcell satış merkezi yer almıyor.
Türkiye 81 ili ve 923 ilçesiyle büyük bir coğrafya. Liderliğe oynayan birçok markanın hedefinde, ülkeyi baştan sona kapsamak var. Çünkü, uzmanlara göre bir ülkede en az yüzde 80-90 bulunabilir olan markalar, “lider” ya da “şampiyon” sayılıyor. Birçok marka da büyürken daha fazla pazara yayılarak ilerliyor.
Bugün markaların ayak izlerini takip ettiğimizde, hala gitmedikleri noktalar olduğu da görülüyor. Peki yayılmada öncelik tanınmayan ve listenin sonunda yer alan bu il ve ilçeler hangileri?
Capital, bu soruyu merak ederek önce Türkiye’de lider markaların kaç ili kapsadığını araştırdı. Ardından da henüz bulunmadıkları noktaları saptadı. Araştırma sonucunda henüz gidilmeyen yerlerin nereler olduğu, buralara neden gidilmediği ve şu ana kadar ne kadarlık bir satın alma gücünün göz ardı edildiği sorularının yanıtı ortaya çıktı.  

81 İLİ KAPSAYANLAR
Turkcell, Türk Telekom, Petrol Ofisi, Arçelik, Vestel, İş Bankası, Anadolu Sigorta, Aygaz, Türk Pirelli, Coca-Cola ve İstikbal gibi sektörünün lideri birçok marka, Türkiye’de 81 ilde satış noktaları ve mağazaları aracılığı ile tüketiciye ulaşıyor. Yani Türkiye’yi il bazında yüzde 100 kapsıyor.
İlçe bazında ise en yayılmacı marka Coca-Cola. Şirket Türkiye’de bulunan toplam 923 ilçenin tümünde 300 binin üzerinde satış noktasıyla varlık gösteriyor. Coca-Cola’nın yanı sıra LPG sektörünün devi Aygaz ve Petrol Ofisi çok sayıda ilçede yer alarak Türkiye’de bulunurluğu en yaygın markaların başında geliyor.
Örneğin Aygaz, 900 ilçede 2 bin 100 satış noktasıyla konumlanmış durumda. Türkiye’nin akaryakıt devi Petrol Ofisi de liderliğini 850 ilçedeki toplam 3 bin 200 istasyonla kanıtlıyor.
Yüzde 54’lük payıyla beyaz eşya sektörünün en büyük oyuncusu Arçelik de ilçe bazındaki yaygınlık anlamında liderliğini ortaya koyan bir konumda. Şirket, 542 ilçede 4 bin 500 bayisiyle tüketicinin karşısına çıkıyor.
İndirimli marketler konseptinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısı olan ve bu alandaki liderliği elinden bırakmayan BİM, 72 ilde varlık göstererek tüm Türkiye’yi kapsamasa da ilçe bazında daha iyi bir performans sergiliyor. BİM’in 527 ilçede 2 bin 560 mağazası bulunuyor.



LİDERLERİN ULAŞAMADIĞI YERLER
Liderlerin ulaşmadığı il sayısı ve bu illerin hangileri olduğuna gelince...

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz