Yuvarlanan bütçeler geliyor

Bugünlerde şirketlerin gündeminde 2014 bütçesi var.

1.11.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yuvarlanan bütçeler geliyor

İDDİALI BÜYÜME HESAPLARI
Gelelim büyüme hesaplarına... Sektör bağımsız her oyuncu yeni dönemde bütçelerde geleceğe ait net bir büyüme beklentisi oluşturmanın zor olacağı görüşünde. Özellikle Orta Vadeli Plan’da (OVP) büyüme beklentisinin aşağı yönlü revize edilmiş olması da bu durumu tetikliyor. 2014 için yüzde 5 olan büyüme hedefi yüzde 4’e indirilmiş durumda.

Anadolu Grubu CFO’su Can Çaka da geleceğe ait beklenti oluşturmanın zor olduğu bir dönemde olduğumuzu düşünenlerden. Çaka, bu nedenle bir oran vermekten de kaçınıyor. Kendilerinin görece düşük ama kaliteli bir büyüme hedeflediklerini söylüyor ve “Büyüme ve yatırım dengesinde, temkinli büyüme varsayımıyla uzun vadeli stratejilerimizi destekleyen, piyasa konumumuzu ve rekabetçiliğimizi artıracak kaliteli büyüme beklentilerimiz var” diye konuşuyor. Öte yandan birçok şirket yeni yılda çift haneli büyüme ritmini devam ettirmekten yana. Asaş Alümin-yum’un 2014 yılı bütçesinde reel büyüme tahmini yüzde 11,9 olarak yer alıyor. Aydınlı Grubu, GSMH’de yüzde 4,2 büyüme beklerken kendi yurtiçi satışlarında yüzde 22 büyüme hedefliyor.

Çilek Mobilya Genel Müdürü Muzaffer Çilek, yeni yılda yüzde 20 büyüme öngördüklerini ifade ediyor. Doğtaş CEO’su Davut Doğan ise daha iddialı hedefler ortaya koyuyor. “2014’te Doğtaş’ta yüzde 20, Kele-bek’te yüzde 50 büyüyeceğiz” diyor. Dimes’in yeni yılda büyüme öngörüsü yüzde 10 iken DHL Supply Chain de yüzde 15 seviyesinde bir büyüme tahmininde bulunuyor.

CAN ÇAKA / ANADOLU GRUBU CFO’SU
ANADOLU GRUBU NUN 0 TABANLI BÜTÇ€ YAKLAŞIMI
AYLIK BAZDA ÇALIŞMA

Anadolu Grubu olarak şirketlerimizde iş planı çalışmaları, eylül ayı içinde başlayıp aralık ayına kadar sürüyor. iş planları her yıl önümüzdeki 3 yıllık dönemi kapsayacak şekilde hazırlanıyor. Bu planların birinci yılı bütçe olarak adlandırılıyor ve bütçeler oldukça detaylı bir şekilde aylık bazda çalışılıyor.
TEMKİNLİ VE HAZIRLIKLI
Şirketin operasyonuyla ilgili önceden öngörülemeyen bir durumun gelişmesi halinde, yönetim kurulunun alacağı kararla bütçe revizyonu dönem içinde yapılabiliyor. Anadolu Grubu olarak bütçelerimizi hazırlarken temkinli ve beklentilerimizin dışındaki gelişmelere hazırlıklı olmaya özen gösteriyoruz.
AZAMİ HASSASİYET
2014 yılı bütçe hazırlama sürecinde de masraflarımızı ve personel bütçelerimizi "0” tabanlı bütçe yaklaşımıyla hazırlıyoruz. Tüm maliyetlerin sorgulanması, değer yaratmayan aktivitelerin belirlenmesiyle masraflarımızda tasarruf sağlanması konusunda en azami hassasiyeti göstermeye çalışıyoruz. Hammadde maliyetlerinin öngörülebilirliğini artırmak adına uzun vadeli işbirlikleri ve tedarik anlaşmaları yapıyoruz.

VAHAP KÜÇÜK / LC WAİKİKİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
"BÜTÇE KURŞUN KALEMLE YAZILMALI"
NELERİ DİKKATE ALIYORUZ?

Biz bütçeyi aslında hep kurşun kalemle yazmayı düşünürüz. Çünkü bütçeyi kurşun kalemle yazdığınızda silinebilir ve sonra tekrar yazılabilir. Sürekli revize edilen, değişen esnek bütçeler yapıyoruz. Ama bu, ana bir bütçe planı yapmadığımız anlamına gelmiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz