TÜRKİYE’NİN PERFORMANSI
Rapor, aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 14 ülkede, sporseverlerin spor medyasını ne şekilde kullandığını kapsamlı biçimde ortaya koyuyor. Raporda Türkiye için ilgi çekici kısımlar ise şöyle: Türkiye’de de sporun takip edildiği mecralar arasında ilk sırada TV bulunuyor. İkinci sırada internet geliyor. ÇARPICI SONUÇLAR
Rapordaki en çarpıcı sonuçlardan biri de mobil kullanımda ortaya çıkıyor. Diğer mecraların yanı sıra sporu mobil cihazlarıyla da takip edenlerin Türkiye’deki oranı yüzde 64 seviyesinde bulunuyor. Dikkat çeken bir diğer mecra da sosyal ağlar. Türkiye’deki sporseverlerin yüzde 66’sı sporu takip etmek için başta Facebook olmak üzere sosyal medya platformlarını kullanıyor. Ortaya çıkan bu tablo reklamverenleri de doğrudan ilgilendiriyor. GÜÇLÜ İÇERİK
Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, bu trendlere paralel olarak reklamverenlerin sporu insanlara ulaşılabilecek güçlü bir içerik olarak gördüğünü belirtiyor. Uğurlu, “Yetişkin
internet kullanıcısı sporsever sayısı, raporda toplam yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 88’ini oluşturuyor. YOĞUN YATIRIM
Yani dijitalde reklam verecek şirketler, 10 kişiden 9’una dijital spor medyası vasıtasıyla ulaşabiliyor. Markalar ve reklamverenler de hedef kitlelerine en kısa yoldan ve olabilecek en hızlı ve farklı şekillerde ulaşmak istediklerinden, mobil reklam ve dijital reklam konularına oldukça yoğun yatırımlar yapıyor” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?