BEKLENTİ ANALİZİ Türkiye internet kullanımında dünya sıralamasında 12'nci, sosyal paylaşım sitesi Facebook kullanımında ise 28 milyon kullanıcı ile dünyada 4'üncü sırada yer alıyor. Durum böyle olunca Türkiye'de sosyal medya artık tüm markaların iletişim stratejilerinde yer buluyor. Hızlı tüketim sektörü devi P&G de sosyal medyanın en aktif kullanıcılarından. P&G Marka Operasyonları Direktör Yardımcısı Zeynep Kutlay Özcan, sosyal medyada varlık gösterip değişen tüketici alışkanlıklarını, beklentilerini ve değişen hayat tarzlarını sürekli analiz ettiklerini söylüyor.
BÜTÇELER ARTIŞTA "2010'da sosyal medyaya, dijital medya harcamasının yüzde 17'si oranında bir pay ayrıldı. 2011'de bu oran yüzde 35 yükseltildi" diyor. P&G olarak bugüne kadar pek çok projeyi interaktif boyutuyla da işlediklerini de anlatan Özcan, "Gillette Fusion Fenomen Blogger", "Max Factor False Lash Effect Blogger" ve "Erkek Adam Permatik Kullanır" projelerini de en başarılılar arasında sayıyor.
TÜKETİCİYLE BAĞI GÜÇLENDİRİYOR Bir diğer hızlı tüketim devi Ülker de markalarının tüketiciyle arasındaki bağı güçlendirmek için 2010 yılı başından itibaren sosyal medyada yoğun iletişim çalışmaları yürütüyor. Yıldız Holding Dijital Pazarlama Direktörü Nevgül Anbarlılar, "Tüketicinin var olduğu yerde olmak, tüketiciyle birlikte hareket etmek, tüketici öngörülerine göre pazarlama aksiyonlarını belirleyebilmek amaçlarımıza sosyal medya ile ulaşabiliyoruz.
1 MİLYON FAZLA BEĞENİ Örneğin Facebook.com/Ulker sayfası, başlı başına kampanya iletişiminin yapılabileceği güçlü bir kanal haline geldi. Ülker, Facebook'ta tüm markalarıyla beraber 1 milyondan fazla beğeni topladı. İletişimin parçası olduğunuz bir kanal söz konusuyken böyle bir sonuç çok daha değerli hale geliyor" diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?