Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları

RİSKİ DAĞITIYORLAR

Pars McCann Erickson Genel Müdürü Tankut Karahan, çok markalı şirketlerin birkaç ajansla çalışmalarını, “Bu tip reklamverenler tüm yumurtaları aynı sepete koymayıp riski dağıtıyorlar” şeklinde değerlendiriyor. Genelde tüm dünyada büyük reklamverenlerin tüm markalarını tek bir reklam ajansının çatısı altında toplamaktan kaçınıyor. Aslında bu uygulama hem şirketler hem de ajanslar için yararlı oluyor.

REKABETİ SICAK TUTUYORLAR
Karahan, iki taraf için de ortaya çıkan bu yararı şöyle açıklıyor: “Çok markalı reklamverenler birden fazla ajansla çalışarak ajanslar arası tatlı bir rekabet yaratıp, işin yaratıcılığını sürekli kılmaya çalışıyorlar. Çünkü, tek bir ajansa çok sayıda markayı teslim etmek o ajansa belli bir rahatlık sağlayabilir.” Bu nedenle büyük şirketler genelde 3 – 4 ajansla çalışıyorlar. Ayrıca ajanslar arasındaki gelir dengesini korumak için de herkesle aynı kontratı yapıyorlar.

DENGELERİ KORUYORLAR
Leo Burnett Ajans Başkanı Meral Akyel de çok markalı reklamverenlerin çok sayıda ajansla çalışmasını olumlu karşılıyor. Büyük reklamverenlerin tek bir ajansla çalışmasının o ajansı sektörde dominant kılacağına değinen Akyel, “Bu uygulama ajans yapıları için de daha sağlıklı. Çünkü, hiçbir reklamveren bir ajansın portföyünde dengesizliğe neden olabilecek kadar büyük bir yer edinmemeli” diyor.

MÜŞTERİ SAYIMIZIN ÇOK OLMASI ALEYHİMİZE DE ÇALIŞABİLİR

SAYISINI SÖYLEMİYORUM
Kaç müşteriye hizmet verdiğimizi ben bağırarak dile getirdiğim zaman bu ajans olarak bizim aleyhimize çalışır. Bu nedenle ben çok sayıda müşteriyle çalıştığımızı hissettirmemeye çalışıyorum. Her müşterimize tek müşterimiz onlar gibi davranıyorum, ortalıkta “şu kadar şirkete hizmet veriyoruz” demiyorum.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz