Online itibar yönetimi

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yönetimini ve odaklandıkları dijital itibar yönetimini konuştuk

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Online itibar yönetimi


Capital: Peki, sosyal medyadaki çalışmalarınızın etkisini nasıl ölçüyorsunuz?
- Çeşitli takip araçlarından faydalanıyoruz. Bunları sosyal medyada takip ederek, yaptığımız çalışmaların etkisini anlık olarak izleyebiliyoruz. Bu ölçümlemeler ayrıca olası kriz durumlarını önceden görüp, hızlı aksiyon alınması konusunda da bizlere büyük fayda sağlıyor.

Nasıl izliyorlar?
DETAYLI İZLEME

Sosyal medyada içerikleri bizim tarafımızdan hazırlanan Facebook ve Twitter sayfalarımızın yanı sıra blogları, web sitelerini de detaylı olarak izliyoruz. Bunun yanı sıra arama motorlarında görüntülenen bankamız ile ilgili tüm içerikleri de düzenli olarak takip ediyoruz.
YORUMLAR ÖNEMLİ
Web üzerinde Akbank ve markaları ile ilgili yayınlanan tüm haberler, yorumlar, şikayetler ve içerikler bir internet raporlama aracı ile takip edilerek raporlanıyor.
ANALİZ VE RAPORLAMA
Web taraması sonucunda raporlanan paylaşımlar, öncelikle manuel olarak incelenerek niteliklerine göre pozitif, negatif ve nötr olarak değerlendiriliyor. Ayrıca markalarımız hakkında ulaştığımız içerikleri ürün, hizmet, marka, sponsorluklar, etkinlikler gibi konu başlıklarına göre ayırarak kategorize ediyoruz.
AKSİYON ALINIYOR
Markalarımız ve ürünlerimiz hakkında sosyal mecralarda yer alan olumlu ve olumsuz içeriklerden oluşan raporlarımız, belirlenen periyotlarla ilgili bölümlerle paylaşılıyor ve aksiyon almaları isteniyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz