Yeniler atakta

Son yıllarda farklı sektörlere birçok yeni marka giriş yaptı.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeniler atakta

PAY ALABİLENLER
Capital’in son yıllarda pazara giren oyuncuların pazar payı karnesine bakarak yaptığı incelemeye göre en iyi
performansı sergileyenlerin gıda ve perakende sektöründe yer alanlar olduğu görülüyor. Elektrikli ev aletleri sektöründe yeni yerini alanlar da sektördeki rekabet göz önünde bulundurulduğunda uzmanlara göre beklentilerin ötesinde bir çıkış yakalamışa benziyor. Öte yandan otomotiv, akaryakıt, finans ve sigorta gibi hem oyuncu sayısının çok hem yatırım ihtiyacının büyük ölçekli olduğu sektörlerde oyuncuların diğer sektörlere göre pazar payı almakta zorlandığı da dikkatlerden kaçmıyor. Rakamlarla kimlerin nasıl bir performans sergilediğine gelince...

Coca-Cola, 2012 yılında buzlu çay markası Fuse Tea ile pazarda kısa zamanda ikinciliği elde etti. Şölen de unlu mamuller kategorisinde yarattığı Biscolata markasıyla 4 yılda yüzde 20’lik bir pazar payına ulaştı. Kuruyemiş pazarının en genç oyuncularından D’orleo oldukça parlak bir performans ortaya koydu. Peyman bünyesindeki marka, 5 yılda yüzde 22 oranında pay kazandı. Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler de sektörün dinamizminden yararlandı. Örneğin indirimli gıda perakendeciliğinde A101, 2008 yılında pazara giriş yapmasına rağmen kısa sürede pazarda üçüncü büyük olmayı başardı. Ev tekstilinde de English Home, hızla mağazalaşarak yüzde 30 gibi çok ciddi bir pazar payıyla liderliği ele geçirdi. Az sayıda oyuncunun yer aldığı dijital yayıncılık sektöründe D-Smart da iddialı performansıyla pazardan aldığı yüzde 29’luk payla ikinciliği elde etti.

NEYİ DOĞRU YAPTILAR?
Peki kısa zamanda pazardan pay alarak başarılı performans ortaya koyan markalar bunu nasıl başardı? Karnesi iyi olan yenilerin açıklamalarında başarının formülü olarak yenilikçilik, müşteriyi iyi anlamak, fiyat ve kalite dengesinde pazardaki boşluğu en iyi şekilde yakalamak öne çıkıyor. 2008 yılında 3 mağazayla yola çıkan ve bugün 135 mağazaya sahip olan English Home’un CEO’su Erdem Gündüz, kısa zamanda edindikleri yüzde 30’luk payla pazar lideri olmalarını yenilikçi yapılarına, hızlı moda anlayışını benimsemelerine ve müşteri memnuniyetine bağlıyor. Şölen, Biskolata markasıyla 2009 yılında 2,3 milyar TL’lik unlu mamuller pazarına girdi ve bugün bu kategoride yüzde 20’lik pazar payını elinde tutuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz