Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik

Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik


"İstikrarı sağlamak istiyoruz"
TEPE YÖNETİM Carrefour'da son dönemde çok sık genel müdür değişiklikleri oldu. Bu durum hiç de İyi olmadı. Öncelikle tepe yönetimin sık değişmesi şirket içinde ve çalışanlarda büyük bir istikrarsızlık yaratıyor. Bir şirket için en iyisi yönetimde istikrarın sağlanması. Bunun için de en az 4-5 yıl bir tepe yöneticinin görevde kalması gerekiyor.
UZUN DÖNEM Türkiye her geçen gün daha da önemli bir ülke haline geliyor. Biz de sektördeki yerimizi koruyup geliştirmek için bu duruma daha çok dikkat edeceğiz. İstikrarı sağlamak için artık kısa süreli atamalar yapmamaya çalışıyoruz. Yeniden istikrarı sağlamak istiyoruz. Her yıl veya 2 yılda bir üst yönetimi değiştirmek istemiyoruz.
TÜRK MÜDÜR OLABİLİR Her ülkede 'Fransız genel müdür' olacak diye bir kural yok. Bir gün CarrefourSA'ya 'Türk genel müdür' de atanabilir. Birçok ülkede lokal yöneticilerimiz var. Ayrıca genel müdür seçerken en önemli hedefimiz adayın ülkeyi iyi tanıması ve bölgenin önceliklerine hızlı adapte olabilmesi. Ben bu göreve atanmadan önce 6 yıl Türkiye'de çalıştım. Sonuçta "Genel müdürlük için bir Türk yöneticiyi bu pozisyona koyalım daha güzel görünür" diye bir anlayışımız yok. Bu pozisyon herkese açık. Rekabetçi, mesleğini iyi yapanlar seçilecektir.

"Yeni marka yarattık"

İMAJ KARMAŞASI İndirim marketlerinin ucuz ürün imajı var. Ancak, fiyatlar kesinlikle en ucuz değil. Özellikle BİM, pazarda müşteriler tarafından en iyi fiyatı veriyor gibi gözükse de sadece 500 üründe bunu yapıyor. Biz ise 30 bin üründe en iyi fiyatı veriyoruz.
RAKİP OLDU İndirim marketlere göre daha uygun olan fiyatlarımızı tüketicilere daha iyi anlatmak için Carrefour Discount diye yeni bir marka yarattık. "Bizden daha ucuzu yok" diyoruz. Undan süte, şekerden yumurtaya kadar 100 temel gıda ürününde pazardaki tüm indirim marketlerden daha uygun fiyat stratejisi uyguluyoruz.
MÜŞTERİ YANILIYOR Ancak bizim BİM gibi indirim marketi imajımız yok. Müşteriler bizim gibi büyük mağazalara girdiğinde indirim marketlerinden daha iyi fiyatlar sunduğumuzu düşünmüyor. Aynı durum ürünlerimizin tazeliği ve kalitesi için de geçerli. Bundan sonra en önemli önceliğimiz kendimizi müşterilerimize daha iyi anlatmak olacak.

"En önemli gücümüz esnek yapımız"
RAKAMLARLA CARREFOURSA 2 yıl önce Türkiye'nin 42 şehrinde mağazalarımız varken bu sayıyı 60'a çıkardık. Mağaza sayımız ise 240'a yükseldi. Türkiye'de 8 bine yakın çalışanımız var. Toplam satış alanı olarak 408 bin metrekare büyüklüğe sahibiz.
FARKLI FORMATLAR CarrefourSA olarak bizim güçlü olduğumuz en önemli noktalardan biri de esnek yapımız. 14 bin metrekareden 300 metrekareye kadar farklı formatta mağazalar açabiliyoruz. Önümüzdeki dönemde daha farklı formatta mağaza konseptlerimizi Türkiye'ye getirebiliriz.

"1 yılda neler yaptım?"
EKİBİ DİNLEMEK ÖNEMLİ Her zaman insanların durumları kendi açılarından nasıl değerlendirdiklerini ve kriz durumlarının yarattığı olumsuz baskıyı anlamaya çalışıyorum. İçinde bulundukları durumun farkında olduğumu ve işlerinin şirketin kısa vadeli ve uzun vadeli sürdürülebilirliği için hayati olduğunu bilmelerini sağlamam çok önemli. Durumu onlarla birlikte anladıktan ve analiz ettikten sonra, sorumlulukları delege etmeyi ve ekibimdeki her bireyi sorunların çözüm sürecine dahil etmeyi tercih ediyorum.
HEDEFLER BELİRLENDİ Ayrıca çalışanların gerçekten dinlendiğini bilmesi ve işe gerçekten bir katkısı olduğunu hissetmesi gerekiyor. Örneğin Türkiye'ye geldiğim ilk haftalarda, şirket direktörlerim ve müdürlerimle birebir görüşmeler yaparak ekibimin beklentilerini, önerilerini, sorunlarını, hedeflerini dinledim. Sayfalarca not aldım. Carrefour Grup ve Sabancı Holding ile bu görüşleri paylaşarak şirket stratejimiz doğrultusunda en kuvvetli yönlerimizi öne çıkaracak hedeflerimizi belirledik.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz