"En çok reklamı hangi mecra aldı?"

Türkiye'de de reklam gelirlerinde dijital medyanın yükselişi sürüyor. 2014 yılında hızlı büyümesine devam eden dijital mecralar, kağıt gazeteleri geride bıraktı

1 NİSAN, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
En çok reklamı hangi mecra aldı?
Türkiye’de reklam yatırımları 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 4.31 artışla 5 milyar 938 milyon liraya yükseldi, bu yıl ise yüzde 10 civarı büyüme bekleniyor. 

Reklamcılar Derneği'nin reklam yatırımları ile ilgili paylaştığı verilere göre geçen yıl yaklaşık 6 milyar TL’yi bulan reklam sektöründe yatırımların yüzde 51.4'ünü televizyon, yüzde 19.9'unu dijital, yüzde 18.74'ünü yazılı basın reklamları oluşturdu. 

İŞTE 6 YILIN EN KÖTÜSÜ! TIKLAYIN!

EN BÜYÜK BÜYÜME...

TV sektörü toplam pazardan yüzde 51,4 pay alarak geçen yıl da en çok gelir elde eden mecra oldu. Sadece ABD’de binden fazla yerel ve bölgesel gazete kağıt baskıyı terk ederek dijital medyaya yöneldi. 2014 yılında Türkiye reklam sektöründe en büyük büyüme ise dijital alanda yaşandı.  

Dijital reklam yatırımları yaklaşık 1.2 milyar liralık toplam yatırımla yazılı basın (gazete) sektörünü geride bıraktı. Türkiye'de de son birkaç yılda hızla tiraj kaybeden gazeteler, böylece ilan gelirleri bakımında da büyük kan kaybı yaşamış oldu.

İşte 6 milyar liralık Türkiye reklam sektörünün mecralara göre dağılımı:

TV     %51.40
Dijital   %19.90
Basın   %18.80
Açıkhava   % 6.50
Radyolar    %2.40
Sinemalar  % 1.0

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz