Global şirketler yeni hedefimiz

BT Türkiye ve Doğu Akdeniz Genel Müdürü Mehmet Başer yıl sonu için beklentilerini anlattı...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Global şirketler yeni hedefimiz
Büyüyen ekonomilerde yaşanan hızlı dönüşüm nedeniyle yatırımlarını bölgeye yoğunlaştıran bt global (Brıtısh Telecom Global), geçen yıl Türkiye’de ve diğer gelişmekte olan ekonomilerde ciddi bir büyüme yakaladı. BT Türkiye ve Doğu Akdeniz Genel Müdürü Mehmet Başer, yaşadıkları büyümeyi “Türkiye, Asya, ve Latin Amerika gibi hızlı büyüyen ekonomilerde ve ayrıca orta doğu ve asya’da siparişlerimiz yüzde 60 arttı” sözleriyle özetliyor. Dünyada 170 ülkede yer alan müşterilerine ağ tabanlı bilgi teknolojileri hizmeti sunan BT Global, küresel ekonomide yaşanan eksen kaymasına göre yatırımlarını şekillendirdi. Geçen yıl yatırımda büyüyen ekonomilere ağırlık veren BT Global, Türkiye’yi de bu çerçevede ele aldı ve bünyesine yeni çalışanlar ekleyerek yatırımlarını güçlendirmeyi tercih etti. BT Global’in yatırımları için rotayı kırdığı büyüyen ekonomilerden sorumlu isim BT Türkiye ve Doğu Akdeniz Genel Müdürü Mehmet Başer’e yeni dönemi sorduk. Mehmet Başer, global şirketlerin tercih ettiği ağ tabanlı IT operatörü olma stratejisiyle çalışmaları yürüttüklerini söylüyor. En büyük 500 büyük firma içinde global şirketlerin yüzde 64’ü ile çalıştıklarını kaydeden Başer, 2013’te yeni hizmetlerle bu sayıyı daha da artırmak istediklerini dile getirerek, yıl sonu için beklentilerini anlattı...

Öncelikle BT Global açısından 2012 nasıl bir performansla kapandı?
Dünya genelinde global şirketlerin tercih ettiği ağ tabanlı IT operatörü olma stratejimiz tabii ki değişmedi. 170’ten fazla ülkedeki müşterileri destekleyerek global varlığımızı, dünyadaki global telekomünikasyon operatörleri arasındaki en geniş hizmet ve çözüm portföyüyle ve profesyonel hizmet birimlerimizle eşsiz bir şekilde kombine ettiğimize inanıyoruz. Bu sayede bankacılık ve finans, global sağlık, nakliye ve lojistik, ilaç, ambalajlı ürünler, üretim, global petrol ve gaz endüstrisi gibi geniş bir yelpazedeki endüstrilerde müşterilerimizi çeşitli çözümlerle destekliyoruz.

Telekom sektörünün baş döndürücü gelişimi karşısında nasıl konumlandınız? Pazardaki payınız nasıl değişti?
Mart ayında sona eren 2012 mali yılında önemli bir kârlılık artışı yaşadık. Kâr oranımız BT Group genelinde yüzde 16 oranında artış gösterdi. En önemlisi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren çok uluslu şirketler olan global müşterilerimize hizmet sunma şeklimizi iyileştirmek için uluslararası alanda bir dizi yatırım yaptık. Asya Pasifik bölgesindeki ve Latin Amerika’daki varlığımızı artırdık. Sahaya yeni çalışanlar ekleyerek, bölgedeki altyapımızı daha da güçlendirerek ve global portföyümüzdeki yenilikçi ürün ve hizmetleri piyasaya sürerek hızlı büyüyen ekonomiler olan Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’da bir dizi yatırım yaptık. BT Global’in toplam sipariş alımı geçen yıl 6,7 milyar sterlin oldu. Özellikle de hızlı büyüyen ekonomilerden gelen siparişlerde yüzde 60’tan yüksek bir artış içeriyordu.~

Şirketiniz şu an kaç ülkede faaliyette ve büyüme alanları olarak hangi bölgeleri kendine hedef olarak belirledi? Bu çerçevede Türkiye hedefleri neler? Türkiye’yi yatırımları açısından nasıl konumlandırıyor?
Dünya genelinde 170’ten fazla ülkede bulunan müşterilerimizi destekliyoruz. Geçtiğimiz iki yıl içinde Türkiye, Ortadoğu ve Afrika başta olmak üzere Asya Pasifik bölgesindeki ve Latin Amerika’daki varlığımızı artırdık. Bunu bölgelerde yeni çalışanlar ekleyerek, altyapımızı daha da güçlendirerek ve global hizmetleri piyasaya sürerek planladık. Bu pazarlara yaptığımız yatırım sayesinde bir yandan buradaki müşterilerimizin genişlemesine yardım ediyor, bir yandan da bu pazarlarda büyüme kat ediyoruz. Geçmişe baktığımızda, şimdiki gibi kriz dönemlerinde yatırım yapabilen şirketlerin global ekonomik tablo düzeldiğinde en iyi sonuçları aldığı da görülüyor.

Peki Avrupa’da yaşanan ekonomik krize dair bakışı nedir? Bu iletişim harcamalarına nasıl yansıdı? Müşteri kitlesi açısından Türkiye ile bir karşılaştırmak yapmak gerekirse ne gibi farklar göze çarpıyor?
Globalleşmenin mevcut durumundaki tanımlayıcı öğelerden biri “dengesiz ekonomi” adını verdiğimiz unsurdur. Burada odak gelişmiş batıdan hızla genişlemekte olan Asya, Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika ekonomilerine kayıyor. Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’den oluşan BRIC ülkeleri 2012 yılında dünya ekonomisinin yüzde 20’sini oluşturmakta olup, bu yeni ve canlı ekonomiler yatırımcılara olağanüstü imkanlar sunuyor. Genç ve iyi eğitimli nüfusu, son yıllarda sergilediği gıpta edilecek GSYİH artış düzeyi ve bu yıl sergilediği sağlam tablo ile Türkiye bu sahnede önemli bir role sahip. Türkiye Kuzey ve Güney, Doğu ve Batı arasındaki köprü konumu ile coğrafi açıdan büyük öneme sahip bir ülkedir ve İstanbul da global bir lojistik ve finans merkezi olma yolunda hızla ilerliyor. Hepimiz bu yeni tabloyu görüyoruz ancak bu tablonun bir kısmı çok uluslu şirketler olan müşterilerimiz için hala keşfedilmemiş bölge. Türkiye gibi yerlerde ve ayrıca Asya ve Latin Amerika gibi hızla büyüyen ekonomilerdeki varlığımız sayesinde müşterilerimizin bu pazarlarda büyüme sağlamasına ve yerel şirketlerin global olarak genişlemesine yardım etmek için mükemmel bir konuma sahibiz.

Şirketin Türkiye’ye yönelik hizmetleri ve yeni sunacağı ürünleri hakkında bilgi verir misiniz?
Global bankacılık ve finansal pazar endüstri çözümlerimizle oldukça başarılı olduk. BT Radianz Cloud ile ülke genelinde 200 un üstünde bağlantı sağlamaktayız. BT Radianz Cloud, dünyanın en geniş, güvenli, ağ tabanlı finansal topluluk hizmetini destekliyor ve hemen hemen tüm önemli global borsa, aracı kurum ve diğer bilgi sağlayıcıları kapsıyor. BT’de global ve yerel finansal hizmet sağlayıcıların ihtiyaçları BT Global Bankacılık ve Finansal Pazarlar (GB&FM) bölümü tarafından sağlanıyor. Dünya genelinde finansal hizmet müşterilerinin uzman ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilen sektöre özgü ürün ve hizmetleri diğer sektörlerde de benzer şekilde uygulanabilen jenerik çözümlerle birleştiriyor. BT’nin finans sektörüne yönelik hizmet portföyü, tüm endüstride kullanılabilen düşük gecikmeli global bir yapı olan BT Radianz Services gibi elektronik ticareti destekleyen çözümler içerir. BT Radianz Cloud günümüzde dünya genelinde binlerce noktayı birbirine bağlıyor ve 170’ten fazla ülkede ticaret yapan şirketlere yönelik olarak 400 sağlayıcıya ait 3 binden fazla uygulama sunuyor.

Başka yeni ürünler var mı programınızda?
Tabii... Bir diğer yeniliğimiz ise e-posta, anlık mesajlaşma, sosyal medya, video ve müşteri yönetimini entegre eden işlem odalarına yönelik bir işbirliği ortamıdır. Günümüzde dünyadaki her üç finans merkezinden biri BT Netrix ticaret platformu ve bulut tabanlı iletişim çözümümüz olan BT Unified Trading kullanıyor.~

2013 yılına nasıl girdiniz? Bu yıla dair planlar neler?
Önümüzdeki yılı zorlu ama bir o kadar da ümit verici olarak değerlendiriyoruz. Batı Avrupa’daki ekonomik durumun düzelmesi uzun bir zaman alacak ve biz de buna hazırlıklıyız. Diğer taraftan yalnızca Türkiye’deki değil, diğer gelişmekte olan ekonomilere yaptığımız yatırımların da sonuçlarını almaya başladık. 2012 içinde Türkiye’de ve genel olarak daha büyük bir bölgede yeni müşterilerle çalışmaya başladık ve bu eğilimin 2013 yılında da devam edeceğini ümit ediyoruz.

2013’e ilişkin hedef rakamlardan da söz eder misiniz? Örneğin müşteri sayısı, pazar payı ve ciro hedefiniz nedir?
Geçtiğimiz yıl içinde Türkiye’de ve diğer gelişmekte olan ekonomilerde işimiz mükemmel bir büyüme gösterdi. Türkiye, Asya, ve Latin Amerika gibi hızlı büyüyen ekonomilerde ve ayrıca Orta Doğu ve Asya’da siparişlerimiz yüzde 60 arttı. Geçen yıl daha geniş bölgede 35 yeni müşteri ile çalışmaya başladık ve işimizin genel tablosu oldukça sağlam görünüyor.

Bu dönemde yeni satın almalar veya iş ortaklıklarınız olacak mı?
Ortaklıklar işimizin temelinde yer alıyor. Doğal olarak müşterilerimize en iyi teknolojileri sunmak için Cisco, Avaya ve Microsoft gibi şirketlerle teknoloji ortaklığımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Ayrıca geçtiğimiz yıl yaptığımız gibi, çeşitli endüstrilerde sektöre özgü çözümler sunan şirketlerle ortaklık yapmaya devam edeceğiz. Şirket satın alma konusunda ise bu noktada herhangi bir yorum yapmak istemiyorum. Her zaman yeni teknolojileri izliyor ve trendleri takip ediyoruz. Ayrıca müşterilerimize işle ilgili ihtiyaçlarını karşılamaya yardım edecek en güvenilir ve yenilikçi çözümleri sunmaya devam ediyoruz.   

“YATIRIMLAR BULUT TABANLI HİZMETE DÖNÜYOR”
Mehmet Başer, son dönemlerde çok uluslu şirketlerde teknoloji yatırımının odağı, daha az sermaye ve daha fazla hizmet esnekliği gibi net faydalar sunan bulut hizmetlerine kaydığını söylüyor. Şirket olarak bu yönelime yeni ürünlerle cevap vermeye çalıştıklarını anlatan Başer, sözlerini şöyle sürdürüyor: “BT’de yeni hizmetlerimizin çoğunu bulut tabanlı sunarak bu talebe yanıt veriyoruz. Bunun en yeni örnekleri arasında BT One markası ile çıkan bulut tabanlı tümleşik iletişim alanındaki yeni çözümler yer alıyor. Ayrıca BT Contact hizmet portföyümüzle bulut tabanlı çağrı merkezi yönetimi çözümleri de sunuyoruz. Ancak bizi pazardaki diğer rakiplerimizden ayıran ve müşteriler ve analistler arasında bilinir hale gelmemizi sağlayan çözümler, şirketlerin temel işleri üzerine odaklanmasını sağlayan ve farklı endüstrileri hedefleyen özelleştirilmiş çözümlerimiz. BT finansal hizmetler endüstrisinde BT Radianz Cloud sayesinde lider bir konumdayız mesela. Benzer şekilde uluslararası tedarik zincirlerinin yönetimi için BT Trace adı verilen bir çözüm geliştirdik. Benzer şekilde nakliye ve lojistik ile ambalajlı tüketim ürünleri alanlarında faaliyet gösteren şirketlerde, uluslararası tedarik zincirlerinin yönetimi için BTTrace adını verdiğimiz bir çözüm geliştirdik.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz